bij Eleanor

551 15 17
                                    

Eleanor pov
Omg morgen komt Louis!!! Ik ben helemaal blij. Jammer dat hij zo kortaf deed maar, ik hou daar wel van. 'El wat is er?' Hoor ik. Luke staat in de deuropening. Ik kijk hem vragend aan. 'Ik hoor je helemaal springen en juichen' grinnikt hij. 'Ja, Louis komt morgen hier voor een schoolopdracht' zeg ik vrolijk. 'Je vind hem echt leuk hè' zegt hij grijnzend. Ik knik.

Harry pov
'Ik zie je morgen' zeg ik tegen Niall als ik ophang. We hebben net afgesproken dat we morgenmiddag aan die opdracht gaan werken. We houden beide nogal veel van acteren en schrijven dus het moet goedkomen. Ik ga nog even verder met mijn huiswerk. Ik ben net klaar als er op de deur word geklopt. 'Ja?' De deur gaat open en Phoebes hoofd steekt om de deur. 'Uhm Harry' begint ze. 'Kan je mij even helpen met iets voor school? Of ben je druk bezig' ik glimlach. Phoebe is altijd zo verlegen als ze iets vraagt. 'Ik kom eraan' glimlach ik ze lacht en loopt weg.

Even later loop ik haar kamer in. 'Ik snap iets niet van Geschiedenis' zegt ze. 'Laat maar zien' ze vraagt wat over de Franse revolutie en ik leg het aan haar uit. 'Dankjewel Harry' glimlacht ze. 'Graag gedaan' ze geeft me een knuffel en dan loop ik de kamer uit. Ik loop naar beneden maar struikel op het laatste punt van de trap. Ik val en wacht op de klap maar 2 sterke armen vangen me op. 'Zeg, kan je nu niet eens meer normaal traplopen' zegt een mooie stem met een lach erin.

'Haha' zeg ik zacht en kruip tegen Louis' borst want ja, dat voelt goed. Louis draagt me naar binnen en gaat op de bank zitten. Ik lig met mijn hoofd op zijn schoot terwijl Louis zachtjes door mijn haar woelt. 'Ik hou van je' mompelt hij. 'Ik hou ook van jou' zeg ik terug.

De volgende dag.

Louis pov
Bah vandaag moet ik met Eleanor afspreken. Ik heb er echt geen zin in maar ik wil ook geen onvoldoende. 'Lou?' Hoor ik een schorre stem naast me zeggen. Ik hou van Harry's stem in de ochtend! 'Yes boo?' Vraag ik. 'Hoe laat is het?' Ik kijk even op mijn wekker. '7:30 lief' zeg ik, 'dan moeten we eruit' zucht hij. Hij stapt uit bed en meteen is de warmte weg, fijn (maar niet heus.) 'ga je vandaag met die Eleanor afspreken?' Vraagt hij dan. 'Ik zal wel moeten, ik heb echt geen zin in een laag cijfer.' Geef ik als antwoord, Harry knikt alleen maar.

Als we de school inlopen komt Niall al aanrennen en geeft ons (zoals gewoonlijk) een knuffel. 'Zin in vandaag?' Harry en ik schudden beide ons hoofd waardoor Niall vragend kijkt. 'Uh, het is school' mompelt Harry. 'Ik moet met Eleanor mee ik heb daar echt zin in' zeg ik. 'Maar niet heus' fluister ik er dan achteraan zodat alleen Niall en Harry het horen. Niall begint te lachen, 'hé kijk, daar komt Ziam aan.' Liam en Zayn komen door de gang naar ons toelopen. 'Hey guys' zegt Zayn vrolijk, 'hey Zayn' zeggen wij drie terug. 'Laten we maar naar het lokaal gaan.'

Eleanor pov
'Ik ga vandaag naar Eleanor' Hoor ik Louis zeggen. Ik liep door de gang en toen hoorde ik ze praten en, nou ja ben om de hoek even gaan luisteren. Who cares? 'Ik heb er echt zin in' zegt Louis dan. Omg! Misschien vindt hij me leuk! Bedenk ik. Ik loop snel naar mijn kluisje. Ik moet vanmiddag alles uit de kast halen om hem extra verliefd op mij te maken (niet dat dat echt nodig is maar ja).

