"2019-01-10 14:56 Shopping. Jag älskar att shoppa och det ska jag nu göra. Shoppa loss, London. Ha det bra!!! -Alina."
Jag ser mig omkring på den lilla gatan där det när som helst ska komma en silvrig bil och hämta upp mig. Klockan tre ska Harry vara här och då ska han köra hem mig till sig. Jag tror inte att det här är någon bra idé egentligen. Jag kommer hur som helst inte att göra någonting med Harry. Kanske tror han det, men jag är inte den personen som är otrogen, längre.
En silvrig bil kör upp framför mig och jag öppnar dörren och sätter mig ner.
"I'm happy you could make it." Säger han och ler stort. Jag nickar och studerar honom. Han är snygg, men inte alls min typ. "We are going to my house." Säger han och gasar igen och börjar köra på vägen. Väl framme vid hans hus kliver vi ut och går upp mot grinden.
"Aren't there any paparazzis?" Frågar jag chockat. Han skakar på huvudet och låser upp dörren för att kliva in i huset.
"Not behind the fence. They can't see anything either." Förklarar han och jag nickar och drar igen dörren bakom mig. Han låser dörren och sparkar av sig skorna. Jag gör detsamma och vi går in i ett rum som liknar ett vardagsrum, utan tv. Han sätter sig ner i soffan och klappar på platsen bredvid sig. Jag sätter mig där och tittar ner på mina händer.
"So..." Börjar han. "Your life, what do you do?" Frågar han och jag skrattar tyst. Vad gör jag egentligen?
"I'm on tour with my boyfriend. Besides that, I'm at home, taking care of my children." Säger jag och han nickar lätt. "And you? Are you on tour all the time?"
"No, not really. I'm on tour but I meet a lot of girls besides of that." Säger han och ger mig ett flörtigt leende.
"And what do you do with them?" Frågar jag fundersamt. Han flinar och lutar sig fram mot mig.
"The same thing that I want to do with you." Han lutar sig mot min hals och lämnar en lätt kyss där. Så länge jag inte kysser honom tillbaka kan det väl inte göra något? Han kysser mig lätt bakom örat och lutar sig så han nästan ligger över mig.
"You want it to, don't you?" Jag skakar på huvudet och han flinar samtidigt som han höjer ett ögonbryn. "You can't cheat on your boyfriend?"
"No, why would I?" Frågar jag stöddigt. Varför följde jag ens med honom hit till att börja med? Jag intalar mig själv att jag bara ville umgås som vänner, men egentligen är jag osäker. Jag visste ju hela tiden att det här skulle hända.
"I am lying on top of you. I could make it fast. Just in and out." Säger han och flinar återigen.
"Leave me alone." Säger jag och puttar bort honom. Han flinar och sätter sig upp i soffan. "Can you drive me back to that shoppingcenter again, or do I have to walk?"
"Yes, I can do that. I understand. Maybe you have a friend, a girl?" Han ser nyfiket på mig och jag rycker på axlarna.
"It's one girl. She is working with The Fooo. She is beautiful and on the tour with us. Katia. I could give you her number if you drive me back." Han nickar och reser sig upp. Jag gör detsamma och vi drar på oss skorna och går ut igen. Vi hoppar in i bilen och åker tillbaka till köpcentret. Jag ger honom Katias nummer och hoppar ur bilen för att gå in i köpcentret.
Jag går igenom ett par affärer. Köper några plagg till mig, några till barnen och något åt Felix. Även om jag bara köper lite på varje affär kommer jag fyra timmar senare ut med nio påsar som i sin tur är fyllda med många fler. Jag börjar gå mot hotellet som ligger inte alls långt bort. Jag kliver in i den stora lobbyn och går mot hissen som tar oss till våra rum. Direkt när jag öppnar dörren till mitt och Felix rum överfaller Katia mig.
"Du gav mitt nummer till Harry Styles! Varför?" Utbrister hon, men hon ser väldigt glad ut.
"Han frågade om jag kände någon snygg tjej och jag nämnde dig." Säger jag och rycker på axlarna. Hon ler ännu större och ger mig en stor kram.
"Vad har du handlat?" Frågar hon och tar påsarna ifrån mig. Hon häller ut en efter en på sängen och tittar på plaggen. "Det är fina grejer. Imorgon är det min tur att gå ut och shoppa." Säger hon.
"Jag kan följa med." Säger jag och flinar. Hon nickar exalterat och jag rynkar ihop ögonbrynen. Hon påminner om Omar. "Vill du inte vara själv?"
"Nej, klart man inte vill shoppa själv. Vi tar med oss era barn också." Säger hon och tittar på pojkarna som sitter på golvet och leker med bilar. Jag nickar lätt och sätter mig ner tillsammans med barnen.
"När är killarna klara?" Frågar jag och Katia rycker på axlarna.
"Konserten borde vara slut om tre minuter, efter extranummer. Så de är väl här om en halvtimme." Jag nickar och lutar mig mot sängkanten. Katia sätter sig bredvid mig och jag ser på hennes telefon att hon skriver med Harry. Snabbt tar jag upp min telefon och raderar både konversationen och hans nummer.
Dörren flyger plötsligt upp och en översvettig Felix kommer in.
"Imorgon blir det shopping. Vi allihop-... Alina har nog redan shoppat upp sina pengar." Han tittar storögt på högen med kläder och jag skrattar tyst.
"Felix din dummer, det var ju inte mina pengar. Jag tog din plånbok i morse." Säger jag och flinar mot honom. Han ser med kisande ögon på mig innan han går mot badrummet.
"Jag ska duscha. Vill någon joina?" Frågar han och tittar mellan mig och pojkarna på golvet.
"Gärna." Säger Katia och reser sig upp. Hon går fram till Felix som rynkar ihop ögonbrynen. "Jag skämtade." Säger Katia och Felix skakar på huvudet innan han tittar på mig igen. Jag skakar på huvudet till svar och han rycker på axlarna innan han går in i badrummet och låser dörren.
"Vad roligt. Shopping med hela gänget." Säger Katia glatt och sätter sig på sängkanten. "När snackade du ens med Harry, förresten?"
"På den där minnesstunden." Ljuger jag snabbt och hon nickar innan hon reser sig upp igen.
"Jag ska väl gå till mitt rum. Vi ses imorgon." Säger hon och jag nickar. Hon försvinner ut ur rummet. Jag hoppas inte att Harry berättar om idag.
-
*Redigerad*
23/9-14
YOU ARE READING
»f.s« Can't Give Up On Love
FanfictionFortsättningen på min tidigare Felix Sandman Fanfiction "All That Matters" hitta den i min profil. Resa runt i hela Europa med två ettåriga pojkar. Tonåringar och småbarn nästintill ensamma i världen. Hur ska det någonsin fungera? Då pappan jobba...