Di apartment di suatu tempat di UK.Arif's POV
"Ergh..." Kepalaku terasa pening. Aku rasa macam kena hentak pun ada. Permandanganku agak kabur. Badan terasa sejuk berangin. Aku cuba membuka mata dengan lebih luas. Sedikit gosokan di mata.
" Aku...aku...kat mana...ni?" Aku mendapati aku sedang berada di atas katil bersaiz Queen dan berwarna putih hitam di dalam bilik yang tidak dikenali. Sangat mengelirukan. Aku memalingkan mukaku ke sebelah kiri.
"Eh? Sara..." Kelihatan Sara sedang nyenyak tidur di sebelahku dengan keadaan berselimut bersamaku.
Fikiranku mula bercelaru. Apa yang berlaku ni? Aku mengalihkan selimut tersebut dan mendapati aku dalam keadaan yang begitu mengejutkan. Mataku membuntang luas seluas-luasnya.
"A-aku...ba-baju aku...seluar a-aku..." Aku tergamam sekejap sebelum melompat dari katil tersebut. Aku melihat baju dan seluarku bersepah di atas lantai.
"What happened?!" Jeritku dengan pantas menyambar pakaianku. Aku terus memakai semula pakaianku itu.
Jeritanku telah menyedarkan Sara yang sedang tidur.
"Hey, don't shout! I wanna sleep, okay." Ujar Sara dengan mukanya yang berkerut. Dia meneruskan tidurnya namun aku menarik selimut tersebut.
Teka apa yang aku nampak?
Sara dalam keadaan separuh bogel!"Why you... like this?! Wha... what's going on?! Sara, explain!"
Aku mencampakkan selimut tersebut ke arah Sara dan memusingkan badanku.
Tanganku giat menggosok kepala yang terasa berat. Cuba untuk mengingati semula perkara semalam.
'Hah! Rasanya semalam Sara minta tolong aku!'
[Flashback]
Arif's POVSedang asyik mencari maklumat di internet dalam komputer riba, telefon pintarku berdering. Aku mengangkat panggilan tersebut tanpa melihat nama di skrin.
"Hello? Can I help you?"
"Hello,Arif . Yeah, I really need your help right now... please come right away..."
Mukaku berkerut dan melihat nama pemanggil itu. Oh, Sara...
" What's it, Sara? I have a lot of things to do right now... can't you wait for tomorrow?"
"No, I can't... I am really need your help right now ...can we meet?"
Aku melihat jam di atas meja bacaannya. Kelihatan sudah memasuki pukul 12:30am.
"It's quite late... I don't think I can... it's important thing?"
"Yes of course! That's why I am calling you... please Arif... I need your help..."
Aku menghentikan jariku yang sedang bermain dengan tetikus.
Aku diam sejenak."Arif? Are you there?"
" Where?"
"Huh?"
"Where do we meet up?"
"Oh, yeah. I'll share you the location in WhatsApp messenger, okay? Thanks Arif! Love ya!"
YOU ARE READING
Adakah Ini Takdir?
Random[IMBAS KEMBALI] *************** Tengku Arif Fairuz atau nama panggilannya Arif ialah anak tunggal dan selalu berasa kesunyian meskipun semua permintaannya ditunaikan oleh ibu bapanya. Perkara yang menimpanya sentiasa memberi tekanan kepadanya. S...