THE SILENT BROTHER: S T O R M [ II ]
By: HDH Ink
BAB 1: THE WEDDING—————————- BAB 1 ———————-
RUMAH agam south dipenuhi dengan hiasan bunga sakura putih. Bunga sakura adalah kegemaran Lady Seoul. Dia memilih bunga itu sebagai tema perkahwinan anak perempuan yang dia miliki satu- satunya, Niagara Fall.
🌻🌻🌻🌻
Sebelum perkahwinan berlansung, Niagara Fall dan Storm menghabiskan banyak masa di North. Selain menenangkan semula keadaan Storm, Niagara Fall juga berkeras untuk tetap bersama dengan Storm dan dia tidak akan balik ke South tanpa 'suaminya'itu.
"I'll be waiting until You say Yes to me." Kata Niagara Fall. Storm yang sedang resah hanya memerhatikan Niagara Fall yang merenungnya dengan pandangan redup. Selalu saja renungan itu membuat Storm kalah.
Selepas dipujuk oleh Niagara Fall, Storm datang semula ke South untuk berlutut di hadapan Lady Seoul dan Martial untuk membenarkan perkahwinan mereka berdua diteruskan seperti yang sepatutnya sudah dijanjikan.
"Saya kembali sebab nak tuntut janji. I want to Marry Niagara Fall So both of Us can be together all the time." Kata Storm tanpa berdalih lagi.
Renungan Lady Seoul Menyinsing tak kala melihat Storm muncul semula di hadapan rumah agam bersama Niagara Fall yang sanggup melarikan diri dari rumah agam hanya kerana mahu mencari Storm.
"Hmmm." Keluhan bernada geram dilepaskan tapi tiada apa lagi yang harus diperkatakan.Melihat Niagara Fall memeluk Storm di hadapannya membuat Lady Seoul sejuk hati. Niagara nampak bahagia bersama Storm. Ya dia tahu semua itu. Wajah anaknya berubah bersinar di dalam dakapan Storm.
"Bagi saya masa untuk tentukan. And Nia... come and talk to me."Hanya itu jawapan angkuh daripada Lady Seoul. Niagara Fall menggeleng tapi Storm mengarahkan Niagara Fall masuk ke rumah agam untuk bercakap dengan Lady Seoul. Dengan berat langkah, Niagara Fall hanya menurut.
Storm menunggu dengan sabar.
Niagara Fall masuk ke dalam biliknya dan Lady Seoul mengekori daripada belakang.
"Tell me what happened to You Nia. Sanggup kau lari ke North sebab nak jumpa Storm. He is sick. What if he ended up Killing You!" Marah Lady Seoul.
Niagara Fall duduk di sofa. Kaki jinjang disilangkan dan dia memeluk tubuh sambil memberikan renungan tajam kepada ibunya.
"I slept with him." Kata Niagara Fall tanpa berselindung lagi.
"What?!" Lady Seoul tercengang.
"Yes Mom! We did It and..."
"Nia?! Come on..."Lady Seoul nampak sungguh terkejut dengan pengakuan Niagara Fall tadi.
YOU ARE READING
THE SILENT BROTHER: S T O R M [ II ]
ActionHari bahagia yang dinantikan oleh Storm akhirnya tiba. Perkahwinannya dengan Niagara Fall telah sedikit sebanyak merawat penyakit mental yang dia alami. Syaitan dalam diri telah dilumpuhkan sepenuhnya dan dia berazam mahu meneruskan kehidupan dengan...