Rina terkedu bila melihat Adi terpacak di depan rumahnya. Tenang bersandar di pintu kereta...umpama hero korea sedang menanti buah hati..
Rina diam membisu..rasa serba salah...teruskan seperti tiada apa-apa berlaku atau melarikan diri. Resolusinya untuk menjauhi diri daripada Adi terkulai. 99% Rina yakin Adi tidak akan mencarinya hanya kerana perasaan rindu, pasti sesuatu berlaku pada umi.
Tiba-tiba hati Rina berasa berdebar, umi tidak sihatkah?
Memang umi kadang2 mengemas kini status di dalam kumpulan keluarga whatapp. Jadi Rina yakin umi sihat.rawatannya berjalan lancar.
Benaknya ligat membuat hipotesis kenapa Adi berdiri di depannya disaat ini.
"Assalamualaikumm" kedengaran ucapan salam diucap. Tenang sekali suara itu, namun masih kedengaran nada yang agak canggung.
Rina are you ok?Adi melambai-lambai di depan wajah Rina.
Rina dan Adi hanya saling memandang.
Kenapa wajah Adi kelihatan sedikit gelisah.
Rina..
Tut...tut..
Deringan telefon Rina menganggu/atau menyelamatkan Rina jugak tidak past.
I have to take this call..
Yes...yes...I am coming now..give me 10 min...ok...tq
Rina melangkah ke arah kereta kancil antiknya.
"Rina...we need to talk.." Adi cuba menahan dengan memegang pergelangan Rina yang cuba membuka pintu keretanya.
Rina cuba melihat jam...oh my god..Rina sudah terlambat...
Later...we talk later..I am sorry...I am late. I have to go.
Jemari Adi masih memegang tangan Rina..
Rina melihat sekeliling, nasib baik tidak ada orang untuk jadi penonton drama sebabak ini.
Please. Rayu Rina apabila Adi masih tidak mahu mengalah..
Promise to Pick up my call."
Rina menarik nafas dalam sebelum mengangguk.
pengelangan tangan Rina dilepaskan.
Dengan lekas Rina memasuki kereta dan meluncur meninggalkan Adi yang teekebil-kebil melihat Rina perfi tanpa sebarang pamitan.
Rina..
YOU ARE READING
Maafkan aku
RomanceAdi. ...kemunculan dirimu dalam hidupku amat meresahkan. kenapa engkau muncul? kehadiran mu menyakitiku.aku sakit melihat senyumanmu adalah kerana insan lain, aku sakit melihat tawamu di depanku adalah kerana dia. Adi sampai bila aku harus bertahan...