Syčící překvapení

265 21 5
                                    

Úrodné období = 9 měsíců, zima v Ásgardu není brána jako úrodná část roku, ale jako období klidu a odpočinku 😉

*Frigga*

Mířila do Vládní komnaty ve východním křídle paláce, zde si Ódin vybral své místo, odkud, krom Trůnního sálu, vládl Ásgardu. Stalo se tak záměrně. Vždy, když navštěvuje zasedání Rady v Gundölu, musí projít půlkou královského paláce, což využívá ke kontrole božstev žijících v paláci.

Královna má dovoleno dvakrát za úrodné období Gundöl navštívit, což oproti králi, jenž zasedání Rady navštěvuje každý den, bylo opravdu vzácné. Ovšem na názor královny nikdy nebyl brán zřetel. Říši božských Ásů vládl král a jenom král. A tak Frigga opustila od účasti za posledních více jak dva tisíce let, a namísto toho se věnovala důležitějším věcem, než hloupě sedět v koutě a sledovat hádky členů Rady.

Co to vlastně Gundöl je? Jedná se o obrovskou místnost s těžkým mahagonovým stolem obklopeným několika desítkami židlí. Uprostřed a na čele dlí honosná sametem polstrovaná křesla. Čela stolu naleží Ódinovým vyvoleným, kteří mu věrně slouží a kteří se o vysoký post zasloužili svým jednáním prosperující Ásgardu. Král zaujal své místo uprostřed a má přímý pohled na magií vytvořenou podobiznu Yggdrasilu, jenž nese všech devět známých světů. Ačkoliv se jedná o zmenšený obraz stromu se studnami u kořene, o něž se starají tři norny - moudré panny - strom čítá výšku sedmi metrů a jeho hustá koruna obklopuje zlatý strop. Do komnaty nedosáhne žádné sluneční světlo, aby se zamezilo úniku informací nepřátelům, kteří své praktiky špionáže neustále zlepšují. Tisíce svící a stovky loučí osvětlují centrum Ásgardu, kde se rozhoduje o válkách, zákonech či osudech ostatních.

Frigga procházela právě krytým mostem mezi částmi paláce. Chtěla se na svého chotě a krále podívat, protože pouze na ní zbyl úkol kontrolovat Ódina a kárat ho, aby si na chvíli odpočinul. Sama si tak dobrovolně vybrala a s láskou vykonávala.

„Vždyť ji to zranilo!" ozval se ženský naštvaný hlas v zahradě. Okamžitě nato se ze stromů rozletěl houf polekaných ptáků.

Nevšímala si zvuku vířících křídel na podvečerní obloze, zato její pozornost zaujala skupinka bohyň. Frigga přešla do stínu sloupku a sledovala Trúd s Freyou, jímž z dálky viděla do tváře, jak rozmlouvají se Sigyn. Netušila, o čem se baví, ale bohyně citu gestikulovala rozrušeně. Oproti tomu Freya se tvářila škrobeně a Trúd taktéž.

Freya se náhle o krok přiblížila k Sigyn a něco, čemu nerozuměla, jí řekla. Ať to bylo cokoliv, princeznu to natolik nahněvalo, že si za to Freya zasloužila facku. Plesknutí bylo ostré a pod náporem činu i zvuku sebou Frigga škubla. Brísingové, Freyin náhrdelník, zlatavě zazářil, zatímco si jeho majitelka mnula prsty bolavé místo na tváři. Sigyn ukazováčkem šťouchla do hrudi bohyně Trúd a něco jí pověděla. Pak se prudce otočila, až kolem ní zavířila sukně, a odcházela do paláce. V tom momentu si bohyně královny všimly. Jak Freya, tak i Trúd, přešly blíže a náležitě královnu pozdravily. Frigga z výšky kývla hlavou a zamířila také do útrob paláce. Ztrácela se však ve svých myšlenkách natolik, že zabloudila do knihovny, namísto do Vládní komnaty.

Co se to jen se Sigyn děje? Proč je najednou tak zlá a prudká? Kam se poděla ta milá Sigyn, které růžověly tváře ruměncem, nikoliv hněvem? Před týdnem zamilovaně lítala s hlavou v oblacích a Frigga v sobě nemohla utišit mateřskou radost, jež z pocitu, že se našel někdo, kdo Lokiho neodsoudil za to, jaký je a kým je, vyplývala. Teď ale představovala jinou osobu, která se odcizovala od dívky se srdcem na dlani. Něco se děje! Že by splnil své výhrůžky? Ne, to určitě ne. Vždyť si ji nějak zvlášť nevšímá. Možná však, že se skrývá ve stínu a... Ne! To bych mu nikdy nedovolila!

Úskalí zakázané lásky(#2 Loki & Sigyn) /CZ/ ✔Kde žijí příběhy. Začni objevovat