Het was het einde van de schooldag en ik stond buiten te wachten op Louis, ik kan niet wachten! 'Ik ben er' mijn hart springt op als ik zijn stem hoor. 'Oke, mooi' we lopen naar onze fietsen en fietsen dan naar mijn huis. Luke is naar zijn bende dus die is niet thuis. 'Kom binnen' ik doe de deur open en als Louis binnen is weer dicht. 'Kom' we lopen naar boven naar mijn kamer. 'Wat is de opdracht?' Louis geeft antwoord. 'We moeten een kort toneelscene schrijven, en opvoeren als je dat wilt dat levert een extra punt op.' Terwijl hij praat staar ik naar zijn gezicht, zo knap.

'Heb jij een idee?' Vraagt hij nu aan mij. 'De scène kan gaan over.... dat een jongen verliefd is op een meisje. Hij denkt dat ze dood is maar ze blijkt nog te leven en zoekt hem op, dan verklaren ze elkaar de liefde.' Het idee floept zo in mijn hoofd, Louis knikt bedachtzaam. Ik hoop dat hij het goed vindt. Met hem wil ik wel zo'n scène doen!

Louis pov
Ik heb echt geen zin om met haar zo'n scène te spelen maar, het idee is wel goed en waarschijnlijk krijgen we niks beters. 'Ik vind het prima' zeg ik dus. Ze kijkt blij, 'goed dan, hoe lang moet het precies duren?' Ik denk aan wat de leraar had gezegd. '10 à 15 minuten' ze knikt. 'Laten we wat ideeën opschrijven.' Ze geeft me een vel papier. Ik begin te schrijven.

Harry pov
Terwijl ik en Niall naar mijn huis fietsen kan ik alleen denken aan Louis en Eleanor. Ik weet dat Louis met mij is, maar volgensmij vindt die Eleanor hem leuk en ze is knap! Bovendien is Louis bi en niet totaal gay dus kan dat best. Het is in ieder geval geen leuk idee, hun twee samen. 'Waar denk je aan Harry?' Vraagt Niall aan me. 'Aan Louis en Eleanor' geef ik eerlijk toe. Liegen heeft geen zin, dat heeft Niall meteen door. 'Harry geloof me, Louis zal echt nooit op haar vallen. Hij houd alleen van jou.' Ik knik maar, maar om eerlijk te zijn is het nare gevoel alleen maar groter geworden.

Louis pov
Dit is wat we tot nu toe hebben:

Jongen (Louis) zit huilend op de grond.
Meisje (Eleanor) komt op.
Meisje (Eleanor) ziet dat de jongen zichzelf de schuld geeft van haar dood, hij heeft een mes. Ze weet wat hij wilt.
Meisje (Eleanor) loopt naar hem toe.
Jongen (Louis) is enorm verrast.

'Hey, ik moet naar huis' zeg ik tegen Eleanor. Ze knikt, 'dan zie ik je morgen op school' 'ja' helaas wel.

Ik fiets naar huis, ik ga morgen niet weer naar Eleanor, daar heb ik gewoon echt geen zin in. Ik loop de woonkamer in en zie mijn zusjes een film kijken op netflix. Ik loop zo stil mogelijk naar boven. Ik hoor Niall en Harry enthousiast praten en roepen, ze zijn dus weer een film aan het kijken. 'Rennen Tris!' Roept Niall. 'Nee ze schieten haar moeder neer' roept Harry. Divergent. Ik gooi de deur open en spring naar binnen waardoor Niall en Harry zich kapot schrikken.

'Kijken jullie Divergent?' Vraag ik, ze knikken. 'Kom je erbij?' Vraagt Harry, nu knik ik. Zo zitten we even later gezellig de film af te kijken.

'Louis, hoe was het bij Eleanor?' Vraagt Harry als Niall weg is.

i hate you/i love youWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu