Part 19: pulang

564 5 0
                                    

Rina P.O.V

Suasana sepi menemani perjalanan pulang ke rumah nenek. Sebelum pulang ke rumah nenek, mereka singgah melawat umi dihospital dahulu. Keadaan umi semakin baik apatah lagi melihat mood Adi yang agak ceria berbanding semalam. Tambahan pula bila melihat Adi dan Rina berpegangan tangan menambahkan lagi keceriaan umi. Rina tiada pilihan selain mengikut arah angin Adi, kalau diikutkan hati dia hanya mahu kembali ke Johor. Teruskan kehidupannya jauh dari Adi, Umi dan Ma. Lupakan kejadian semalam dan juga pagi tadi. Namun, dompet dan telefonnya disita oleh Adi. Menyebabkan sesen pun dia tiada. Selain mengikut arah angin Adi atau tanggung risiko dikasari oleh Adi atau ditimpa musibah dan menyuahkan orang lain . Mengikut permintaan Adi yang x seberapa ini merupakan langkah yang terbaik buat masa ini. Asalkan dia tidak ulangi perbuatan gila semalam, Rina masih boleh berkompromi. Dia perlu dapatkan kembali donpet dan telefon sebelum mengambil keputusan yang lebih drastic.


Adi P.O.V

Terasa betapa kekok jemari halus rina didalam gemgamannya. Tidak melawan dan tidak juga membalas gemgamannya. Hanya pasrah dan menyerah. Dari pagi sepatah kata pun tidak kedengaran dari mulut Rina. dia hanya berdiam diri dan mengelak bila dirinya didekati. Sentiasa berwaspada dan meletakkan jarak 1 m darinya. Paling menaikkan darahnya bila Rina duduk dibahagian belakang keretanya. Perlu diugut barulah Rina berganjak ke sebelah pemandu. Kalau tidak dia akan duduk dibelakang. Memang sengaja hendak menaikkan darahnya. Bukannya suka2 dia hendak berpimpingan tangan dengan Rina tapi dia terpaksa sebelum umi syak apa2. Dan sebelum Rina lari dan menimbulkan masalah lagi.

Maafkan akuWhere stories live. Discover now