Bölüm 8:Ateş ve lüks ev

38 3 1
                                    

Ogün bi kaçarımız olmayıp ısınma ve diyer ihtiyaçlarınızı karşılamak için ateş yakmak için hazırlıklara başladık
Herkesin bilipte yapamadığı teknik olan dal matkabı teknini kullanıcaktık ilk olarak kalın, kuru bi dal, uzun ince bi dal ve son olarak kuru ot, dal, çalıçırpı toplayip ilk denemeye başladık bu iş okadar yorucuyduki hızılca yer değiştirip dalı çeviriyorduk ama bi sonuç çıkmadı fakat iyice uğraşıp üçüncü denemede ateşi yakmayı başardık ikimizde ogün biraz olsada ısındık .
Ertesi gün sahildeki kayalardan biraz midye toplayıp pişirdik ve adadaki ilk düzgün yemeğimizi yiyip ateşin ısısından en iyi sekilde yararlanmak için bi sistem yapmaya başladık.
ilk olarak çadırdan halıyı çıkartıp uzunlamasina ikiye ayırdığımız yarım metrelik bambularla toprağı bi karış derinliğinde ve bi dikdörtgen seklinde kazıp bu çukurun üstüne, etrafta bulduğumuz,düz büyük ve iki parmak kalınlığındaki bi taşı çukurun üstüne koyduk ve bu çukurun içinde bi ateş yakınca taş cok güzel bi şekilde ısındı hatta birazdaha ısınsa üstünde et bile pişirebilirdik ayrıca çukurun dışarıya açılan bi delik vardı ve bu delik sayesindede hem ateş havasız kalmayacaktı hemde kuru dallarla kolayca ateşi besleyebilecektik yani şu anda yerden ısıtmalı çok güzel bi çadırımız vardı.
şimdi siz söyleyin bundan büyük lüks varmı.

Issız Ada ve üç arkadaşHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin