Kapitel 49

2.5K 91 13
                                    

"2019-05-12 19:09"

[Rebecca: Hej bästa kompis, eller är det fortfarande så? Jag vet inte riktigt längre. Jag är gudmor åt Charlie, men jag har inte träffat honom sedan dopet... Jag undrar i alla fall om du skulle kunna tänka dig att träffa mig, och min son... Jag blev mamma idag och jag vill att du ska vara gudmor, varesig du vill det eller inte. Jag vet att du väntar barn och de skulle säkert kunna bli kompisar bara vi börjar umgås igen. Jag älskar dig. /Becca.]

Jag ser chockat på skärmen och läser meddelandet flera gånger. 'Jag vill att du ska vara gudmor.' Jag vet själv inte vad jag ska svara. Självklart vill jag det och självklart vill jag träffa henne och självklart vill jag att hennes son och mitt barn ska vara kompisar.

[Hej bästa kompis, självklart är det fortfarande så. Är du mamma nu? Herregud, jag har saknat dig så mycket. Självklart vill jag träffa dig och sonen, vad heter han? När kan du träffas? Jag är inne på min sista månad nu och träffar dig gärna när som helst. Är pappan närvarande också, eller? Att jag inte har hört något om detta! Älskar dig!]

"What's up?" Jag tittar mot Felix som kommer in i köket med en Cola-flaska i handen. Snabbt reser jag mig upp och skyndar över till honom och tar tag i flaskan. Han håller dock hårdare än mig och jag piper till då han höjer handen så jag tvingas släppa.

"Snälla, snälla, snälla." Ber jag och sträcker upp handen så högt jag kan. Ändå skiljer nästan två decimeter mellan mitt långfinger och flaskans botten.

"Puss." Säger han och plutar med läpparna. Jag nickar och drar ner handen igen samtidigt som hans ansikte närmar sig mitt. Han sänker handen samtidigt och innan hans läppar nuddat mina så rycker jag flaskan ur hans hand och går tillbaka till min stol. Jag sätter mig ner och tittar på meddelandet som ramlat in i min telefon.

[Rebecca: Samma gamla frågande Ina. Ja, jag är mamma nu, han heter Melvin, han föddes i morse klockan 06:07, jag kan träffas lika ofta som du och ja, killen är närvarande och vi kan träffas både min familj och din familj ifall så önskas. Du, Felix, Collin, Charlie och bebis. Jag, Isak och Melvin. Låter det lockande?]

[Absolut, kan ni på fredag?]

"Vem skriver du med?" Frågar Felix och rycker Colan från mig igen innan jag ens hunnit ta en klunk.

"Felix, ge mig den där innan jag blir förbannad!" Säger jag och ser allvarligt på honom. Hans flin bleknar och han försöker att se skrämd ut. Han öppnar locket på den och hans flin kommer tillbaka när han för den till läpparna och dricker ett par klunkar. Han ger tillbaka den till mig och jag ger honom ett riktigt fejk leende när jag tar emot den och ger telefonen till honom.

"Becca har barn?" Frågar han när han verkar ha läst konversationen. Jag nickar och tar emot telefonen igen. Ett nytt meddelande har ramlat in.

[Rebecca: Japp, fredag klockan tolv på Espresso vid plattan?]

[Låter bra, tvillingarna är lediga på fredagar.]

"Vi ska träffa dem på Espresso vid plattan klockan tolv på fredag." Säger jag till Felix. Han nickar och drar tröjan över huvudet. Det är någonting som Felix gör när han stör sig på sin kropp eller om han har gjort något som han är stolt över. Det kan ske spontant, när som helst.

"Kolla här." Säger han och vänder sig om så han står i profil mot mig. "Ser du hur smal jag har blivit? Ser du?" Frågar han och tar tag i det skin som sitter löst på hans kropp. Han drar det utåt och jag lägger min hand på hans.

"Det är inget fel på din kropp." Säger jag och tar bort hans hand så jag kan hålla i den själv. Han går närmare mig och plötsligt ser jag resten av hans kropp som tidigare skymdes bakom bordet. Hans häng är någonting som gör mig äckligt upphetsad. Speciellt när han har färgglada kalsonger. Som nu, lila. "Helvete vad du är sexig." Andas jag ut och lägger händerna på hans höfter istället. Han tittar på mig med höjda ögonbryn innan han skakar på huvudet.

"Det säger du bara för att få mig på bättre humör." Säger han och jag skakar lätt på huvudet. "Men vet du vad lilla gumman? Det biter inte på mig. Jag vet att jag har blivit alldeles för smal och därför tar jag med mig grabbarna till gymmet på torsdag så ska vi träna."

"Nej." Säger jag och drar ner honom i mitt knä, vilket är svårt eftersom magen är där och tar emot. Han är inte tung, den här killen. Den här killen är på väg att bli bara skin och ben. Jag borde inte ljuga för honom, men det vore bara elakt att säga att han inte har några muskler kvar.

"Kolla, jag är lätt också. Jag är så smal och så lätt att min egen fru kan ha mig i sitt knä, när hon är gravid." Säger han och himlar med ögonen. Jag himlar med ögonen tillbaka och då gör han det igen. Så fortsätter vi ett par gånger till ända till dess att han kysser mig och reser sig från mitt knä.

"Ska vi gå och ha sex en stund?" Frågar han och tar tag i min hand. Jag skakar på huvudet och han släpper den igen. "Varför? Det är fett bra träning, då kanske jag slipper gå till gymmet."

"Jag vill inte. Jag börjar bli ännu större och jag har ont i ryggen. Jag måste antingen sova eller kolla på film. Jag har faktiskt en väldigt stor lust att kolla på den där nya filmen, the... The... The... Jag minns inte vad den heter, men den börjar på the." Jag ser bedjande på honom och han nickar.

"Okej, vi kollar på the någonting. Kom." Säger han och tar tag i min hand igen. Han drar upp mig och drar med mig mot vardagsrummet. Jag sätter mig ner i soffan och han tar upp sin telefon ur fickan. Han går in på Netflix och tittar på senaste.

"The... The..." Mumlar han medan han bläddrar igenom de senaste. "Den här?" Frågar han och visar mig skärmen. Jag nickar och ler stort då han börjar streama till tv:n.

-

12/10-14

»f.s« Can't Give Up On LoveWhere stories live. Discover now