Bölüm7: inşaat

42 3 1
                                    

Adada barınağımızı yapacak düzgün ve suya yakın bir yer bulmamıza rağmen bi bıçağımızın bile olmamasından dolayı sahildeki ve ormandaki önceden kırılmış ve kopmuş dalları kullanacaktık inşaat malzemesi ararken ormanda bi bambu korusu bulduk (koru ormanın küçüğüne denir) bu bambu korusundan birkaç ölü bambu ile döndük ve barınağın iskeletini oluşturmaya başladık.
Bambu gerçekten harika bi bitkidir doğada hayatta kalmanın dört temel unsuru olan; ateş,yiyecek,su ve barınağın hepsini içinde barındırır onunla ateş yakilabilir barınak ve su elde edilebilir ve bambu filizleride yenilebilir. bulduğumuz kurumuş bambuları "inşaat alanına"götürdük ve ev iskeletini oluşturmaya başladık :
İlk iki buçuk metrelik, üç adet bambuyu üstten sarmaşıklarla bağlayıp üstten birkaç bambu daha ekledik ve bambuların yerdeki uçlarını taşlarla sabitledik.
İskeletin aralarınada yukarıdan
aşşasına aralıklı olarakta birsürü dal bağlayıp evin iskeletini tamamladık
en sonda çadırın (barınak küçük bi kızıl dereli çadırına benzediği için böyle diyicem) dışını kaplamak kalmıştı bunun içinde etrafta bulduğumuz binbir türlü yaprak ve bitkiyle üstünü kapladık.
Barınağımız  bittikten sonra zeminini, yunusun yaptığı tek kullanımlık süpürgeyle yerleri süpürüp yunusun nasıl yaptığını anlamadığım palmiye yaprağından örülerek yapılmış halıyı serip oturduk.
Ogün barınağı yapıp akşamüstü yatıp uyuduk fakat buna uyku denirse, dün, gündüze nispen akşamleyin içeriye okadar ruzgar estiki içeriği çok soğuttu.
Zarzor sabahladığımız ogün
çadırın üstüne bi perde yaptık amacımız iceriye rüzgar girmemesini.
Bi dala,sırasıyla birsürü uzun palmiye yaprağı bağladık fakat buda pek işe yaramadı gene çok üşüdük.

Issız Ada ve üç arkadaşHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin