Prolog

3.2K 83 7
                                    

"You, marry me."

Terngaga besar mulut Aniq apabila Raisha yang terkenal di serantau Asia ni mengajak dia kahwin.

Siapa tak kenal Raisha Munirah. Seorang gadis yang terkenal dan cantik. Dia bekerja sebagai model makeup. Dia memiliki wajah yang amat menarik yang ramai mahu menjadi sebahagian hidupnya. Tapi satu yang dia ramai orang tak disuka.

Dia lesbian.

"Kau ni dah gila! Kau nak kahwin dengan aku yang tak kaya sangat ni. Raisha. Kau tu famous. Carilah lelaki yang sesuai dengan kau. Bukannya aku." Bantah Aniq.

Raisha tersenyum sinis sambil bersilang tangan didada. Cool. Dari pandangan lelaki. Itu dia tak kisah. Tak ada nafsu pun dekat lelaki. Hanya perempuan saja yang menarik perhatian Raisha. Dah nama pun lesbian.

"No. I'm not crazy yet. I nak you kahwin dengan I je. Tu pun susah ke. You dikira beruntung tau yang I nak ajak you kahwin ni. I ni cantik." Kata Raisha lagi. Selagi Aniq tak berkata 'yes'. Makin banyaklah sebab dia mahu berkahwin dengan Aniq.

Dia mempunyai sebab kerana dia memilih Aniq jadi suaminya. First, Aniq handsome dan segak. Second, bertanggungjawab. Third, tidak dingin atau lebih tepat lagi dia tak sama dengan lelaki yang luar sana. Dingin tahap babun!

"You, tolong jadi suami semantara I boleh tak?"

Main senang mulut je Raisha bertanya macam tu. Ada lagi ke gelaran 'suami semantara'. Kuno sangat tu.

"Aku? Taknaklah. Ramai lagikan lelaki yang lebih handsome dari aku. So carilah. Lagi satu kau ni lesbian. Itulah lagi aku taknak kau jadi bini aku." Lagi sekali Aniq cuba memantah. Bosan. Harap muka cantik tapi suka sama jenis. Zaman sekarang dah makin berluasa LGBT.

Raisha mengeluh lembut. Dah berapa kali dia kena reject. Dah kali ke-lima dia mengajak lelaki yang handsome berkahwin dengannya. Semuanya tak mahu terima dia.

Lesbian pun boleh jadi satu hal juga ke?

"Oh stop it. I know I ni lesbian. Perlu ke mention pasal tu? I rasa tak kot. Tu tak penting sangat dalam kes macam ni. I repeated again. Can you marry me?"

Raisha masih tak mahu mengalah. Biarlah tentang maruah dia sekarang yang penting tentang masa depan dia nanti. Dia perlu mencari suami secepat mungkin. Kalau tak habis segala-galanya harta dirampas oleh ibubapanya.

"Kenapa kau nak aku jadi suami kau ah?" Tanya Aniq tak puas hati entah mengapa Raisha mahukan dia jadi suaminya. Dia tahu yang dia ni handsome.

Dia sengaja meramas rambutnya nak buat Raisha tergoda. Tergoda ke dia?

"I tak tergoda pun kat you. But you ni handsome je." Selamba saja Raisha berkata begitu.

Lesbian macam Raisha pun boleh tertarik kekacakkannya. Angkat bakul sendiri. Betul kau Aniq.

"You know you ni handsome. So I nak you jadi husband I. Tu pun susah ke bagi you? It's complicated?"

"Yes! It's so very complicated for me. Aku pun apa nak tolak ajakan kau tu. Masalahnya kau tu lesbian. Aku taknak bini aku lesbian. Dapat dosa free aku nanti. Tak jaga bini. Lagi-lagi lesbian. Suka sama jenis. Sorry I can't. I'm so sorry." Ujar Aniq jujur. Sejujurnya dia mahu Raisha ni jadi bini dia. Tapi masalahnya Raisha lesbian.

"Thank you. If you tak mahu dengan I. Bye." Ucap Raisha sedih. Aih. Dia sedih.

Raisha mengeluarkan duit 50 ringgit dan diletakkan atas meja. Senyuman yang terukir dibibir sudah hilang.

"Perempuan lesbian ni betul-betul nak kahwin dengan aku?" Tanya Aniq. Dia mahu berbicara tetapi Raisha yang berbicara dulu. Dia tahu Raisha sedih.

Untuk apa dia mahu berkahwin. Untuk menutup aib dia yang dia tu lesbian. Yes. Memang betul dia tu lesbian. Selalu ditangkap oleh fans dia bercumbu dengan kekasihnya, perempuan.


To Be Continued

___________________________

VOTE, COMMENT AND SHARE

Raisha Munirah [OG]Where stories live. Discover now