Yunuslar bana erzağımızı bırakıp iki baltayı ve sayidin bizi cağırmakta kullandığı tencereyi alıp gittiler bende buralarda ne yapabileceğime bakınırken ileride bir ağacın yanında küçük, gri üstüne beyaz gövdeli ve sarı kafalı çok güzel bi papağan gördüm hele gözünün biraz gerisindeki kırmızı beneklerle nekadar tatlı göründüğünü anlatamam.
Bunları yakalamak için bir iki saat boyunca en çok nerelerde dolaştıklarını en çok ne ile beslendiklerini gözlemledim.
Bu ada bitkiler ile birlikte içinde barındırdığı hayvanlar bakımındanda zengindi;
Bu ada birkaç tür kertenkele, iguana denen bi kertenkele türü , bildiğiniz gibi koyunlar,kuş olarakta martılar birkaç papağan türü yabani ördekler ve birkaç yaban güvercini son olarakta geceleri nadiren çıkan baykuşlar vardı benim ise en çok yakalamak istediklerim papağanlar ve yaban ördekleri idi.
Papağanları eğlenceli bulduğum için ördekleri ise eti ve yumurtaları için eğitmek istiyordum,bende onları yakalamak için sürekli etrafında dolaştıkları bi yemiş çalısının etrafına tuzak kurarak
yapacaktım;
Bu çalı oldukça büyük olabiliyordu dalları gök yüzüne uzanan bu çalının dalları dikenler ile kaplıydı ayrıca tüm dallarını kaplayan ve insanlar tarafından yenilebilir,lezzetli,turuncu ve tırnak boyundaki meyveler ile kaplıydı.
Bu çalının etrafına birkaç tuzak kurmaya karar verdim.
İlk olarak tuzak için bir - iki adet uzun sepetlerden yaptım sonrada ona bi kapak ekledim ( kapağı bi taban oluşturur gibi yaptim) vesarmaşıklar ile sepetin açık ucuna sabitledim.
Tuzağın mantığı şu şekilde olacaktı:
Tuzağımı yere yatay bi şekilde koyup kapak üstten sarkar iken kapanmaması için bi dal koyup dala bi ip bağlayıp onu sepetin arka tarafından geçirip ona bi meyve bağladım, yani plan şu kuş meyveyi alınca ip yüzünden arkasında duran dalı çekecek ve kapak kapanıp kuşu tuzağa düşürecek.
Tüm gün sepetleri yapmaya , meyve toplamakla uğraşıp yattım.
Ertesi gün tuzakların boş olduğunu görünce bu sefer yaban ördekleri yakalamak için hazırlıklara başladım .
İlk olarak bi kapaklı kafes daha yaptım ve birkaç büyük midye topladım asıl planım sahile yakin bi yerde yüzüp yiyecek arayan bi gurup iyah ördeği,sarmaşığa bağladığım bi midyeyle kendime çekip ona sarmaşıklarla yaptığım bi ağ atmaktı...
Biraz düşündümde ördekler beni görürlerse ne olursa olsun yanima gelmezlerdi. Etrafa biraz bakınınca aklıma bi fikir geldi
sahildeki palmiye yapraklarıyla kendimi kaplarsam benden şüpelenmeyebilirlerdi.
Herşeyi hazırlayıp yavaşça ördeklere yaklaşıp içini açıp sarmaşığa bağladığım midyeyi onlara attım onlara attığım midyeye oyle bi saldırdılarki o midyenin yerinde olmak istemezdim.
Ördekler ile aramızda iki adim kaldığım gibi sarmaşığı bırakıp ağı üstümdeki ağı kavrayıp bi anda iki ördeği yakalayıp hızla kafese kapattım o an elim ayağım öğle bi titriyorduki anlatamam.
Ördekleri kafese koyup yanlarına biraz midye koydum ve papağan tuzağıma gittim,kurduğum tuzaklardan biri boştu ama birinin içinde küçük bi sultan papağanı olduğunu görünce çok sevinçli bi şekilde onu tuzak kalesinin içinde barınağıma götürüp onunla ve ördeklerim ile ilgilenmeye başladım .
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Issız Ada ve üç arkadaş
Adventuremercanlar bitkiler ve bir ada isimleri ömer,yunus va sayid olan bu üç arkadaşın hayatta kalmalarını sağlayan şey ,son umutları bu ada