Vandaag is het de big day!! Vandaag is de dag wat elke meisje droomt. Vrolijk word ik wakker en doe de raam en gordijne omhoog. Pakte all spullen en ging vrolijk douchen. Na het douchen liet ik me haar los zodat ze dat mooi kan stijlen. Ik trok me marokkaanse pyjama aan en liep naar de kamer van me ouders. ''Salam alaikoum'' zeg ik vrolijk en geef ze allebij een kus. Ik keek naar Nada die vredig tussen hun aan het slapen zijn. Ze wou bij me vader slapen vandaar. ''Is ze wakker geworden?'' Vroeg ik aan hun. ''Nee schat, ze sliep als een roosje'' zegt me moeder met een glimlach. ''Gelukkig'' moppel ik en loop naar beneden. Toen ik beneden aan kwam begonnen Selma Youssra en mijn nichten en tantes allemaal te zingen. Lachend danste ik en gaf ze allemaal een zoen. Ik liep de keuken in en at heerlijke mensmen met gesmolte kaas erin en ne3ne3 thee.
-
''Hoe wil je jou haar hebben'' vroeg de visagist aan me. ''Wollah ik weet echt niet, kijk jij maar'' zeg ik lief. Na een paar uurtjes mocht ik in de spiegel kijken. Met open mond bekijk ik mezelf in de spiegel. Ik ben zo mooi! Al zeg ik het zelf.
''Dankjewel schat je heb me omgetoverd'' zeg ik en knuffel haar. ''Is me werk lieverd'' zegt ze en knuffeld me terug. We werden gestoord door geklop. ''Binnen'' zeg ik en kijk wie er voor de deur staat. Mama...Met tranen in der ogen loopt ze mij kant op. ''Het spijt me Yedyi (dochter)'' huilt ze en valt in me armen. ''Yemma'' snik ik gelijk trek ze zich uit me armen ''niet huilen je make-up'' zegr ze en veegt me tranen weg. Ondertussen is de visagist al weg.
''Vergeef met alsjeblieft. Ik wist niet wat me bezielde'' zegt ze en kijkt me diep in me ogen aan. ''Ik heb je allang vergeven yemma'' zeg ik en druk een kus op haar voorhoofd. Rustig nam ze plaats op me bed en bekeek me van top tot teen aan. ''Wqt heb ik een prachtige kind gemaakt'' lacht ze. Blozend draai ik me om en roep de ziana...
''Kom nu je jurk aan trekken'' zegt ze en helpt me met deze enorme jurk. Het is een baljurk met veel kant. En de sluier is superlang. Mhm hij is prachtig. Bewonderd bekijk ik mezelf in de spiegel. Mijn mooie groene ogen springen eruit. Mijn licht haarkleur is suppermooi gekruld. Kort om een plaatje. De visagist heeft ook Nada's haren in een staart gedaan met mooie licht roze peperklips. En ze heeft haar jurkje aangetrokken zodat ik dat niet hoef te doen. Het is nu al 2 uur om kwart over 2 moet ik naar beneden gaan lopen met mijn vader.
''Slaat to slaam 3ala rasoualalah joejoejoejoejoejoe'' zingen ze al ik en mijn vader naar beneden lopen. Treed voor treed liepen we naar beneden. Ik zag nog dat mijn moeder een traantje weg veegde en me glimlachend aan keek. Ik lachte vriendelijk naar iedereen en vooral naar de fotograaf. Rustig liepen we naar de bank waar mijn ziana mij hielp kom mijn jurk recht te krijgen.
''Soufiane en Nada komt zo om foto's te maken. Een gezin foto'' zegt Selma in me oor. Ik knikte, ''ik wil jou ook erbij hebben, je gaat naast Soufiane staan daarna naast mij'' zeg. Glimlachend knikt ze. ''Oke, ik ga hem appe zodat hij moet komen'' zegt ze en loopt weg naar buiten. Ze heeft een hele mooke strakke roze jurk aan. Een zemmermin. Staat haar prachtig. Samen maakte ik foto's met mijn moeder en vader. Mijn vader gaf me een knuffel. ''Je bent zo erg gegroeit habbiba'' zegt hij en veegt een traan weg. ''Papa niet huilen anders moet ik ook huilen'' zeg ik omdat ik de tranen voel komen. Rustig knikt hij. Weer worden er overal foto's gemaakt. Soufiane en Nada komen mij kant opgelopen. Weer maakte we heel veel foto's.
''Rayan komt over 5 min'' zegt ze.
Bang keek ik haar aan. Ik speelde ondertussen met me vingers. De sluier werd weer naar beneden gedaan over me gezicht heen. We hoorde al de toeters dicterbij rijden. Hij heeft zo'n grotte familie. Echt niet normaal meer. Daarna hoorde we de dakka spelen. Iedereen ging aan de kant zodat hij plaats had om naar mij toe te komen. Iedereen begon weer te zingen waar ik naar de grond keek. Ik zag hem aan lopen met zijn moeder. Hij gaf me een mooie witte boeked die ik aan nam. Hij deed me sluier omhoog en gaf me een kus op me voorhoofd. Rustig kwam hij naast me zitten. Terwijl de dakka binnen begon te spelen. Gingen wij samen dansen. Iedereen stond om ons heen en begon te klappen. ''Je ziet er zo wauw uit'' zegt hij in me oor. Blozend bedankte ik hem ''jij ook lekkerding'' lach ik. Hij heeft zijn nieuwe loub aan. Met een witte strakke blouche en daarna een cream pak aan en craem broek. Zijn spieren springen eruit. Damn...Na dat we foto's hebben gemaakt met zijn ouders en de mijne is het tijd voor de melk en dadels. Nadat we dat hebben gedaan is het tijd om naar de park te rijden. Er werden confetti gegooit. En rookbom vuurwerk. Kort om het was een hele gaos. Bij de park aangekomen hadden we foto's gemaakt en alles. Nu rijden we naar de zaal toe. Rayan gaste heel hard en volgde meer auto's achter ons.
De einde is er bijna! Nog paar delen te gaan...
JE LEEST
Pas Sans Toi (Voltooid)
Romantizm''Kehba, uit mijn huis je bent mijn dochter niet! Nooit ik walg van jou Najda vieze slet! Val dood! Dood Najda hoor je mij DOOD'' sist ze. Tranen vloeie naar beneden. Wanneer houd dit op? ''M..mama i..ik b..ben v..verkracht'' huil ik. ''SOUFIANE KOM...