9.

1.6K 93 95
                                    

Katson päälläni olevaa tiukkaa mekkoa, joka ei pue minua ollenkaan. Nyt jo mietin, että miksi muutin mieleni? Miksi ihmeessä päätin soittaa Summerille? Olisin voinut miettiä edes hetken. Nyt Summer on tunkenut päälleni tiukan mekon, eikä anna minun vaihtaa tätä.

"En oikeasti ole varma", mutisen ja käännyn katsomaan ystävääni. Hän näyttää suorastaan tyrmäävältä ja Jeremy oikeasti todella komealta. Kello on jotain yhdeksän ja meidän kyyti tulee ihan kohta. Jeremyn isoveli heittää meidät ja tulee sitten myös hakemaan. Minä sanoin vanhemmilleni, että menen Summerin luo yöksi. Isä vinkkasi minulle silmää, koska tiesi minne olen oikeasti menossa.

"Kyllä olet. Olen iloinen, että päätät viimein uskaltaa lähteä kanssamme bileisiin. Minä kumminkin lupaan, että pidän sinusta huolen." Summer sanoo ja minä nyökkään hänelle pienesti. Tiedän kyllä, että Summer tekee niin selvinpäin, mutta ei välttämättä kännissä. Jeremy on nimittäin kertonut, että Summer on aika huoleton humalassa. Olen siis siinä vaiheessa varmaan omillani.

"Mennään jo alas odottamaan." Jeremy sanoo ja tunkee puhelimen farkkujensa taskuun. Minä puolestani laitan puhelimen pikkulaukkuun, jonka Summer minulle lainasi. Vilkaisen vielä kerran itseäni peilistä ja toivon todella, että tämä ilta tulee menemään hyvin.

Lähdemme alakertaan ja vedän Vansit jalkaani. Ne eivät sovi todellakaan mekkoni, mutta en minä osaa missään korkokengissä olla. Summer tyrkytti niitä minulle pitkään, mutta tässä asiassa en joustanut. Haluan, että pystyn kävelemään siellä. Se ei onnistu jos minulla on korkkarit jalassa.

Summer sohii vielä hetken hiuksiaan ja Jeremy tarkastaa hengityksensä. Minä huokaisen heidän käytökselleen ja nojaan ovea vasten. Huomaan samalla ikkunasta, että auto ajaa pihaan.

Taitaa olla siis aika lähteä.

****

Katson vieressäni seisovaa Summeria, joka näyttää todella innostuneelta. Jeremy lähti jo sisälle, joten jäimme Summerin kanssa kahdestaan. Nyt Summer odottaa sitä, että minä olisin valmis menemään sisälle.

"Mennäänkö jo? Haluaisin todella kovasti juomaan. Tämä viikko oli oikeasti raskas." Summer sanoo liioitellen, mutta minä nyökkään hänelle.

Lähdemme kävelemään sisälle ja huomaan ulkona jo vaikka kuinka paljon humalaisia ihmisiä. Tiedän jo nyt, että tämä on sellainen asia josta en tule pitämään. En ymmärrä miten Summer ja Jeremy voi juosta bileissä.

Minä satun vielä kaikenlisäksi olemaan aika ujo. (Siis vieraiden ihmisten suhteen yleensä.) En siis voisi koskaan tulla yksin mihinkään bileisiin.

"Mennään keittiöön." Summer sanoo musiikin yli ja tarttuu käteeni. Minä katselen ympärilleni ja yritän parhaani mukaan rentouta. Mietin jälleen, että miksi ihmeessä edes lähdin. Sitten muistutan itseäni siitä, että minä todella tarvitsen tätä.

"Otapa tästä." Summer sopertaa ja työntää käteeni mukin. Minä katson häntä hetken, mutta Summer kumoaa jo ensimmäistä mukillista alas kurkustaan. Minä kurtistan ensin kulmiani ja maistan sitten mukissa olevaa juomaa.

Kieltämättä booli on hyvää, vaikka siinä maistuu vahva viinaa. Ehkä minä todella voisin nauttia tästä illasta. En kumminkaan halua vetää aivan hirveitä perseitä.

"Tämähän on hyvää."

"Eikö olekin?" Summer kysyy nauraen ja ottaa itselleen lisää boolia. Hän se ei turhia odottele. Minä taas pyörittelen mukia kädessäni ja katselen ympärilleni. Ihmisiä ei näy hirveästi keittiössä, mutta yhdestä huoneesta tulee kova musiikki. Se lienee olohuone. Näen myös keittiön ikkunoista, että takapihalla on paljon porukkaa.

Restart my life//IN FINNISHWhere stories live. Discover now