Lottie pov
'Zal ik popcorn halen?' Marten kijkt me vragend aan. 'Is goed' zeg ik glimlachend. Marten loopt naar de balie. Ik zie dat het meisje achter de balie nogal overdreven naar hem knipoogt enzo, zo irritant! Als hij terugkomt lopen we naar de zaal. 'Ben je een groot Marvel fan?' Vraagt Marten aan me. 'Mwah, ik heb alleen de hoofddelen gezien, maar als jij het leuk vind is het prima.' Hij knikt, als we in de zaal zitten moeten we nog even wachten. 'Zeg Lot?' Vraagt hij, 'ja' 'hoe heeft jouw broer vertelt dat hij homo was?' Ik grinnik, 'dat ging per ongeluk. Wij wisten het niet en toen gaven ze elkaar een kus en tja... toen heeft hij het verteld.' Zeg ik, 'hoezo?' Hij zucht, 'ik heb het idee dat mijn zusje van een jaar jonger ook gay is maar dat ze dat niet durft te zeggen. Ik durf er ook niets over te zeggen want dadelijk is ze dat helemaal niet.' Ik knik 'ik snap je probleem. Als ik jou was zou ik gewoon het onderwerp aansnijden als iedereen aan tafel zit, dan kun je meteen laten blijken dat je het niet erg vind als ze het is.' Er komt een glimlach op zijn gezicht, 'dat is een goed idee dat ga ik doen!' 'Graag gedaan.'Louis pov
Ik zit alleen op mijn kamer te kijken naar een of andere rare film. Ik kan om eerlijk te zijn mijn aandacht er niet bij houden. Ik hoor Harry zingen in de douche en glimlach, hij heeft zo'n mooie stem! Mijn telefoon trilt ik pak hem op en zie dat ik een appje heb van iemand. Ik open de chatHey Louis ik ben Eleanor.
Ik: Eleanor?
Ik weet heus wel wie ze is maar ik heb niet zo'n zin om met haar te praten.
Eleanor: ja ik dat nieuwe meisje uit je klas!
Ik: oh, die Eleanor.
Eleanor: ja! Ken je er nog meer dan?😂
'T is wel duidelijk dat ze haar gelijk wil en alhoewel ik geen andere Eleanor ken zeg ik toch:
Ik: om eerlijk te zijn wel ja.
Ik grijns, ik weet niet waarom maar ik wil om de een of andere reden niet aardig tegen haar zijn.
Eleanor: oh, ok leuk.
Ik: ja.
Wat awkward moet dit wel niet zijn voor haar!
Eleanor: ik vroeg me af. Kunnen wij niet een keer ergens afspreken?
Ik: waarom?
Eleanor: gewoon, om elkaar beter te leren kennen.
Het verklaart alles, hoe ze naar me keek waarom ze mij appt. Ze vind me leuk waarschijnlijk anders ging ze wel appen met andere jongens. Nou, pech voor haar. Ik ben gay en heb het leukste vriendje!
Eleanor pov
Gewoon om elkaar beter te leren kennen, type ik. Ik hoop zo erg dat Louis het een goed idee vind!Louis😍😍: ik kan niet.
Lekker kortaf, nou ja, ik krijg hem nog wel zover.
De volgende dag loop ik de school in. Louis zie ik helaas nergens. 'Hey el!' Ik draai me om. Taylor, Arianna en Selena komen op me af lopen. 'Hey meiden' zei ik vrolijk terug. 'Heb jij die mail van Vissers ook gelezen?' Vraagt Taylor aan me. Vissers is onze docent van drama. 'Nee' zeg ik. 'Nou kijk, we moeten een opdracht doen die hij vandaag gaat uitleggen. In tweetallen!' 'Die hij zelf maakt zeker?' Ze knikt. 'Hopen op het beste dan maar' zucht Selena.
