Harry pov
Ik zit peinzend in de starbucks tegenover mijn huis. Ik denk na over Louis' appje. Maar vooral wat mijn reactie daarop gaat zijn. Ik heb gemixte gevoelens over alles. Bijvoorbeeld: ik vind het niet leuk dat hij in mijn boekje heeft gelezen. Daar staan teksten in die heel diep gaan. En dat allemaal over onze relatie. Maar, aan de andere kant. Hij mag best weten dat het me pijn heeft gedaan. Maar ik snap zijn appje ook niet echt. Zijn liefde voor mij was geen leugen. Ja oké, dat vertelde hij me daarvoor ook al. Maar wat moet ik nu. Ik open het laatje van mijn nachtkastje weer als ik thuisben. Er staan wel 16 tot 18 teksten in! Deze schreef ik toen Louis net een paar weken weg was. In die tijd stelde ik me echt voor dat hij en Eleanor een geweldig leven hadden en over een tijd ook een geweldig gezin.We used to love eachother. We used to hold hands. And i think it's terrible to say, this in past tense. Baby, our time together was perfect and i feel confused you didn't feel the same. Maybe for you, was it all a great game.
And i don't know what to do. Cause i miss you right now. And i felt so much for you. I ask myself the question... babe are you happy with her.
If i think of al those moments that we were together. Sitting down hand in hand by the lake. Baby how you did you feld then. Cause it didn't feel fake.
And i don't know what to do. Cause i miss you right now. And i felt so much for you. I ask myself the question...babe are you happy with her.
And all i can do. Is waiting for you. Cause baby yeah it's true. I really love you.
Tjeez, wat erg. Ik zucht en merk opeens dat er een traan over mijn wang loopt. Wtf! Nee Harry. Je gevoelens waren weg. Dit zou je absoluut geen pijn meer mogen doen. Ik loop naar de spiegel in mijn kamer en kijk mezelf diep in de ogen. 'Luister Harry. Je gaat jezelf niet weer laten vallen voor hem. Je weet nu dat dat alleen maar mis gaat!'
Niall pov (jaja;)
'Zo frustrerend dit!' Chagrijnig staar ik in mijn kop thee. 'Wat?' Vraagt Zayn die met koekjes de kamer in loopt. 'Gewoon. We horen maar niets over Louis en Harry. Ik wil graag weten hoe het met ze gaat!' 'Je bedoelt, je wilt weten of ze elkaar weer zoenen of elkaar afslachten.' Grijnst Liam. Ik mep hem met een kussen. Zayn lacht. 'Het gaat vast goed Niall. Het zijn volwassenen nu.' Liam kijkt hem quasi verbaasd aan. 'Volwassenen? Louis?' Nu lach ik ook mee. 'Oke oké. Je hebt gelijk!' 'Ha!' Zayn draait zich naar Liam. 'Hij geeft wel gewoon toe dat ik gelijk heb!' 'Babe,' zucht Liam. 'Je had gisteren géén gelijk toen je zei dat je niet aan het zingen was in de douche.' 'Zingen?' Vraag ik. Liam knikt rollend met zijn ogen. 'Keihard.' Ik lach om Zayns gezicht. 'Niet dat het niet mooi was. Integendeel. Maar hij wilde niet toegeven dat hij het deed.' Boos slaat Zayn zijn armen over elkaar heen. Liam lacht en drukt een kus op zijn wang. Op dat moment trilt mijn telefoon. 'Dit is super eng.' Mompel ik als ik de afzender van het bericht zie. 'Wat?' 'Nou, ik zei toch net dat ik iets van Louis wilde horen? Nu appt hij ons!' 'Nietwaar. Laat zien!' Zayn en Liam kruipen zowat in het beeldscherm van mijn telefoon. 'Zal ik het voorlezen?' Ze knikken.'Hey guys. Ik heb goed en slecht nieuws het goede is, is dat ik een baan heb hier. En Harry is de bedrijfsleider! We komen elkaar dus vaak tegen. Anyway, het slechte nieuws is dat Harry nogal hard is geworden. Hij laat zijn enoties niet meer zien. Ik heb hem alles verteld. Maar ik heb nu geen idee hoe hij daarop gaat reageren. Gaat alles goed thuis? Ik ben hier nog wel even bezig. Love you guys en hopelijk tot snel!'
