Kuukausi koulua oli mennyt nopeasti ja ensimmäinen huispauspeli pelattaisiin jo huomenaamulla. Kuukauden aikana ei ollut tapahtunut mitään erikoista. Pelkkää arkea pettymysten, yllätysten ja iloitsemisen kera.
Kello oli kohta kaksitoista kun suuntasin liemitunnille. Uusi professorimme herra Kuhnusarvio vaikutti ihan hyvältä tyypiltä. Olin nimittäin alkanut pitää liemitunneista hänen astuttua virkaan. Hyppelin sisään luokkaan, jossa pöytien ääressä istui jo muutama oppilas. Itse valitsin luokan vasemmalta puolelta ikkunan vierestä paikan ja istuin penkille.
Luokan täytti kova hälinä kun luihuisten porukka saapui sisälle. Bongasin Pansyn Malfoyn kainalosta ja minun teki mieli oksentaa, koska tyttö näytti siltä kuin olisi oikeasti himoinnut Dracoa kokoajan. Hetkinen, siis Dracoa? Tarkoitan Malfoyta, anteeksi aivot. Joka tapauksessa. Pari näytti erittäin pakotetulta ja feikiltä ja minun teki mieli nauraa Malfoyn takia, sillä hän taas näytti kärsivältä. Huvittavampaa tilannetta ei olisi voinut keksiä.
"Pöö!" kuulin Ronin äänen korvani vierestä ja melkein tipuin tuoliltani. "Et sä voi säikytellä tuolla tavalla!" tiuskaisin kuitenkin hymy huulillani kun poika istui Harryn kanssa viereeni. "Toi Malfoy-Parkinson säätö näyttää niin teennäiseltä. Sama asia kuin minä istuisin päivät pitkät kirjastossa naama hautautuneena kirjaan", Ron hymähti ja vilkaisin vielä kerran hänen katsomaan suuntaan ennenkuin Kuhnusarvio saapui paikalle.
"Päivää oppilaat! Tänään meillä on vuorossa parityö ja rehtorin määräyksen takia olen jakanut parit jo valmiiksi. Tämän vuoden teemana on nimittäin ystävyyssuhteiden laajentaminen ja erimielisyyksien selvittäminen. Pareista toinen on Rohkelikosta ja toinen Luihuisesta", professori sanoi hymyillen ja pyöräytin silmiäni. Olisin kyllä voinut laajentaa ystävyyssuhteitani ilomielin vaikka Korpinkynteen tai Puuskupuhiin, mutta että alkaisin kaveeraamaan luihuisen kanssa? Ei kiitos.
Professori Kuhnusarvio alkoi luettelemaan pareja listalta ja pikkuhiljaa parit liikkuivat vastahakoisesti toistensa luo. "...Harry Potter ja Blaise Zabini..." Onnea vain Harrylle. Vilkaisin tuota säälien ennen kuin Kuhnusarvio jatkoi. "...Ron Weasley ja Pansy Parkinson..." Käänsin katseeni Roniin, joka voihkaisi dramaattisesti. Pudistin päätäni naurahtaen kun poika laahusti nenä pystyssä seisovan Pansyn luo ja samassa kuulin oman nimeni. "ja viimeiseksi Hermione Granger ja Draco Malfoy", professori sanoi hymyillen ja laski listansa pöydälle. En pitänyt tästä. En todellakaan pitänyt tästä. Etsin katseellani Malfoyta, jonka löysinkin tuijottamassa minua inhoten. "Professori! Voisinko tehdä tehtävän yksin?" kysyin parhaan koiranpentuilmeeni kera, mutta Kuhnusarvio pudisti päätään. "Tähän projektiin tarvitsee kaksi osapuolta ja pareja ei vaihdeta. Anteeksi, mutta rehtorin määräys", hän sanoi ja alkoi selittää ohjeita projektiin. Laahustin huoneen perimmäisen pöydän ääressä istuvan Malfoyn luo, joka ei ollut irroittanut minusta katsettaan koko aikana. "Mitä tuijotat?" tiuskaisin ja istuin tuolille hänen viereensä, mutta silti sopivan kauas hänestä. "Inhoan sua", poika vastasi laiskasti ja venytteli. Tästä tulisi vuoden hirvein tunti.
Tunti meni suunnilleen sillä tavalla, että minä tein ja Malfoy katsoi.
