3. kapitola

101 13 6
                                    

Piesok bol teplý i po zotmení. Holé prsty sa mi zabárali medzi zrniečka. Stála som ďalej od vatry a sledovala moju priateľku zoznamovať sa, spoznávať a zabávať. Mala obrovskú radosť. Lamont si práve pripíjal s fľaškovým pivom. Jeho brat bol na móle, ktorého svetlo osvetľovalo vzdialenejší kúsok pláže lepšie ako oheň tu.

Odpila som si limonády.

Vlny boli drobné, takmer by som ich nazvala nesmelými. Od pokojnej hladiny sa neodrážal mesiac. Bolo zatiahnuté, ale nezdalo sa, že by oslavu mal zničiť možný dážď. Tieto oblaky neboli ťažké, boli len pokrievkou nad svetom.

Znenazdania z tmy vybehlo dievča a hodilo sa do slanej vody oceánu. Smiala sa a pišťala. Vedľa mňa sa postavil chlapec: "Je šialená," povedal do vetra. Obaja sme sa za ňou dívali. Keď vyliezla, triasla sa mokrá na kosť. Vzala si od mladíka podávaný uterák a zabalila sa doň.

"Hotovo," cerila na neho krásne zuby. Potom si ma všimla: "Ahoj, teba nepoznám."

"Nie som miestna," usmiala som sa zdvorilo.

"Volám sa Flossie a toto je Neal. Prehrala som stávku a on vie, že sa bojím skočiť do oceánu za tmy," darovala mu pohľad hranej nenávisti. Mykol plecami, no usmieval sa.

"Som Macy," kývla som rukou na pozdrav.

"Čo ťa priviedlo? Turisti sem nejazdia," vyzvedal Neal. Pôsobil inteligentne.

Obzrela som sa: "Kamarátka sa tu s niekým spoznala a rozhodla sa, že príde na prázdniny. Donútila ma sa pridať. Je to tá blondínka vedľa toho blondiaka," ukazovala som, mieriac na opisovaných, ale pochybovala som, že zaznamenali, na koho presne ukazovák mieril.

Flossie žmúrila do diaľky. Potom sa jej rozžiarila tvár: "Asi ju už vidím."

"Ja nie," šplechol Neal.

Znova pohodil ramenami. Flossie sa na mňa nenápadne zahľadela a pretočila nad ním oči. Usmiala som sa. Ich herecké výkony boli vtipné. Javilo sa, že si liezli navzájom na nervy, očividne sa však pod povrchom ľúbili. Či už ako súrodenci, najlepší kamaráti od škôlky alebo partneri. To sa hádam čochvíľa ujasní.

Nebolo mi to jasnejšie, ani keď pristúpil a objal ju jednou rukou. Rozprávali sme sa. Neal spomenul, že obaja surfujú a že po tréningu v posilňovni si každú stredu zabehnú na zmrzlinu. Ja som im prezradila, u koho bývam. Priezviská som nepoznala, avšak mená stačili.

"Tu sa poznáme všetci navzájom," upresnila Flossie.

Odrazu sa ku mne zozadu priblížil opitý smiech. Známy zvuk, známy hlas, známe slová: "Bože, Macy, stretla som úžasného chlapca. Pozri sa, pozri! Nie je okúzľujúci?"

"Flossie, Neal, toto je Polly," predstavila som ju.

"Ahojte," pozdravila sladko a dostala od nich úprimné úsmevy. "Prečo si ako jediná mokrá?" čudovala sa.

"Trest za prehru," povedala ledabolo Flossie. Na moment zavládlo ticho.

"Fúha, kto je to?" vypískla Polly.

Sledovali sme jej pohľad.

Dívali sme sa na zúbožené dievča. Nebola vysoká. I z diaľky bolo viditeľné, aká je drobná. Svetlé oči mala vypúlené, pôsobila vyľakane. Povedala by som, že vlasy si neumyla minimálne týždeň. Nohy ako paličky jej trčali spod príliš veľkej mikiny. Ruky vložila do predného vrecka a v gumených šľapkách opatrne kráčala ku pahrebe.

"Oh," vzdychla Flossie. "To je Laura."

"Laura?"

Neal prikývol a naviazal so mnou po vyslovení otázky očný kontakt: "Ešte pred rozchodom hotová modelka."

Ďalej som vyzvedala: "S kým chodila?"

Hlavou mi naznačil, aby som sa opätovne prizrela. Uposlúchla som ho.

Spomedzi ľudí postávajúcich pri ohni sa vydrala postava. Konkrétne mužská. Polobehom sa blížila k dievčine. Po ceste zahodila fľašu od piva do piesku a upravila si tričko. Odviedla Lauru do tmy za palmami a už ich nebolo možné zahliadnuť.

"Lamont?" zdesila sa Polly.

Bruneta pred nami pritakala: "Boli spolu rok. Tesne po oslave výročia prišiel koniec. Ukončil to on. Ona sa na dobu vyparila, Lamont odmietal hocikomu prezradiť, kam šla. Keď sa vrátila, bolo z nej toto. Málokedy sa na verejnosti ukáže, no ak predsa, musí sa tam nachádzať aj on. S inými sa nerozpráva."

"O čo jej ide?" nechápala som.

"Neviem. Podľa rečí, čo sa šíria, ho neprestajne prosí, aby obnovili ich vzťah. Lamont sa cíti vinný za to, akou troskou sa stala. Síce sa dokopy zasa nedali, je jeho slabinou. Cíti potrebu ju ochraňovať a všetko napraviť. Nikdy by na ňu ani len nezvýšil hlas," Flossie šepkala akoby vyzrádzala zakázané tajomstvo.

Hľadela som za dvojicou do tmy.

"Prr," otriasla sa. "Nezájdeme k ohňu? Je mi vcelku zima," navrhla.

Jasné, že cítila chlad. Bola zmočená, plus oceán nie je taký teplý, ako more.

Keď sme sa dostali k plameňom, Polly mi predstavila Duaneho. Bol zdvorilý, to sa mu muselo nechať. Hneď na úvod ma ponúkol škálou nápojov od nealkoholických až po miešané drinky. Prezradil, že prítomní ich namixovali ešte doma, naliali do fliaš, nalepili etikety s luxusnými názvami a doniesli.

Na Duaneho sa zabudlo ihneď po Sterlingovom návrate z móla. Polly dobre, že neslintala. Flossie s Nealom sa našli medzi svojimi známymi a ja som opäť ostala sama. Pár minút pred desiatou hodinou odtiahol Sterling Polly bokom. Padli slová, chytil ju za boky a pobozkal. Odvrátila som sa od toho obrazu.

Zvyšok večera som rozmýšľala nad Lamontom a Laurou.

Dobrodružstvo s PollyWhere stories live. Discover now