Meaba ben ömer 17 yaşında bir öğrenciyim ve ailenin ikinci çocuğuyum .Ailem ile limanın yakınında , iki katlı bir binanın ikinci katında oturuyoruz . Babam zemin katta bir balıkçı işletiyor ve geçimimi-zi bu şekilde sağlıyordu .Abeyim hasan benden dört yaş büyük ve bi limanda gemi onarımı yapıyor annem ise kendisine gelen kumaşlardan elbise yapar satardı.
Ben ise okula giderim fakat derslerim pek iyi deyildi bu yüzdende öğretmenlerle sorun yaşardımBir akşam ailecek yemek yerken babam konuşmayabaşladı" ömer notların pek iyi değil öğretmenlerinde senden şikayetçi sende istersen okulu bırakıp bi işte çalış " Babam bunu der demez yüzüm düştü çünkü çalışmayı pek sevmezdim ama abim " çalıştığım limanda bi gemi var geminin kaptanıysa arkadaşım ayrıca yeni bir mico arıyorlar istersen orda çalış " dediği anda rahatladım çünki gemileri, okyanusları, masmavi denizi ve icindeki canlıları izlemek bana huzur veriyor.
Abim ile ertesi gün gemiye gittik.:Gemi kocaman bi yük gemisiydi dışı kahverengiydi ve beyaz çizgiliydi,geminin üç büyük yelken direği ve geminin ön tarafında ise bi deniz kızı heykeli ve geminin yanlarında ise kamara pencereleri vardı.gemiye çıktığımızda geminin ön tarafına çıkmak için merdivenler arka tarafta ise kaptan kamarası ve alt kamatalara inmek için merdivenler vardı . kaptan kamarasına girdiğimizde ilk olarak kaptanı gördüm siyah sakallı kahverengi gözlüydü, başında bi hasır şapka,beyaz gömleği ve sırtında siyah bi ceket vardı fakat oturduğu için pantolonunu göremedim
Biz içeri girince abimle kaptan selamlaştılar sonrada abim geliş nenenimizi söyledikten sonra kaptan gözünü üstümde gezdirip " Hımm... güçlü birine benziyorsun peki uzun süre ailenden uzak kalmaya dayanabilirmisin " diyince kafami yukarı aşağı sallayınca "Peki ozaman,yeni işin hayırlı olsun" diyip ayağı kalktı ve masanın arkasından elimi sıkıp tekrar oturup "Umarım gemiyle çabuk alışırsın ama sorun olacağını sanmıyorum, burayı ve buradaki insanları seveceğini düşünüyorum bizim çocuklar ile iyi anlaşırsın"diyip bizi bi kamaraya götürüp yatağımı gösterdi bende yanımda getirdiğim eşyaları yerleştirip evime gittim.Ertesi gün limanda ailemle vedalaşıp gemideki ilk günümü geçirmeye başladım bakalım bu gemide başıma neler gelicek.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Issız Ada ve üç arkadaş
Phiêu lưumercanlar bitkiler ve bir ada isimleri ömer,yunus va sayid olan bu üç arkadaşın hayatta kalmalarını sağlayan şey ,son umutları bu ada