حدثت جيسكا ألبيرت و اخبرته بما حدث معهم ليسعد كثيرا ففرح ستصبح في افضل حال قريبا جدا .
اليوم التالي تجهزت فرح بملابس سوداء رسميه و ابتاعه باقه من الورود البيضاء و ذهبت مع عزيز لقبر مني و بالطبع تبعهم مراد من بعيد فبرغم ثقته فيهما الا ان الغيره هي ما دفعته لفعل ذلك .
انتهت فرح من قرائه الفاتحه لها و جلست قليلا تحدثها ثم رحلت عائده مع عزيز للشركه .
لم يتبقي علي زفاف فريد و ساره سوي بعض الايام القليله انشغلت بها الفتيات مع ساره بشده حتي انهم اصبحوا لا يروا الشباب ابدا و طبعا مراد في قمه غضبه من ذلك و مازن يمسك بفارس و يدور حوله في كل مكان حتي يساعده في الوصول لجيسكا و فارس يكاد يصرخ منه و كل ذلك يصب علي رأس فريد و الذي بسبب زفافه تعرضوا لكل ذلك .
يوم الزفاف .
العمل في القصر منذ الصباح الباكر يسير علي قدم و ساق بكل سرعه فالزفاف المنتظر سيقام في حديقته الواسعه و يجري تجهيز الحديقه منذ الصباح الباكر .
في غرفه الفتيات .
اجتمع الجميع حول العروس و هم في قمه سعادتهم يتحدثون و يضحكون و تشتعل الموسيقي لتتراقص الفتيات بسعاده بالغه .
اما في غرفه الشباب .
كاد مراد و فارس ان يقتلوا فريد الذي يعترض علي كل شئ و يصر علي الذهاب لغرفه الفتيات حتي يري عروسه قبل الليل و هذا ما حذروه منه الفتيات صباحا .
فارس لفريد : يابني اتهد و اقعد بقي جننتنا من الصبح لو روحت هناك هدي هتعلقك علي باب القصر و محدش هيقدر عليها .
فريد و هو يتحرك : لا لا هدي طيبه مش هتعمل حاجه هبص بصه سريعه و ارجع علطول .
مراد بهدوء : سيبه يا فارس خليه يروح هناك و فرح تلمحه تخبطه حركتين تايكوندوا ترقده النهارده ولا يبقي في فرح ولا يحزنون فاكر عملت ايه في مازن .
مازن بسرعه : و الله ضهري قفش علي السيره قعدت يومين تعبان و بعالج ضهري .
كان فريد واقفا ليجلس فريد فجأه : لا خلاص استني احسن لبليل .
فريد لمازن : البنات هناك كلهم صح يا مازن .
مازن بعدم اهتمام : ايوه اكيد .
فريد بخبث : يعني زمانهم بيرقصوا و يتنططوا و جيسكا مولعه الدنيا .
انتبه مازن لفريد ليضحك بشده و هو يحدثه .
مازن بسعاده : طيب ما يلا نروح لهم بسرعه .
فريد بتحرك : يلا يلا .
مراد بغضب : اترزعوا انتوا الاتنين هنا يا عزيز .
عزيز بانتباه : نعم يا مراد بيه .
مراد بزعيق : اللي يقرب منهم من الباب اضربه بالنار دا امر فاهم .
عزيز : حاضر يا فندم .
جلسوا بجوار بعضهم و هم يبتلعون ريقهم بخوف بالغ.
فريد بخوف : كلها كام ساعه و نشوفهم صح .
مازن : صح يا فريد .
ضحك فارس بشده عليهم : احسن هو مراد اللي ينفع معاكم يا كلاب .اما في غرفه الفتيات .
تجلس ساره امام الميكب ارتيست التي تزينها و تتجهز كل فتاه بهدوء فاليل علي وشك الحلول و الزفاف سيبدأ سريعا .
انتهت السيده من تجهيز العروس ليحين موعد البسها الفستان و تتحرك الفتيات حولها بسعاده و هم يلبسوها اياه تحت ضحكات و نظرات الحب و السعاده المتبادله بينهم ليظهروا في اجمل اطلاله لهم .
أنت تقرأ
هحبك من تاني بقلم / انوشه
Romantizmهاربه انا من ظلام دنياي الي نور دنياك ، هاربه انا من وحشه عالمي الي دفئ عيناك ، هاربه انا من قسوه حياتي الي حنان احضانك . ارجوك كن أماني و احمني . هربت من مصير اسود لتحتمي به فهل يكون لها مصدر قوتها أم يتخلي عنها !!!