"Meidän joukkue pieksää Rohkelikon huomenna ihan varmasti. Myrskyinen sää tulossa, olemme harjoitelleet juuri sitä varten", Malfoy virnisti loppupuolella ja pyöräytin silmiäni hänen huomaamattaan. "Selvä", vastasin yksinkertaisesti keskittyessäni sekoittamiseen. Yleensä tuo idiootti kävi hermoille ihan hemmetin paljon, mutta nyt onnistuin pitämään itseni rauhallisena. Hienoa työtä Hermione.Kun olimme valmiita olin ylpeä meistä, tavallaan. Tai siis olihan Draco - anteeksi, Malfoy - melkein kokoajan vain nimitellyt ja tuijotellut minua inhoavasti, muttei se ollutkaan ollut niin paha mitä olin kuvitellut. Hän oli jopa hymyillyt kerran. En tarkoita ihan aitoa hymyä, muttei se hymy kyllä ollut vihainen tai ylimielinenkään. Kuhnusarvion kehuttua työskentelyämme ja lientämme väläytin itsekin pienen hymyn Malfoylle.
Tunnin loppuessa seurasimme Ronin ja Harryn kanssa oppilasvirtaa ulos. Kaksikko valitti pareistaan kovaan ääneen. Ron valitti Pansystä ja siitä, kuinka poika oli itse joutunut tekemään kaiken kun tyttö oli vain katsellut vierestä. Harryn valituksen aiheena taas oli parinsa Blaise ja hänen ärsyttävä äänensävynsä kolmikkomme räjähti nauruun Harryn matkiessa Blaisea ja kävelimme nauraen oleskeluhuoneeseen.
"Mitä teillä on?" kysyin päästyäni naurukohtauksen yli ja pyyhkäisin poskiltani naurunkyyneleet. "Öm yrttitietoa, kai?" Ron naurahti ja Harry nyökkäsi vahvistaen Ronin lauseen. "Entä sulla?" tummatukkainen poika kysyi ja huokaisin. "Hyppytunti, ajattelin pistäytytä kirjastossa", sanoin kohauttaen olkiani ja pojat vaihtoivat merkitsevät katseet. "Yllätys", nuo sanoivat samaan aikaan ja naurahdin noustessani sohvalta. "Teillä on muuten viisi minuuttia aikaa ennen kuin myöhästytte Verson tunnilta", huomautin ja kaksikko pomppasi ylös. Nuo huikkasivat nopeasti heipat ja painuvat juosten ulos oleskeluhuoneesta. Naurahdin itsekseni pudistellen päätäni ja hain makuusalista kirjat, jotka minun piti palauttaa kirjastoon tänään. Sitten hyppelin ulos oleskeluhuoneesta ja suuntasin kohti kirjastoa.
Saapuessani sisään hidastin rauhalliseen kävelyyn ja ensitöikseni palautin kirjat matami Prillille. Suuntasin tähtitieteen osastolle, koska tänään mieleni teki lukea kyseisestä aiheesta. Istahdin pöydän ääreen napattuani hyllystä jonkun mielenkiintoisen näköisen kirjan ja aloin lukea. Uppoutuessani kirjaan en edes huomannut jonkun istuvan minua vastapäätä. Vasta kun nostin katseeni kirjasta noin kahden sadan sivun jälkeen, meinasin saada sydänkohtauksen.
Platinablondi poika istuskeli laiskasti hymyillen vastapäisellä tuolilla ja katseli minua harmailla silmillään. "Mitä sä täällä teet?" tuhahdin ja nousin ylös sulkien kirjan. "Satuin selvittelemään ajatuksiani kirjastossa samaan aikaan kun sä. Huomasin neiti Kuraverisen ja päätin tulla katsomaan, mikä on niin mielenkiintoista", Malfoy virnisti ja hymähdin. Vein kirjan takaisin hyllyyn ja käännyin luihuispojan puoleen. "Oliko jotain muutakin asiaa?" huokaisin ja Malfoy nousi ylös. "Ei. Pidä hauskaa pölysten kirjojes parissa hikke", hän virnisti ja häipyi. Niinpä niin, hikke. Etsin jonkun toisen kirjan ja jatkoin lukemista kuin mitään ei olisi tapahtunut.
--------------------
Hejsan,
seuraavassa osassa (jonka teen luultavasti heti koska tylsyys) voisin kirjottaa Dracon näkökulmasta koska miksi ei :)
Tärkeä tieto, I know.Also, paina votea ja kommentoi jotain kivaa jos tykkäsit <3
VOCÊ ESTÁ LENDO
darling, i'm scared | finnish dramione [VALMIS]
Fanfic[ "Mä en usko että mä pystyn tähän enää", kuiskasin itsekseni kyynelten saattelemana. "Mä tiedän että sä pystyt", kuului pojan ääni käytävän toisesta päästä. Nostin katseeni häneen. Siinä hän vain seisoi. Helvetin komeana sekä itsevarman, mutta sama...