nieuw meisje

589 12 23
                                    

Lottie pov
'Hey Lottie mag ik wat vragen?' Marten kijkt me hoopvol aan. 'Ja natuurlijk' zeg ik glimlachend. Ik betrap mezelf erop dat ik het erg leuk vind als hij zo verlegen is. 'Zou..zou. j.je ee..n keertje met mii..ij op date willen.' Stottert hij. Ik word een beetje rood. 'Natuurlijk!' Zeg ik dan met een glimlach. Hij kijkt me blij aan. 'misschien kunnen we morgenavond naar de bioscoop?' Vraagt hij en ik knik,' dat is goed.'

Harry pov
We lopen met z'n vijven de klas in. Ik en Louis zitten zoals gewoonlijk naast elkaar met Zayn en Liam achter en Niall voor ons. 'Oke jongens en meisjes, er komen vandaag een nieuwe jongen en meisje in de klas.' Iedereen kijkt elkaar enthousiast aan. Nieuwe leerlingen zijn altijd groot nieuws hier op school. 'Zal ze leuk zijn?' Vraagt Niall. We lachen. Soms vraag ik me echt af of Niall niet gay is. Maar als hij dan zulke vragen stelt gaat dat vermoeden even weg.

Na de eerste pauze zitten we in de klas als de rector de klas in komt lopen. Iedereen is op slag stil. 'Jongens, meisjes de nieuwe leerlingen zijn er.' Eerst komt er een jongen binnen. Hij heeft blond haar en een lippiercing. Hij zag eruit als een aardige gast. Dan komt er een bloedmooi meisje binnen met bruin haar. 'Hey ik ben Luke, Luke Hemmings.' Zegt de jongen vrolijk. 'En dit is mijn stiefzusje.' Hij knikt naar het meisje naast hem. 'Ik ben Eleanor Calder.' Zegt ze.

'Oké, Luke jij kan daar gaan zitten naast Leeroy en Eleanor kan naast Niall gaan zitten.' Ze loopt deze kant op. 'Hey' zegt ze tegen Niall terwijl ze naast hem gaat zitten. 'wie zijn jullie?' Vraagt ze terwijl ze ons één voor één aankijkt. Volgensmij keek ze iets langer naar Louis. Maar dat kan ook verbeelding geweest zijn. Na 2 minuten gaat de leraar weer verder met de les.

'Ze is hot!' Zegt Niall. We lachen allemaal. 'Je hebt wel gelijk' zegt Zayn. We beginnen te lachen om  liams gezicht. 'Maar jij bent nog leuker hoor!' Zegt Zayn.

Louis pov
Ik zie die Eleanor langs onze tafel lopen. De andere jongens niet want die zijn druk aan het kletsen. Ze ziet dat ik kijk en dan geeft ze me een flirterige knipoog. Verbaasd kijk ik haar na. Wat was dat!?

Als we in de klas zitten komt Eleanor voor mij en Harry zitten. Tijdens de les zwiept ze haar haren overdreven naar achter. 'Hé' zeg ik een beetje geïrriteerd na de derde keer. Ze draait zich om, 'sorry' fluistert ze. Ik betwijfel of ze het meent en of het echt per ongeluk was.

We zitten thuis op de bank. Harry ligt dicht tegen me aan met zijn hoofd in mijn nek. Ik streel zacht door zijn haren. Dan komt Anne de kamer in. Ze ziet er verwaaid uit. Ze ziet ons en glimlacht. Ze komt tegenover me ons zitten. 'Waaide het?' Vraag ik. Ze knikt en lacht 'ik werd bijna van mijn fiets geblazen!' Ik grinnik. 'Nog iets bijzonders gebeurd vandaag?' Vraagt Anne. Ik knik, 'er is een nieuwe jongen, en een nieuw meisje in onze klas.' 'Leuk!' Zegt Anne ik knik maar.

'Louis' mompelt Harry in mijn nek. 'Ja Hazz?' Vraag ik. 'i love you' mompelt hij. Dan valt hij weer in slaap. 'Love you too' zeg ik terug. Dan komt Anne de kamer weer in. 'Louis breng je Harry anders even naar boven?' Ik knik en til Harry in bruidsstijl op. 'Ik leg hem even later op mijn (nou ja meer ons) bed. Ik blijf er natuurlijk wel bij zitten. 'Harry, Louis eten!' Roept Anne na een tijdje naar boven. Ik schud zachtjes aan Harry's schouder. Het helpt niets. Dan begin ik hem maar te kietelen. 'Louis' gromt/lacht Harry. 'We moeten eten Hazz' zeg ik tegen hem.

'ik moet wat vertellen.' Zegt Lottie als we aan het eten zijn. 'Wat dan?' Vraag ik meteen alert. Ik weet ook wel dat ik altijd super beschermend ben maar dat hoort bij mij. 'Ik heb morgen een date.' Zegt ze vrolijk. 'Met wie?' Vraag ik. Ik mag hopen voor die jongen dat hij een goede jongen is want anders.... Harry legt zijn hand op mijn knie om me rustig te maken. Het werkt. Lottie rolt haar ogen, 'met een jongen uit mijn klas.'

'Wat gaan jullie doen?' Vraagt mijn vader. 'Naar de bioscoop, er draait een goede film!' Zegt Lottie. 'Is hij ook fan van de Avengers?' Vraagt Daisy. Zij heeft ook wel door welke "goede film" Lottie bedoelt. Ze knikt 'blijkbaar.' Leuk hoor.' Zegt Anne vrolijk. En daarna eet iedereen weer verder.

i hate you/i love youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu