Dva mesiace sa nezvratne blížili ku koncu. Oslava na pláži sa konala znovu. Tentoraz ako rozlúčka s horúčavami, prázdninami a lenivosťou. Posledné dni som sa zvykla mordovať s únavou a aj nevoľnosť sa ma stále držala sťa kliešť. Bola som zúfala a mrzutá. Lamont ma nalákal na večer strávený von argumentom o zmene prostredia.
Doma sa totižto nič nezmenilo. Pre Polly sme nejestvovali a Sterlinga sužovali výčitky. Stál oproti nám. Utrápene sledoval plamene vatry a po tvári mu tancovali tiene. Pripomínali prastarých, duchovných bojovníkov.
Lamont ma zaviedol medzi jeho kamarátov, no nikomu ma nepredstavil. Ešte sme sa nerozhodli o spôsobe objasnenia nášho komplikovaného vzťahu. Neznámy mladík mi ponúkol pivo, on ho však zastavil: "Je tehotná, Shad."
Shadovi sa rozjasnil zrak: "To je ona?" zapískal.
Zadivila som sa. Mrkla som na reakciu môjho spoločníka. Tiež sa čudoval. Avšak Shad odkráčal skôr, než sme sa ho stihli hocičo spýtať.
Vystačila som si s jablkovým džúsom. Počas pitia som sledovala Lamonta. Usadil sa blízko ohňa a zabrnkal. Jeho priatelia zrúkli nadšením.
"Ahoj," zašepkal ktosi. Bola pri mne Flossie.
"Kde je Neal?" ohliadla som sa.
"Doma. Tieto podujatia nie sú jeho šálkou kávy," upresnila. "Kde je Polly?"
"Doma. Posledne nie som jej šálkou kávy ja," priznala som.
Ľútostivo skrivila pery: "Čo sa to medzi vami vlastne stalo?"
Očami som našla Sterlinga. Nik pri ňom nestál, nik sa s ním nepokúsil zarozprávať. Minule sa tu s Polly pobozkali. Za svitu hviezd, mesiaca, praskania polien a šumu mora. Možno myslel práve na ten moment.
Flossie som teda povedala pravdu. So záujmom počúvala, občas pritakala, inokedy vyriekla slovíčko súhlasu. Keď som skončila, čušali sme obe. Ubehla minúta, kým prehovorila: "Nepekné."
"Veru."
"Dala mu vôbec šancu Boyda ukázať? Istotne by si ho zamilovala."
"Polly nie je pripravená na rolu nevlastnej mamy. Zľakla sa, nahnevala, že plány nevyšli, ako dúfala," vysvetlila som.
"Život nie je definíciou plánu. Je definíciou improvizácie," odfrkla. "Rovnako si netušila, že spoznáš Lamonta a bude to mohutný zásah do oboch vašich životov, ale popasovali ste sa s tým."
"Zdá sa, že sa budeme musieť biť i s klebetami."
"Nechápem," zamračila sa.
Ukázala som na chlapca spred pol hodiny: "Čierne vlasy, deravé tričko."
"Shad."
"Áno. Dnes pri našom príchode utrúsil zvláštnu poznámku. Akoby o mne už počul."
"Myslíš..."
Nenechala som ju dokončiť: "Laura ma nedávno sledovala. Lamont mi, samozrejme, neveril. Pohádali sme sa. Sledovanie je samo o sebe dosť na hlavu, ohováranie by bolo slabý odvar." Uvedomovala som si, že som práve slepo obvinila neprítomnú osobu. Síce ma svedomie bodlo, umlčala som ho.
"Zájdem za ním a zistím, odkiaľ o tebe vedel."
Misia mojej novej kamarátky netrvala dlho. Medzičasom som hľadela na Lamonta. Načúvala som melódii jeho hlasu a nechala som sa unášať do iných svetov bez starostí a problémov. Hmkala som si spolu s ním. Hral a pritom sa na ľudí usmieval. Vtedy mi prišiel dokonalý.
أنت تقرأ
Dobrodružstvo s Polly
أدب المراهقينEšte ako dievčatko bola Polly všetkými desiatimi za každé dobrodružstvo. Jej najlepšia kamarátka, vtedy ešte zakríknutá Macy sa jej ale bála prispôsobiť. Teraz sú dievčatá dospelé. Z Macy sa stala samostatná a nezávislá žena s povinnosťou pracovať...