"Hai baby!"
"Gedik!" Radzi melibas belakang Lutfi dengan tangannya, "Kau sorang je ke? Yang lain mana?"
"Semua keluar. Kasyaf ada meeting dengan team Sehati Sejiwa. Aman, Danny ada latihan basket."
"Lulz! Kesian dok sorang-sorang."
Lutfi buat muka, "Ikut aku, nak je dok dalam rumah tapi aku bosan dok sorang-sorang."
"Bosan ke takut?"
"Diamlah. Kau habis kerja pukul berapa?"
Radzi kerling jam di pergelangan tangan, "Tak tahu lagi. Malam ni ada bola, mesti ramai lepak. Kau nak minum apa, cetan?"
"Bangang cetan!" Lutfi ketawa, "Lain feel bila baca dengan cakap. Euww..."
"Bongok! Cepatlah nak minum apa?"
Lutfi berkerut-kerut dahi memikir, "Teh Tarik Kaw satu."
"Makan?"
"Cheezy Chicken Wrap jelah satu."
Radzi mengangguk, "Baik..."
Baru Radzi melangkah, apron yang dipakainya tiba-tiba ditarik Lutfi, "Radzi!"
"Apa kau?"
"Puspa Wangi."
Radzi kerut dahi, "Mana?"
"Tu! Yang duduk dekat televisyen tu."
"Rambut sanggul tu ke?"
"Dialah tu. Cantik, kan?"
"Biasa je aku tengok! Tapi aku fahamlah, mata kau kan kero sikit!"
"Kureng... kau hina Puspa aku!"
Radzi ketawa, "Aku hina kaulah, jebon! Sudah! Bos aku dah cekak pinggang dah."
Lutfi mengangguk saja namun matanya masih asyik merenung Puspa Wangi yang tidak menyedari kehadirannya. Cantiknya ciptaanMu, Ya Allah...
Radzi berjalan ke kaunter sambil menggeleng. Payah betul orang angau ni, "Order in! Table fifteen."
"Apahal kawan kau tu dok senyum sorang-sorang?" Si lelaki yang bertocang satu bertanya.
"Orang angau macam tulah," balas Radzi ringkas.
"Macam kau dululah, Mike!" Balas si lelaki berkaca mata sebelum menghulurkan cawan berisi black coffee pada Radzi, "Meja lapan."
"Bengong Jet! Kau jangan percaya cakap mamat ni, Radzi!"
Radzi ketawa saja.
"Radzi, pick up! Vampire chicken, meja sepuluh!"
Suara dari dapur itu buat Radzi tersentak namun dia tetap mengangguk, "Noted!"
"Saudari Puspa?"
Puspa yang sedang menaip di laptop, angkat muka. Spontan bibirnya mengukir senyum, "Kasturi!"
Lutfi tersengih malu, "Janganlah panggil saya Kasturi. Segan saya. Panggil Lutfi dahlah!"
"Eh, bukan nama awak jugak ke?"
Lutfi garu kepala, "Memang nama saya tapi orang suka ejek saya limau kasturi dulu. Rasa tak sanggup dah nak kena ejek."
Puspa tertawa, "Maaf! Maaf... eh, duduklah! Janganlah berdiri aje."
Lutfi tersengih lebar. Yes, boleh duduk dengan dia! Yes! "Awak sorang aje?"
YOU ARE READING
K.A.D.L.R
Teen FictionKasyaf - Si serius semedang tapi kadang-kadang bila keluar aura nakal, semua ternganga tak ada suara. Aman - Si lonjong yang blur. Si nakal yang boleh buat orang pening kepala. Danny - Si pendek tak cukup zat. Si kuat mengusik sampai orang tak lalu...