Radzi melangkah masuk ke dalam dobi layan diri. Beg kertas yang berisi baju dalam wanita itu dikerling sikit. Ikut hati dia, nak bungkus dalam plastik je tapi sebab Danny baik hati sangat nak letak dalam beg kertas, dia ikutkan je.
Radzi berhenti di dinding yang ditampal notis oleh management dobi layan diri. Baru dia nak keluarkan telefon pintarnya dari poket, badannya dirempuh oleh seseorang sehingga beg kertas yang dipegang tadi terjatuh ke lantai.
"Eh, sor..."
"Tak ap..." ayat Radzi termati sendiri.
"KAU!" Serentak, mereka berdua menuding jari pada sesama sendiri.
"You owe me an apology, miss!" Radzi senyum sinis pada gadis berambut karat tu, "Sampai jatuh barang aku kau rempuh."
Mel buat muka. Dia tahu salah dia, tak payahlah nak ingatkan! Mel menunduk nak mengutip beg kertas milik Radzi tetapi matanya terbuntang melihat isi beg kertas yang terjatuh di lantai, "Oh My God! You pervert! Pencuri baju dalam! Lelaki gila!"
Radzi dengan spontan menutup mulut Mel, "Wei, diam! Kau gila ke?"
Mel dengan sekuat hati menolak Radzi menjauhi dirinya. Tangannya disilangkan ke dada, "Kau yang gila! Kau rupanya yang curi baju dalam aku! Dasar lelaki tak guna!"
Berubah sikit muka Radzi! Bra budak ni rupanya!
"Pervert! Pervert!" Mel mengejek Radzi, separuh geram dan separuh malu.
"WEI, TAK KUASALAH AKU NAK CURI BAJU DALAM KAU! DAHLAH SAIZ KANAK-KANAK!" Radzi dah meninggikan suaranya! Nasib baik saja kedai dobi layan diri itu tiada orang lain! Cuma ada dia dengan perempuan tak ada adab tu.
"Saiz kanak-kanak? You...!" Mel menuding jari pada wajah Radzi, "Buta!"
"Biar buta dari gila macam kau! Lain kali dah tahu basuh baju kat dobi, janganlah tinggal adik kau tu dalam mesin! Bangang punya perempuan!" Radzi membentak geram sebelum dia berlalu keluar dari kedai dobi itu.
"Hey, we're not done here!" Mel menjerit lantang namun Radzi pura-pura tidak mendengar dan terus berlalu.
Mel menghentakkan kakinya geram sebelum dia tunduk mengutip 'adik'nya yang hilang sejak semalam. Sewaktu dia mencapai beg kertas, ada sekeping nota terkeluar dari itu. Dia kerutkan dahi sebelum nota itu diambil dan dibaca perlahan,
"Sorry, saya terambik baju cik. Mungkin cik tertinggal dalam mesin pengering dan saya pun tak check mesin tu dulu sebelum keringkan baju saya. Saya minta maaf sekali lagi. InsyaAllah baju cik ni masih boleh dipakai. Saya tak buat benda pelik-pelik dengan baju dalam cik. Sincerely, saya yang terambik baju cik."
Mel hela nafas. Shit, I owe him an apology!
Radzi duduk di kerusi yang sudah siap bersusun. Panas betul hati dia dengan tuduhan minah tadi tu. Apa dia tengok rupa aku ni ada rupa orang gila seks ke? Bangang!
"Kau okey ke, Radzi?"
Radzi tersentak sikit bila ditegur Adib, "Okey je, bang."
Adib senyum. Jelas di wajah Radzi, yang pemuda itu sedang menahan rasa tidak elok dalam dirinya, "Kau pergilah rehat kat bilik belakang. Tarik nafas panjang-panjang. Selagi kau tak tenang, jangan keluar dari bilik tu."
"Tapi..."
"Pergi, Radzi! Kau mood tak elok macam ni, boleh kacau mood customer jugak."
Radzi mengangguk. Dia akui kata-kata Adib tu. Selagi dia tak cool down, selagi itulah dia akan rasa sakit hati. Perlahan-lahan dia bangkit dari kerusi yang dia duduki tadi dan berlalu ke bilik rehat pekerja.
YOU ARE READING
K.A.D.L.R
Teen FictionKasyaf - Si serius semedang tapi kadang-kadang bila keluar aura nakal, semua ternganga tak ada suara. Aman - Si lonjong yang blur. Si nakal yang boleh buat orang pening kepala. Danny - Si pendek tak cukup zat. Si kuat mengusik sampai orang tak lalu...