"Au!" zachmúrila som sa neveselo, keď ma dieťa nečakane silno udrelo do rebier. "To bol naozaj nepríjemný kopanec," počastovala som drobca a pohladila si voľnou rukou bruško.
"Možno bábo neobľubuje cukrovú vatu?" hádala Flossie.
Podozrievavo som sa pozrela na sladký chumáč, ktorý som držala a nakrčila nos: "Mne ale chutí."
Polly sa na mňa zvedavo obzrela. Bola kúsok pred nami: "Onedlho máš termín, však?"
"Áno, už iba mesiac," povedala som šťastne.
Kráčali sme po móle a obdivovali vlny. Nad hlavami nám lietali škriekajúce čajky, vietor nás strapatil, všade naokolo bol oceán a drevenú cestu lemovali rôzne stánky so suvenírmi, aktivitami a lákavo voňajúcim jedlom.
Polly mala pravdu, keď o tomto mieste rozprávala. Malo zvláštne čaro a dokonca lákalo návštevníkov aj behom zimy. Hoci bolo chladno, nezaváhali sme a rozhodli sa vybehnúť spolu na krátku, dievčenskú, poobednú prechádzku. Chodidlá som však mala kvôli tehotenstvu opuchnuté, a tak bolo naše tempo slimačie.
Moja najlepšia kamarátka si vzdychla a zatiaľ, čo hľadela kamsi do diaľky, smutne prevravela: "Všetko sa odrazu tak nezastaviteľne mení... myslíte... mala by som sa zmeniť tiež?"
"Úplne ti nerozumiem," priznala som smutne.
Zastala a pokračovala: "S Lamontom budete onedlho plnohodnotná rodina. Sterling má taktiež syna, dôležitú prácu a spolu s ňou vybudovanú úspešnú kariéru. A ja... nemám nič. Bojím sa zmeny, ale zároveň sa cítim ako zaseknutá na mieste."
Flossie sa zamyslela: "Ak by si sa zmenila spolu s meniacim sa prostredím, určite by sa ti adaptovalo ľahšie. Nemôžeme sa naveky držať minulosti, život je o tom neustále napredovať. Nie sme už deti a vstúpiť do dospelého sveta je naozaj náročné a desivé, no zároveň nutné."
Doplnila som odpoveď: "Sľúbila som ti letné dobrodružstvo a mrzí ma, kde nás moja sebeckosť zaviedla a že teba pre to sužuje trápenie."
Prihnala sa ku mne ako svetlovlasý víchor: "Toto už nikdy nehovor, Macy! Si ten najmenej sebecký človek, akého poznám. Odjakživa si sa starala o každého naokolo, nosila na pleciach neuveriteľné starosti a zaslúžiš si rozhodovať sa konečne hlavne pre seba. Dokiaľ si šťastná, som spokojná aj ja."
Zarazila ma, ale aj dojala. Usmiala som sa a letmo ju objala: "Ďakujem," šepla som.
Deň sa prehupol k večeru. Stmievalo sa síce stále skoro, no dokázali sme spozorovať blížiace sa predlžovanie dní. Z móla sme sa presunuli na pláž, aby sme za sebou nechávali odtlačky topánok na vlhkom piesku. Okolie vyzeralo úplne inak, ako keď sme dorazili na leto. Bola to rovnaká pláž, kde sa konali oslavy, avšak pôsobila ponurejšie a pustejšie. Skrehnuté prsty sme ukrývali vo vreckách búnd, a keď začalo mrholiť, prišla mi milá správa od Lamonta: Mierime s Nealom za vami. Nevadí, ak do reštaurácie dorazíme o niečo skôr, aspoň nezmoknete.
Predala som informáciu dievčatám a schované pod dáždnikmi sme sa poponáhľali k dohodnutému miestu stretnutia. Na parkovisku už čakalo známe auto. Sadla som si na sedadlo spolujazdca a Lamont sa nahol, aby ma na uvítanie krátko pobozkal.
"Sú sladkí," utrúsil Neal zozadu a nato ho Flossie buchla lakťom pod rebrá. "Nič zlé som predsa nepovedal," ohradil sa okamžite. Sedel medzi ňou a Polly a pozdával sa stiesnený.
"Mali ste sa dobre?" opýtal sa ma Lamont a naštartoval. "Nie si veľmi premočená? Vieme sa ešte zastaviť doma a..."
Zasmiala som sa a pohladila ho po jemne zarastenom líci. Ustarostená vráska medzi obočím sa mu vyhladila. "Je mi fajn," upokojila som ho.
Reštaurácia Pearl dnes usporiadala ďalší stand-up comedy večer, na ktorý sme plánovali ísť. Pozvali sme preto aj ostatných a oni sa nápadom nadchli. Keď sme vstúpili dnu, podnik bol ešte poloprázdny a pódium sa len pripravovalo. Nevadilo nám to však a čašníčka nás ochotne zaviedla k rezervovanému stolu. Nestál ďaleko od toho, kde sme posledne sedeli s Lamontom.
Behom prezerania si menu zdvihol hlavu, zazubil sa na mňa a prevravel smerom k ostatným: "Práve tu sme mali s Macy naše prvé rande."
Všetci sa prekvapili a zadržiavajúc dych na mňa upriamili zvedavé pohľady. Začervenala som sa. "Nebolo to ozajstné rande," namietla som a odpila si z pohára s vodou.
"Doteraz ste nám vlastne ani neprezradili, ako to všetko začalo," Flossie si podoprela bradu zovretou rukou na znak toho, že je samé ucho. Polly ju napodobnila, zreničky sa im obom leskli túžbou dozvedieť sa viac. Neal vyzeral pomerne nezaujato a ďalej študoval jedálny lístok.
Lamont si odkašľal a spustil: "Raz večer sme ostali doma sami, a keďže sa mi od príchodu veľmi páčila, zavolal som ju von. Prišli sme sem za zábavou a dopadlo to takto," pohladkal ma hrdo po veľkom brušku.
Mykla som ramenami: "Priťahoval ma."
"Počkať... Otehotnela si ihneď?" Flossieine oči takmer vypadli medzi nás na stôl.
Spomínala som: "Dá sa povedať." S inými ľuďmi by mi bola podobná konverzácia vcelku nepríjemná, ale preberať to s nimi mi akosi nevadilo. Boli to skvelí priatelia a samozrejme, že sa zaujímali.
Polly neveriacky našpúlila pery: "Aké... šťastie a obrovská náhoda."
"Všetko to dnes dáva zmysel," povedal Lamont a hľadel pri tom na mňa s toľkou láskou, až som nadobudla pocit, že sa pod ňou roztopím.
Neal sa našej interakcii prizeral s kútikom úst vytiahnutým dohora. Usmiala som sa tiež.
Vystúpenie sa začalo presne o siedmej. Akurát spred nás čašníčka odpratávala prázdne taniere po lahodnej večeri, keď pred divákov predstúpil nie úplne neznámy zabávač. S Lamontom sme sa na seba rozhodene pozreli a rozosmiali sa. Po prvom nevydarenom vtipe a trápnom tichu od publika mi došlo, že sa zatiaľ vôbec nezlepšil. Našťastie nasledovali oveľa vydarenejšie vystúpenia a dokonca sa medzi nimi našla aj nová hviezda. Mladý muž so strapatými kaderami a okuliarmi so širokým, tmavým rámom bol skutočne talentovaný komik. Obecenstvo vyburácal a zaslúžil si ohlušujúci, nekončiaci potlesk. Flossie si ešte dlho potom utierala slzy od smiechu a v aute na ceste domov o ňom neprestala tárať. Určite k jej dobrej nálade prispel aj skonzumovaný alkohol. Polly a Neal sa smiali tiež.
Na križovatke neďaleko od bytovky, kde bývali Flossie s Nealom som mrkla do spätného zrkadla na utíchnutú trojicu a zistila, že zaspali. Dievčatá mali hlavy opreté o Nealove ramená, zatiaľ, čo tá jeho padala smerom dozadu.
Prekryla som si dlaňou ústa, aby ich môj pobavený chichot nezobudil. Hrudníkom sa mi rozlievalo príjemné teplo a hoci som, samozrejme, nevypila ani kvapku objednaného vína, hlava sa mi akosi pobláznene krútila. Bola som šťastná.
ESTÁS LEYENDO
Dobrodružstvo s Polly
Novela JuvenilEšte ako dievčatko bola Polly všetkými desiatimi za každé dobrodružstvo. Jej najlepšia kamarátka, vtedy ešte zakríknutá Macy sa jej ale bála prispôsobiť. Teraz sú dievčatá dospelé. Z Macy sa stala samostatná a nezávislá žena s povinnosťou pracovať...