We horen gepraat achter ons en we draaien ons om. Louis, Harry, Niall, Liam en Zayn komen de gang in lopen, druk pratend. Wij vier kijken naar ze tot ze wegzijn (ik kan het niet laten weer even naar Louis te knipogen.) 'Ze zijn zo knap' zucht Arianna. 'Vooral die Harry' zegt Taylor. 'Nee Zayn sowieso' zegt Selena. 'Pardon Liam mag er ook zijn!' Ik lach 'allemaal fout, Louis is de leukste!' We lachen. 'We moeten echt proberen ze te krijgen, toch?' Vraagt Taylor. We zijn het er allemaal mee eens.
'Oke leerlingen de opdracht is, schrijf een drama stukje het mag over alles gaan. Doe je naam in deze bak, ik ga tweetallen trekken.' Iedereen schrijft zijn of haar naam op een briefje en stopt hem erin. 'Oke dan, Taylor en Selena' begint hij. Ze zien er tevreden uit. 'Harry en Niall' de 2 jongens geven elkaar een high five. 'Zayn en Arianna, Liam en Luke.' Arianna kijkt tevreden, Luke heeft sowieso geen zin in deze opdracht dus het boeit hem waarschijnlijk niet. 'Eleanor en Louis' zegt hij dan. Omg yes, yes!! Schreeuwt het door mijn hoofd. Nu kan ik er echt werk van gaan maken!
Louis pov
Nee, niet zij, waarom nou weer juist zij. Ik zucht, Harry draait zich naar me toe. 'Komt goed' zegt hij zacht. Ik kijk naar Eleanor, zij kijkt net naar mij en geeft me weer een knipoog. Ik denk dat ze me echt leuk vind! Wat ik alleen maar irritant vind.We staan bij onze kluisjes als Eleanor langs me loopt. 'App me terug' Fluistert ze en dan gaat ze verder naar haar groepje, ik zucht weer en rol met mijn ogen. 'Zullen we gaan?' De rest knikt. 'Houd ze nou nog steeds niet op!' Zucht Zayn geïrriteerd. 'Wat?' Vragen we. 'Die Selena' zucht hij. 'Ze blijft me maar appen. Ik weet niet of ze me leuk vind maar, het is super irritant.' 'Snap ik' zeg ik, ik heb nu al genoeg van Eleanor en zij is nog niet eens zo irritant bezig.
Als we thuis zijn zegt Harry dat hij huiswerk gaat maken. Ik blijf nog even beneden zitten. Dan trilt mijn telefoon weer. Ik weet dat het Eleanor is maar ik heb absoluut geen zin om te reageren. Maar mijn telefoon blijft trillen dus kijk ik toch maar.
Eleanor: hey Louis wanneer spreken we af?
Eleanor: ik dacht misschien morgen.
Eleanor: of had jij een ander idee?
Eleanor:????
Eleanor: louis reageer effe!
Eleanor:????????
Eleanor: ik weet dat je daar bent.Man wat is ze vervelend bezig. Ik besluit toch maar iets terug te appen want dan houd ze misschien op.
Ik: geen idee. Morgen kan wel ja.
Eleanor: eindelijk je reageert. Wat doe je de hele tijd ben je zo bezig met je huiswerk en shit?😂
Ik: uhm... ja! Er zijn ook andere dingen dan je telefoon en in tegenstelling tot jou heb ik wel een sociaal leven buiten dat ding.
Eleanor: wow doe rustig je hoeft niet meteen zo sassy te doen! Ik zie je morgen na school.
Eleanor: oke? Bij mij. Ik stuur je het adres.Ik: best.
Dan sluit ik mijn telefoon af. Ik heb nu al totaal geen zin in morgen!
JE LEEST
i hate you/i love you
Romantiklouis tomlinson de badboy en harry styles de softboy worden stief-broers. en ze mogen elkaar niet bepaald. toch groeit er wat tussen hen. alleen een van hen heeft daar geen behoefte aan.