'Gelukkig. Het gaat oké daar.' Zayn trekt bedenkelijk zijn wenkbrauwen op. 'God, ik hoop dat Louis tot Harry kan doordringen en dat ze in ieder geval weer iets van vrienden worden.' 'Ja. En vooral dat ze dan snel naar huis komen. Ik mis ze beiden echt heel erg.' Mompel ik. Daar zijn Zayn en Liam het zo te zien mee eens.
Louis pov
'Ik zou toch een huur appartement gaan zoeken. Alleen verblijven in een hotel voor de rest van de tijd dat je hier bent lijkt me ook niet fijn.' Margot en ik lopen door het winkelcentrum in deze stad. 'Tja. Ik heb geen idee hoe ik dat moet betalen. Zoveel heb ik nog niet verdiend. Plus, ik weet niet hoe lang ik hier ga blijven.' 'Ik ook niet. Maar toch zou ik naar je mogelijkheden kijken.' Ik knik. 'Zullen we deze winkel binnengaan?' Aan Margots gezicht te zien wil ze dat graag dus knik ik maar. Dan snelt ze de winkel in. 'Is dit leuk?' Ze loopt uit een pashokje. Ze draagt een lichtoranje met geel jurkje met bruine laarsjes. 'Zeker!' Dan kijk ik even twijfelend naar de outfit. Dan loop ik naar het sieraden rek en pak zwarte oorringen. 'Deze moeten erbij.' 'Dankje! Dit is nou zo leuk als je bevriend bent met een jongen die net als jik gay is. Jd kan veel makkelijker praten over dingen zonder dat het ongemakkelijk wordt. Dit is trouwens voor een date met Rose die ik binnenkort heb.' Ik grinnik. 'Hoe is zij? Rose.' Margot krijgt meteen een dromerige blik in haar ogen. 'Lief, slim, romantisch, knap.' Ze grijnst. Ik grijns terug. Verliefde mensen zijn zó leuk. Terwijl zij nog verder naar kleding kijkt denk ik na over wat Margot tegen me zei. Ja, ik moet misschien iets anders gaan zoeken dan het hotel. Maar stel ik ga hier binnenkort weg. Alhoewel. Ik heb hier al een soort nieuw leven opgebouwd. Werk, vrienden. En ik heb een missie met Harry. Dat kan ik niet allemaal in de steek laten. Dan ben ik (zoals Harry al schreef) echt een " coward till the end" en dat wil ik niet zijn.Harry pov
O, geweldig. Wat ironisch. Loop je gewoon lekker rustig door het winkelcentrum zie je Louis en Margot. Ik kom die kna- (nee Harry!) Jongen ook echt overal tegen. Ik ving zelfs een gesprek tussen hem en Margot op. Iets in de trant dat hij een huis of appartement moet gaan zoeken ofzo. Daar wil ik het fijne van weten.Dus, als het weer Maandag is, besluit ik het maar gewoon te gaan vragen. Louis loopt met een moeilijk gezicht rond. 'Hallo.' Hij schrikt zich kapot als ik opeens achter hem sta. 'Hey,' monpelt hij. Ietwat afwezig. 'Louis. Ik vraag me al een tijdje af. Waar woon je nu eigenlijk?' Hij glimlacht droevig. 'Nou binnenkort nergens meer. Het hotel waar ik in verbleef heeft doorgegeven dat om bepaalde redenen ik nog maar 2 tot 3 dagen kan blijven. Ik ben dus als een razende opzoek naar een appartement.' Zeg ze niet. Zeg de woorden niet Harry. Nee! Zeg. Ze. Niet!
'Ik heb wel een idee waar je in de tusse tijd kna verblijven!'