YENİ BİR HAYAT

67 27 2
                                    

Din, dil, ulus ayrımcılığı olmayan yeni bir dünya yaratalım  demişti ,Charlie Chaplin. Ne kadar  da  haklı diye  düşündüm,  içimden. Dünya bunu  benimsemeyen insanlar yüzünden  karanlık  bir  yerdi. Uzaylılar , ona gidecekleri  yerde ayrımcılığın  olmadığını,  tamamen huzurun olacağını  söylemişlerdi. Oranın  neresi  olduğunu?ve   varıp  varamayacaklarını  da  bilemiyordu, ancak bu  fikrin hoşuna gittiğini  söyleyebilirdi. 

Sevginin,  barışın,  ötekileştirmenin  olmadığı güzel  bir  dünya  ütopyasıydı,  bu.

Tam  bir  ütopyaydı. Fakat güzeldi. 

Bazen ütopyalarda  güzeldir.

Biz Aslı,  ile  oturmuş bir  yerde  sohbet  edip,  çay  içiyorduk.  Artık  dünyada  olmadığımızı  biliyorduk.  Bu  acı gerçekle  yüzleşmiştik. Dünyaya  bir  daha  asla  dönemeyeceğimizi,  ve  sevdiklerimizi göremeyeceğimizi  biliyorduk.  Halen  daha  insandık, henüz  o  bahsettikleri  tuhaf  yaratığa,  yani uzaylıya  dönüşmemiştik. Dünyadayken içimizde  birer  uzaylı olduğunu  düşünürdüm. Bilim kurgu  okumayı,  seyretmeyi  severdim. Fakat okuduğum kitapların,  ve  izlediğim  filmlerin  benim  başıma  geleceğini  hayal  dahi  edemezdim. Bunu  nasıl  düşünüp,  hayal  edebilirdim  ki?bu tıpkı   olmayan  bir  şeyi istemek  gibiydi.

"Biliyor  musun? hiç bir başarı  tesadüf  değildir. Uzaya çıkan ilk kadın astronot Sally Ride'ın hayatı, başarının tırnaklarla kazıyarak elde edilebileceğini ama her zaman imkansız denilenlerin peşinden koşulması gerektiğini gösteriyor bizlere... dedi " Aslı.

"Ne  tuhaf  değil mi?  diye  sordum " ona.

"Çok  tuhaf  hem  de. Bir  zamanlar dünyadayken okuduğumuz  bilim  kurgu,  hayal  sandığımız dünyanın  içindeyiz. Ve  bu  bir  gerçek. Buna  alışsak  iyi  olur  dedi" Aslı.

"Haklısın dedim"  arkadaşıma. Şaka  görünen gerçeklerden  olsa  gerek  bu. Hayaller  gerçek olmuştu. Bunun  iyi  mi?  yoksa  kötü  mü?  olduğunu  bilmiyordum.  Ve  hiç bir şey  hissetmek  de  istemiyordum. Kötü olan duygu şu  anda  biraz  daha  ağır basıyordu.

"Ne  başarı  hikayeleri  var  dedi" Aslı.

Uzaya  çıkan  kadını  tebrik ediyorum. Bunu  kendi  isteği  için yaptı. Oysa  biz resmen   kaçırıldık. Zorla uzaya  çıktık,  diyerek  arkadaşımı  da güldürdüm.  İKimizin  de  sinirleri bozulmuştu,  ve durmadan  gülüyorduk. 

"Bunlar  ne  zaman dönüşecek? diye  sordu,  "yılan,  uzaylıya  bakarak.

"5  dakika  içinde  diyerek,  gülümseyerek  yanıtladı, "uzaylı.

"Hım  şu  beş  dakika  da  geçmek  bilmez şimdi  dedi" diğer  uzaylı.

"Oğlum  ya  sen  harbi tuhafsın 3 gündür bekliyoruz  da, beş  dakikanın  zamanını  mı  tutuyorsun şimdi  geçmez  diye. Bu  denli  sabırsız  olma".

"Şaka  yapıyorum,  be  ya  sende  dedi " uzaylı.

"Ha  şöyle".  Derken birdenbire  iki kız içinden  mavi  ışıklar  geçerek yere  düştüler.  Ne  olduğunu  bilmiyorlardı. Bayılmışlardı. Baygın  yerde  yatarlarken  içinden ışıklar  geçmeyi  sürdürüyordu.

Gizemliydi...

Uyandıklarında insan olmayacaklardı.  Bir  daha  asla insan  gibi  de , düşünmeyeceklerdi.

Çünkü  onlar  artık  birer  uzaylıydılar.  Dönüşmüşlerdi.  Ve  onlar  için  asıl  macera  şimdi  başlıyordu.  

Ayrıca  bundan  sonra  hayatlarında  hiç  bir  şey aynı  olmayacaktı.

Değişim şarttı,  ve  geliyordu  da.

Ve bu  çok  da  heyecanlıydı. Düşündüklerinden  ,hayal  ettiklerinden  bile  çok  daha  farklı  bir  hayat onları  bekliyordu.




EVRENDE  YALNIZ  DEĞİLİZ  SINIRSIZ  EVRENHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin