Lottie pov
'Waar was het ook alweer?' Vraag ik aan mezelf als ik door de wijk rijd waar Julie zou moeten wonen. Ik had beloofd haar op te halen en dat we dan samen naar school zouden fietsen. 'Lottie hier!' Roept iemand. Ik kijk een straat in. Er staat een meisje met de fiets aan de hand naar me te zwaaien. Ik glimlach, dat moet Julie zijn. Ik fiets naar haar toe. 'Het is hier net een doolhof zeg!' Zeg ik tegen haar. Ze grinnikt, 'daar hebben meer mensen last van als ze hier voor het eerst komen.' Ze stapt op haar fiets. 'Kom je?' Ik knik en rijd achter haar aan.Als we op school aankomen stoot Julie me aan. 'Zie je die jongen daar? Hij is zooo cute.' Ik volgde haar blik. Er stond een jongen met blond haar dat lichtjes krulde, hij droeg gewoon simpele kleding maar zijn gezicht was inderdaad best cute. 'Ik ga proberen om bij hem op te vallen.' Zegt Julie. 'Waarom?' Vraag ik. 'Daarom! Hij is schattig!' Roept ze lachend. Ik ben eigenlijk nooit met jongens bezig en ik had Julie ook niet als een persoon verwacht die achter jongens aanzat. 'Laten we maar naar de klas gaan.' Zeg ik tegen haar, ze knikt en we lopen naar het lokaal.
'Jongens, meisjes er is een nieuwe jongen bij ons in de klas. Hij heet Marten.' De jongen met het blonde haar staat naast hem en lacht een beetje verlegen. Julie stoot me aan, 'omg!' Fluistert ze. 'Ga maar naast Jason zitten.' Zegt de leraar. Jason zit voor mij. Dus dat betekent dat did Marten voor Julie zit (die daar erg blij mee is). Ik zucht als ik zie dat ik mijn etui ben vergeten. En als Julie zegt dat ze geen extra pen bij heeft tik ik Jason op zijn rug. 'Wat is er lot?' Vraagt hij. Jason en ik praten wel eens met elkaar hij is heel aardig. 'Kan ik een pen lenen?' Vroeg ik. Nu draaide Marten zich ook om. 'Hier' zei hij tegen me en gaf me een pen. 'Thanks!' Zei ik tegen Marten, hij glimlachte en draaide zich weer om. 'Ik denk dat ik mijn etui ook maar ga vergeten.' Grinnikt ze. 'Goed idee' fluister ik terug. We beginnen nu beide te grinniken.
Ik loop door de school naar het goede lokaal. Julie heeft nu een andere les dus ik moet alleen. Ik loop langs de toiletten en kijk even opzij. Dan zie ik Louis en Harry zoenen in de jongens wc.'Get a room you two!' Roep ik. Ze schrikken zich dood. Ik begin te lachem. 'Lott!' Roept Louis geïrriteerd. Ik grinnik en draai me om. Vanuit mijn ooghoeken zie ik ze weer verder gaan met hun zoensessie.
Ik ga in het lokaal zitten. Het is natuurkunde. Bij deze les zit ik meest alleen. Zo ook nu, alleen op het laatste moment komt Marten de klas inlopen. Hij kijkt de klas rond, ziet mij en gaat dan naast mij zitten. 'Hé' zegt hij tegen me. 'He' zeg ik terug en dan begint de les. We zeggen niks tegen elkaar maar het voelt goed iemand naast me te hebben zitten.
En zo gaat het eigenlijk 2 weken door.
'Ik probeer een beetje op te vallen maar hij kijkt niet naar me om.' Zucht Julien ik vertel haar maar niet dat hij bij natuurkunde naast me zit en dat ik redelijk vaak met hem praat. 'Julie je bent leuk zoals je bent, je hoeft niet je best te doen voor hem speciaal.' Zeg ik. Ze glimlacht naar me, 'thanks Lottie.'
Ik loop door de gang als ik Harry zie staan bij zijn kluisje. 'Hey Harry, waar is Louis?' Vraag ik aan hem. Hij haalt zijn schouders op. 'Lottie ik weet het even niet hij doet de laatste tijd zo geheimzinnig. Misschien heeft hij een ander.' Ik schud mijn hoofd. 'Natuurlijk niet Hazz, ik heb wel gezien dat hij super veel van je houd.' Hij glimlacht naar me. Ik geef hem een knuffel en hij knuffelt terug. 'We lijken net een koppel' fluister ik in zijn oor. 'Sorry Lot, ik ben bezet door de leukste jongen op aarde.' Zegt hij.
Marten pov
Ik loop door de gangen, dan zie ik Lottie. Lottie, mijn hart slaat een slag over. Ze is zo leuk en knap. Ik zie haar praten met een knappe jongen. Ik heb hem weleens door de school zien lopen. Hij heeft groene ogen en bruine krullen. Hij en Lottie praten samen, dan lacht Lottie en geven ze elkaar een knuffel. Zijn ze samen? Een steek gaat door mijn hart als ik dat denk. Lottie laat de jongen los. En ze lopen samen weg. Ik ga hem maar eens in de gaten houden....Lottie pov
'Hey Lot.' Zegt Marten tegen me. 'Hai' zeg ik terug. Zullen we samen naar huis fietsen vraagt hij. Julie is ziek vandaag dus het kan wel. 'Ja hoor.' Zeg ik. 'Dus...' begint hij als we weg fietsen. 'Je hebt een knap vriendje.' Ik kijk hem verbaasd aan. 'Ik heb helemaal geen vriend.' Zeg ik tegen hem. Hij kijkt me verbaasd aan. 'Ik zag je knuffelen met een jongen met krullen.' Zegt hij.'Oke ten eerste zat je me te bespioneren?' Vraag ik. Hij schud zijn hoofd. 'Nee ik liep net op dat moment langs. Ik knik, 'ten tweede.' Ga ik verder. 'Die jongens was Harry en hij is mijn halfbroer, en hij is bezet.' Hij knikt. 'Oké'
Marten pov
Dus hij is haar halfbroer en bezet, en zij is single. Een gelukzalig gevoel gaat door me heen. Marten doe het gewoon ! Zeg ik tegen mezelf. 'Hey Lottie mag ik je wat vragen?' Begin ik.....
JE LEEST
i hate you/i love you
Romancelouis tomlinson de badboy en harry styles de softboy worden stief-broers. en ze mogen elkaar niet bepaald. toch groeit er wat tussen hen. alleen een van hen heeft daar geen behoefte aan.