7 - "Terveppä vaan, sinä puhdasverinen sika." // Hermione

791 44 9
                                    

Aamiaisen jälkeen menimme Harryn, Ronin, Ginnyn ja Nevillen kanssa takaisin oleskeluhuoneeseen ja puimme lämpimämpää vaatetta päälle, ulkona oli nimittäin aikamoinen lumisade. Kaikkien vaihdettua vaatteensa menimme erään ulko-oven luo, jossa olimme sopineet tapaavamme Lunan kanssa. Kun tyttö vihdoin ilmestyi, lähdimme koko porukan kanssa kävelemään kohti Tylyahoa.

"Mihin ensimmäiseksi?" Ron huokaisi ja katselin ympärilleni lumisella kadulla. "Hunajaherttua?" Neville ehdotti ja me muut nyökkäilimme myöntävästi. Kävelimme sisään Hunajaherttuan makeispuotiin ja katselin ympärilleni hymyillen pitkästä aikaa. Makeanhimoni sillä hetkellä oli valtava, joten ostin ehkä hieman liikaa makeisia.

Kierreltyämme useissa liikkeissä, kuten Sekon pilailupuodissa, päätimme lähteä kermakaljoille Kolmeen luudanvarteen. Astelimme isona porukkana sisään ja jotenkin kummasti löysimme kuuden hengen istuttavan vapaan pöydän. Itse istuin ikkunan ja Ginnyn väliin. Harry istui Ginnyn viereen, Ron minua vastapäätä ja sitten tietenkin Luna ja Neville vierekkäin. Olin onnellinen heidän puolestaan, mutta samaan aikaan kadehdin heitä. Olisin halunnut itsekin tuntea jonkun kanssa jotain sellaista.

"Mitä teille saisi olla?" yksi paikan harvoista työntekijöistä tuli kysymään ja vilkaisin muita. "Perus kermakaljat meille", Luna sanoi osoittaen itseään ja Nevilleä. "Samoin", Harry ja Ginny lausahtivat yhtäaikaa ja vilkaisivat toisiaan hämmentyneinä. "Kermakalja inkiväärillä", huokaisin ja nojasin pöytään kyynärpäälläni. "Samaa kun hän", Ron sanoi nyökäten minua kohti ja hymähdin. Työntekijä nyökkäsi, häipyi ja käänsin katseeni ulos. Huomasin kasan luihuisia kävelevän kohti pubia ja etupäässä Malfoyn. Tuhahdin ja sain muiden päät kääntymään katsomaani suuntaan. "Voi perse. En jaksaisi noita", Harry hymähti ja äänekäs luihuisjoukko astui sisään pubiin.

Pansy Parkinson oli tarrautunut kiinni platinablondiin poikaan, ei yllättävää.

Malfoyn käsi lepäsi tytön vyötäröllä, yllättävää.

Miksi edes tein näitä huomioita?

Minun piti olla vihainen hänelle.

Ei, minun piti olla huomioimatta häntä aivan kuten hän teki minulle.

Malfoy käänsi vaaleanharmaat, kylmät silmänsä meidän porukkaamme, joka tuijotti tiiviisti takaisin. Toivottavasti hän ei aiheuttaisi nyt mitään kohtausta. Äh, mitä minä oikein ajattelen. Hän on Malfoy, tietenkin hän aiheuttaisi jotain.

"Mitäs Potta ja kamut?" Malfoy huikkasi ja luihuisjengi räjähti nauruun. "Terveppä vaan, sinä puhdasverinen sika", Harry naurahti ja ainoa johon huomioni keskittyi oli Malfoyn käsi Pansyn vyötäröllä. Mikä hitto minua vaivasi?
"Miten sä kehtaat puhua mulle tolla tavalla Potter?" Malfoy tiuskaisi ja loi vihaisen katseen kaikkiin muihin paitsi minuun. Aloin jo epäillä oliko hänellä näköongelmia kun ei tuntunut edes näkevän minua. "No siis, sä oot niin säälittävä että kuka tahansa uskaltaa puhua sulle noin", Ron naurahti noustessaan seisomaan. "Hiljaa Weasley", Malfoy pihisi ja nousin itsekin ylös. "Ja minkä takia Ronin pitäis olla hiljaa? Sä oot se idiootti joka tän saman kyllästyttävän sopan taas aloitti", sanoin kääntäen katseeni luihuispoikaan, jonka silmissä välähti hämmentyneisyys. Hän ei vastannut. "Oi, veikö kuraverinen teikäläiseltä sanat suusta?" hymähdin painottaen kahta keskimmäistä sanaa. Malfoy katsoi minua oudolla ilmeellä, tulkitsin sen katumuksen ja inhon sekaiseksi. "Mennään Draco. Ei tuhlata aikaamme noille", Pansy liversi Malfoyn korvaan tavalla, jonka takia olisin voinut oksentaa.

Luihuisten häivyttyä istuin alas ja ristin jalkani. "Vau Hermione. Tää sun uus...puoles on vaikuttava", Ron sanahti hieman epäröiden ja nostin katseeni tähän. Väläytin nopean hymyn. "Mä tiedän. Malfoy on kusipää. Meidän pitäis nauttia näistä kahdesta viimesestä vuodesta vielä kun voidaan", sanoin ja muut nyökkäilivät.

Kermakaljojen tultua Ginny rykäisi ja nosti lasinsa ilmaan. "Hermionelle ja viimeisistä vuosista nauttimiselle", hän sanoi hymyillen ja muut toistivat perässä ja kilauttivat lasejaan. Pieni hymy nousi huulilleni ja hörppäsin juomaa omasta lasistani.

Olimme lähtemäisillämme ja nousin ylös tuolilta. Puin takin ja huivin takaisin päälleni ja huomasin silmäkulmastani Malfoyn katsovan minua pubin toisesta päästä. Päätin kostaa hänelle, vaikkei hetken mielijohteesta tullut idea mikään reiluin ollut. En edes tiennyt kiinnostiko poikaa, mutta ainakin sen saisi selville tällä tavalla.

"Hei Ron", sanoin ja nappasin tämän kädestä kiinni. "Mitä?" hän kysyi ja vedin hänet lähemmäs. "Kiitti tästä päivästä. Mulla oli hauskaa verrattuna siihen mikä mun olo on ollu viime aikoina", kuiskasin pojan korvaan hymyillen, suukotin häntä poskelle mahdollisimman selkeästi jotta Malfoy näkisi ja päästin hänet kauemmaksi. "Eipä mitään", poika hymyili ja hänen kasvonsa alkoivat punertaa. Naurahdin ja käänsin katseeni Malfoyhyn, jonka ilme oli huvittava. Hän katsoi Ronia ilmeellä jonka viesti oli "tapan sinut vielä jonakin päivänä". Pudistin päätäni huvittuneena ja seurasin ystäviäni ulos pubista.

——————————

heh,

tässä vähän lyhyempi luku, mut muistaakseni seuraavas luvus dramionel räjähtää kunnolla :D

Paina votee ja kommentoi jos tykkäsit <3

darling, i'm scared | finnish dramione [VALMIS]Where stories live. Discover now