BAB 18: THE WAR'S BUTTON
WEST OF THE SILENT BROTHER
PANGGILAN kecemasan daripada Wesley Harper mengejutkan Harper Junior. Akhirnya, berita yang sedang ditunggu oleh semua orang telah sampai. Wesley Harper memberitahu HARPER Junior tentang misi mereka berdua dan kali ini, khidmat dan tenaga ahli The Silent Brother tidak diperlukan. Wesley hanya mahu anggota elit untuk bersedia kerana mereka berdua mahu mereka menjadi back up pada saat- saat genting nanti.
"Tapi jumlah mereka bukannya sedikit. Korang perlu bunuh hampir 15 orang. Pembunuh elit bukan mudah untuk dijejaki.. korang yakin nak bertindak sendirian?" Tanya Harper Junior.
"I know tapi saya dan Storm perlu lakukan misi ini dengan cara kami sendiri. Big movement akan menyebabkan mereka semakin sukar dijejaki. Kami akan menjadi pemburu... tapi kau kena bantu Willy dan Verny di Harper Point. Tumpukan tenaga kau di situ... pastikan Harper Point kembali di tangan kita." Kata Wesley Harper.
"Baiklah Wesley. Goodluck to You and Storm. Kami akan tunggu kepulangan korang di Harper Point!" Balas Harper Junior.
Talian di matikan dan Wesley sudah bersiap sedia untuk menjalankan misi yang diberikan oleh Kapten Nic kepada mereka berdua.
"We should go." Wesley menepuk bahu Storm yang termenung jauh di balkoni bilik mereka. Wesley tahu dia sedang risaukan Niagara Fall.
"Fine." Jawab Storm. Bag sandang di angkat dan mereka berdua meminta diri daripada Kapten Nic untuk meninggalkan tempat itu. Misi mereka untuk memburu pembunuh- pembunuh elit sudah bermula.
*****
PARIS masih menunggu kepulangan Klenix dan Oriental yang keluar sejak pagi tadi untuk mendapatkan maklumat baru daripada Lady Leylah. Ayah Beehoney telah membenarkan mereka keluar tetapi Paris tidak boleh kemana- mana. Selagi Paris tidak membuat keputusan sama ada mahu mengahwini Beehoney, dia tidak boleh keluar daripada kawasan perkampungan itu.
"Ugh!" Paris duduk di tepi jeti sambil memerhatikan air tasik yang cetek itu. Ada anak- anak ikan kecil yang menarik perhatiannya.
"Young master..." Harder muncul dalam keadaan bertongkat. Kakinya sudah semakin pulih. Dia tersenyum melihat riak wajah Paris yang sedang risau itu.
"Duduklah diam- diam di dalam bilik. Kaki kau tu masih tak boleh berjalan dengan betul." Marah Paris.
"Saya okay. Kau ada dapat berita daripada HARPER Point? Storm? Wesley? Anyone...?" tanya Harder.
Paris mengangguk.
"HARPER Junior akan menyerang HARPER point... saya dah bagitau yang saya tak dapat balik untuk berikan pertolongan. We stuck in here... i really don't want to get marry. Tak adil lansung... saya rasa macam jadi pertukaran untuk nyawa korang semua." Paris menggeleng.
Harder hanya tertawa kecil.
"Saya dah lihat Beehoney tu macam mana orangnya. She's a Cool person. Why don't You give It a try. Bertunang dulu... then, after semua masalah ni selesai... kau tentukan sama ada nak teruskan perkahwinan ni atau tidak." Kata Harder cuba memberikan pandangan.
Paris mengangguk. Dia terus berlari meninggalkan kawasan tasik untuk berjumpa dengan ayah Beehoney, Legion.
Tok. Tok. Tok. Pintu rumah Legion dia ketuk perlahan.
"Hey Legion, saya ada benda nak bincang ni." Kata Paris. Pintu rumah dibuka. Beehoney ada di hadapan pintu dan dia memberikan jelingan tajam untuk Paris.
YOU ARE READING
THE SILENT BROTHER: S T O R M [ II ]
ActionHari bahagia yang dinantikan oleh Storm akhirnya tiba. Perkahwinannya dengan Niagara Fall telah sedikit sebanyak merawat penyakit mental yang dia alami. Syaitan dalam diri telah dilumpuhkan sepenuhnya dan dia berazam mahu meneruskan kehidupan dengan...