dan is 't goed

429 14 7
                                    

Louis pov
'Wie? Ik?' Met een grijns kijkt Luke me aan, iets wat me alleen maar kwader maakt. 'Ja natuurlijk jij! En geef me antwoord voor ik je aanvlieg!' Het feit dat Luke me 5 jaar geleden een beetje had geholpen met Eleanor boeit me niet. Dat was achteraf toch niet nodig en ik haat hem. Ik kijk even naar achteren. Harry kijkt verbaasd (niet bang) naar Luke. De rest kijkt een beetje angstig. Duidelijk niet voor Luke maar voor het feit dat ik en Luke op dezelfde plaats zijn. 'Ik, ik hoor nu bij de groep. Aha, ik zie dat je je vriendje weer hier hebt gebracht.' Kwaad zet ik een stap naar hem toe. 'Ten eerste, ja dat heb ik gedaan. Harry en ik hebben het opgelost en zijn weer vrienden. Ten tweede, hoezo hoor jíj bij de groep?!' Niall probeert iets te zeggen maar Luke is hem voor. 'Tja...' hij haalt een hand door zijn blonde krullen. Op dat moment rent Michael naar voren. 'Luke, kunnen we even praten?' Liam draait zich naar mij. 'Kunnen wij dan even praten met jou, Louis?' Ik kijk geïrriteerd naar Luke. Michael pakt net zijn hand en geeft hem een kus op z'n wang, dan lopen ze weg. Wtf??? Ik draai me om naar de rest. 'Geef me heir alsjeblieft uitleg over?' Zayn zucht. 'Louis. Wij waren net zo in het begin. Toen Michael vertelde wie zijn vriendje was ma-' 'zijn vriendje!' Niall knikt. 'Maar,' gaat Zayn verder. 'Luke is veranderd. Ook hij heeft spijt van alles wat er gebeurd is. We gaan al een tijdje met hem om en, hij is best chill.' Ik haal gefrustreerd een hand over m'n gezicht. 'Maar...' 'nee, niets maar. Probeer een nieuwe start Louis.' Ik kijk naar Harry. 'Wat denk jij?' Hij haalt z'n schouders op. 'In zekere zin deed Michael meer dan hem. En daar zijn we nu toch ook bevriend mee? Ik zou inderdaad een nieuwe start aanraden.' Ik knik, draai me om en begin naar Luke toe te lopen. Net op dat moment doen Luke en Michael hetzelfde. Ik hoor Michael nog zacht zeggen: 'ga met hem praten.' 'Louis...' begint Luke. 'Ik kom.' Ik loop vooruit en zie in mijn ooghoek dat Luke me achterna loopt.

Harry pov
Ik plof in het gras een beetje van de groep vandaan, naast Michael. 'Dus toch.' Grijns ik. 'Wat?' Vraagt hij verward. 'Toen we aankwamen in Londen zag ik 2 jongens in het park zoenen. Ik dacht al, die lijken erg op Michael en Luke. Toen dacht ik, dat kan toch niet? Maar blijkbaar wel.' Michael bloost een beetje. 'Ja... het spijt me wat ik deed bij je. Dat was eigenlijk om Luke te vergeten. Iets wat dus overduidelijk niet is gelukt.' Ik glimlach. 'Geeft niets, dat begrijp ik. Echt! Hoe gaat het nu tussen jullie?' Hij haalt zijn schouders op en word rood. 'Ach, we zijn veel samen. Ik ben sterk verliefd en hij volgensmij ook. Verder kunnen we ook wel een beetje afstand houden. Niet té vaak natuurlijk.' Ik grijns lichtjes. 'Enne...' ik kijk op. 'Jij en Louis?' 'Wij eh, nou... ik weet het niet, om eerlijk te zijn. Er is wel wat maar nog niets serieus.' Michael grijnst naar me. 'Nog niet.' Met de nadruk op 't woordje nog.

Louis pov
'Luister. Ik weet dat wij een heleboel achter de rug hebben. Maar, misschien moeten we gewoon, leren met elkaar om te gaan.' Zeg ik tegen Luke. Hij grijnst en knikt. 'Je vriendje weet je áltijd over te halen, niet?' 'Mijn wat?' Hij rolt z'n ogen. 'You know what i mean.' Ik zucht. 'Harry en ik zijn niets.' 'Dat geloof ik voor geen seconde.' Nu rol ik mijn ogen. 'Trouwens. Ik had wel gelijk. Jij ging weg met Eleanor, nu ben je terug alles is weer goed en je bent van haar af!' 'Ja oke, het werkte. Maar het waren wel 5 verspilde jaren.' 'Dat moet je ervoor over hebben Louis.' Even is het stil. 'Ik heb 2 vragen.' 'Go your gang.' Ik grijns. 'Een: waar zijn Ashton en Calum.' Luke haalt zijn schouders op. 'Die zijn ergens heen gegaan na de gevangenis straf, ze zijn samen alsin een koppel.' Ik knik. 'En twee, jij en Michael?' Luke word een beetje rood. 'Ja, ik heb hem altijd al leuk gevonden. Ik denk dat ik het laatst pas aan mezelf toe heb gegeven. Gelukkig vond hij mij ook leuk.' Ik glimlach.

We lopen weer terug naar de rest. Die zitten allemaal pratend in het gras. Harry leunt tegen Niall aan. Ik kan er niets aan doen dat ik een jaloers gevoel krijg. 'Hey guys.' Zeg ik terwijl ik naast Harry ga zitten. 'En?' 'We hebben het uitgepraat. Om het even, kinderlijk te zeggen.' Lacht Luke. Harry pakt mijn hand die op het gras lag. Ik glimlach. Ik zie dat Michael zijn hoofd op Luke's schouder legt. Ik kijk stiekem naar zijn reactie. Luke begint te glunderen. Zijn ogen glinsteren. Luke is echt verliefd op Michael. Schattig.

Als we (pas om 6 uur ofzo) naar huis gaan bespreken we een groot logeerpartij. 'Weet je, laten we 2e kerstdag samen vieren.' Stelt Niall voor. 'Goed idee!' Zegt Harry enthousiast. 'Maar waar?' Vraagt Zayn. 'Nou, het huis van mijn ouders is heel groot en die zijn er niet tijdens 2e kerstdag dus 't kan daar.' We kijken naar Luke. 'Hoezo zijn zij er niet?' Vraag ik. 'Ach, ik ben niet belangrijk.' Hij zegt het nochalant. Té nochalant. 'Dat is goed. We spreken het nog verder af, oké?' Daar is iedereen het mee eens.

'Dus...' begint Lottie. Ik kijk op. Ik zit alleen in mijn kamer. De rest van mijn zusjes en Harry zitten beneden en kijken een film terwijl Anne kookt. 'Wat?' Ze komt naast me zitten. 'Ik moet zeggen, ik had niet verwacht dat het je zo snel zou lukken om Harry naar huis te brengen. Hoe is dat je gelukt?' Ik haal mijn schouders op. 'Veel aandringen.' 'Ehm, weet jij... of hij iets voor je, voelt?' Het liefst zou ik keihard uitschreeuwen: ja! We hebben al een date gehad, gezoend en we zijn al bijna een koppel behalve het feit dat we het officieel hebben gemaakt! Maar... Harry wil het nog niet. 'Ik weet het niet. Ik weet wel dat we weer heel goede vrienden zijn.' Ze rolt met haar ogen. 'Dat is niet interessant Lou!' Ik lach. Mijn zusjes, altijd op zoek naar Roddels. 'Louis. Jij vind hem leuk. Nog steeds. Na al die tijd. Ga hem dat gewoon vertellen.' 'Lottie. Ik heb het al redelijk vaak best goed duidelijk gemaakt. Maar, hij zegt niets terug dus ik ben erover opgehouden.' Ze knikt. Dan staat ze op en loopt de kamer uit. 'O hey Harry. Ja, Louis is binnen!' Zegt ze vrolijk. Harry komt binnen en sluit de deur.

'Heb je het al vaak duidelijk gemaakt, ja?' Vraagt hij met een grijns. 'Dat heb ik niet gemerkt.' Ik lach zacht. 'Ten eerste, ja dat heb ik. Ten tweede, jij wil wachten.' 'Klopt klopt.' Hij ploft naast me neer. 'Lou, houd je van me?' Verbaasd kijk ik hem aan. Ik zie dat hij het meent. Ik sla mijn arm om zijn nek waardoor hij z'n hoofd op m'n borst legt. 'Meer dan wat dan ook Hazz.' Hij glimlacht.

'Dan is het goed...'

(Sorry voor dit shitty hoofdstuk. Volgende hoofdstuk word lang en speciaal
Byee)

infinity (dutch)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu