Eleanor pov
'Ik heb hier geen zin in.' Luke, mijn halfbroer, staat geïrriteerd naast me in de hal van onze nieuwe school. 'Ik ook niet maar ja, school hoor erbij.' Hij zucht, 'Calum moet nu de bende regelen om eerlijk te zijn kan hij dat niet.' Daar gaan we weer! Luke ook met zijn bende. Hij en zijn vrienden Calum, Michael en Ashton hebben een soort bende opgericht. Ze verhandelen drugs en alcohol. Ik denk soms dat het beter voor ze is om te stoppen en zeg dat dan ook. Maar elke keer komt Luke dan met het argument: we verdienen er lekker veel mee en krijgen problemen als we ineens stoppen.'Jullie moeten Eleanor en Luke Calder zijn' een mam van middelbare leeftijd kijkt ons redelijk vriendelijk aan. 'Klopt meneer' zeg ik. Hij knikt, 'loop maar met mij mee naar jullie nieuwe klas.' Luke en ik lopen gehoorzaam achter de man aan. We krijgen (waarschijnlijk omdat we nieuw zijn) redelijk wat nieuwschierige blikken toegeworpen. Uiteindelijk komen we uit bij een lokaal. Ik hoor de stem van de leraar door de deur heen. De man die ons kwam halen loopt naar binnen en zegt wat. Dan mogen wij ook. Ik loop de klas in en kijk rond. Mijn oog valt op een jongen met bruin haar en blauwe ogen. Hij zegt net iets tegen de jongen die naast hem zit, ze beginnen te lachen.
Nadat we ons hebben voorgesteld mogen we gaan zitten. Er wordt tegen mij gezegd dat ik naast een blonde jongen die blijkbaar Niall heet mag gaan zitten. Ik ben super blij want dan zit ik achter die knappe. 'Ik ben Niall' zegt de jongen als ik ga zitten. Hij kijkt me vol bewondering aan, ik ben het gewend. 'Dit zijn mijn vrienden Zayn en Liam' hij wijst de jongens achter ons aan. 'En dit zijn Harry en Louis' wat een mooie naam! Past wel bij zo'n knappe jongen. Tijdens de les blijf ik maar naar de jongen kijken.
Even later is het pauze, Louis en zijn vrienden zijn al weg. Er komt een groepje meiden op me af lopen, ze zien eruit alsof ze erg populair zijn. 'Jij bent toch het nieuwe meisje? Wat was je naam ook alweer?' Vraagt het blonde meisje die duidelijk de leider van het groepje is. 'Eleanor' zeg ik. 'Oh ja dat was het' Grinnikt ze. Ze zwaait haar haar naar achter, 'ik ben Taylor en dit' ze wijst naar het meisje rechts achter haar 'is Arianna' het meisje heeft lang bruin haar in een hoge staart ze glimlacht vriendelijk. 'En dit' nu wijst ze links achter haar 'is Selena' het meisje heeft ook bruin haar, ze glimlacht. 'Je ziet er cool uit, je kan je bij ons aansluiten?' Zegt ze. 'Heel graag' zeg ik, ze knikt. 'Zullen we daar een tafel zoeken?' Vraag ik. 'Goed idee' zegt Taylor en we lopen erheen. We komen langs de tafel waar Louis met zijn vrienden zit. Ik zie dat hij toevallig opkijkt als ik langs loop en geef hem een knipoog, dan loop ik verder.
'En? Al vrienden gemaakt?' Vraagt Luke aan me als we thuis zijn. Onze ouders zijn altijd pas rond 11 uur thuis dus koken we vaak zelf en zijn we bijna altijd alleen. Vroeger vonden we dat vervelend nu niet meer, integendeel! Voor Luke komt het juist goed uit. Hij ging altijd (in plaats van schoolwerk te doen) naar die bende van hem toe. Nog even en daar begint hij weer mee. 'Jazeker' zeg ik, 'een groepje coole meiden sprak me aan, ze zijn erg aardig.' 'Dat hoop ik dan maar' zegt Luke. Hij is altijd super beschermend over mij, ik denk dat ik de enige persoon ben om wie hij echt geeft. 'Geloof me dan zijn ze' glimlach ik.
'En jij?' Hij schud zijn hoofd. 'Ik hoef geen nieuwe vrienden, mijn oude zijn genoeg. Voor nieuwe heb ik geen tijd want ik ben bezig met.. dingen' hij bedoelde dus dat hij en zijn bende met drugs en shit bezig waren. 'Het zou alleen maar lastige vragen oproepen en om alleen te zijn op school vind ik niet erg.' Zegt hij nonchalant, ik had het eigenlijk ook wel verwacht.
'Maar' zegt hij na een tijdje. 'Ik zag je wel kijken naar de jongen voor je.' Ik bloos, 'hij heet Louis.' 'Vind je hem leuk?' Vraagt Luke aan me. 'Hij is in ieder geval super knap' zeg ik. Hij grinnikt 'ja dus.' 'Hé!' Roep ik lachend. 'Maar even serieus nu, ik zie het toch aan je. Ik ken je Eleanor!' Ik zucht, fijn zo'n halfbroer! 'Oke ja ik vind hem leuk!' Zucht ik 'nu blij' hij grinnikt maar knikt. 'En jij?' Hij kijkt me verbaasd aan 'Eleanor ik heb geen tijd voor liefde, het boeit me ook niet. Maar jij, als je die Louis leuk vind ga er dan voor!' Ik knik 'ga ik zeker doen'
JE LEEST
i hate you/i love you
Romancelouis tomlinson de badboy en harry styles de softboy worden stief-broers. en ze mogen elkaar niet bepaald. toch groeit er wat tussen hen. alleen een van hen heeft daar geen behoefte aan.