Uitleg bij dit hoofdstuk: het is alweer een paar maanden verder en iedereen is gewoon nog bij elkaar en alles is nog steeds normaal. Nu heeft Luke plannen om een aanzoek te doen aan Michael. Hij vertelt dit aan Louis. Daardoor krijgt Louis ook ideeën voor een eigen aanzoek.
In dit hoofdstuk veel (lange) tijdsprongen.Louis pov
'Hij zegt sowieso ja, Luke. Dat weet ik zeker!' Luke kijkt me benauwd aan. 'Dadelijk ben ik te vroeg en vindt hij het raar of was hij nooit zoiets van plan!' Ik glimlach. Wie had ooit gedacht dat Luke Hemmings over zoiets gek zou worden? Ik niet. 'Ik kan een beetje gaan polsen bij Michael?' Stel ik voor. 'O, doe dat alsjeblieft. Ik moet weten.of hij dezelfde ideeën heeft.' Ik knik. 'Dat zal ik doen.' Opeens krijg ik een ingeving. 'En mocht het tot een bruiloft komen, het antwoord is Ja Luke!, dan heb ik zelf ook een aanzoek idee.' Luke trekt een wenkbrauw op en kijkt me vragend aan. 'Dat vertel ik je dan wel.' Dan pak ik m'n telefoon. 'Nu wil ik het zelf ook weten. Michael is met Harry naar het winkelcentrum, toch?' Hij knikt. Ik pak mijn telefoon erbij en ga naar Whatsapp.To Hazza💚💚: hazz, Je moet heel voorzichtig bij Michael het onderwerp "trouwen" aansnijden. Kan je dat doen, please?
From Hazza💚💚: oeh... heeft Luke plannen?
To Hazza💚💚: inderdaad. En hij wil weten wat Michael over het onderwerp denkt.
From Hazza💚💚: sure! (Cute)Ik draai me om naar Luke. 'Hij gaat het doen hoor.' Glimlach ik. Hij knikt. 'Louis. Ik hoop echt dat hij het ook wil. Ik zou het geweldig vinden!' 'Dat weet ik.'
Harry pov
'Okay, Hazz. Wat denk je van deze?' Michael houdt een bepaald shirt omhoog. 'Ehm, ja die zou ik doen.' Hij knikt. 'Zullen we naar een café gaan ofzo?' Hij knikt enthousiast. 'YES I'M STARVING!' Zegt hij op een dramatische toon. Hij betaalt en we lopen de winkel uit. 'O, Luke gaat dat shirt geweldig vinden! At least, i hope... meestal vind hij shirts zoals deze echt geweldig. Harry, we moeten niet vergeten om naar die ene winkel met allemaal chocolade te gaan! Onze voorraad is bijna op, we hebben nog maar 3 dozen. En dan-' 'zullen we daarheen gaan.' Stel ik snel voor. Anders blijft Michael nog uren doorpraten. Hij knikt en rent erheen.'I love chipotle,' zegt hij vrolijk. 'Chipotle is my life!' Ik grijns. Respect naar Luke dat hij de hele dag met deze jongen om kan gaan 😂. 'Zeg, Michael,' begin ik. Hij humt. 'Wat denk jii over bruiloften?' Hij kijkt verbaasd op. 'Hoe kom je daar bij?' 'Toen we hierheen liepen kwamen we langs een winkel met bruidsjurken en pakken. Dus ik werd nogal benieuwd.' 'Ik heb hier dus zoveel over nagedacht!' Zegt hij. Hij krijgt meteen zo'n dromerige blik in zijn ogen. 'Ik wil een redelijk grote bruiloft, in dat éne mooie park dichtbij ons huis weet je wel?' Ik knik. 'En ik wil dan veel wit en veel bloemen. En de taart: een woord. Groot. I love food.' 'En wat is het belangrijkst?' Vraag ik door. Hij rolt zijn ogen. 'Dat is toch logisch! Luke als bruidegom!' Hij wilt het. Luke zal blij zijn. 'Hij als bruidegom? Ben jij dan-' hij grijnst. 'O kom op Harry. We weten beiden dat ik, en jij ook trouwens, de bruid zou zijn.' Ik word een beetje rood. Hij lacht.
Maar dan betrekt zijn gezicht. 'Het probleem is, Luke wil het niet. Hij probeert altijd het onderwerp te vermijden en heeft er nooit echt enige interesse in getoond...' hij moest eens weten. 'Maar goed. Misschien als we iets ouder zijn. I'm willing to wait.' Ik glimlach. 'Het komt wel een keer.' Hij knikt en gaat meteen verder met eten.Louis pov
'Harry heeft me geappt!' Zeg ik tegen luke. Meteen is hij weer gespannen. Ik laat hem het bericht zien.Harry💚💚: ga er maar voor. Michael heeft de hele bruiloft al uitgedacht. Hij wil het vreselijk graag!
'Yes!' Gilt Luke. Ik kijk hem grijnzend aan. 'Je weet wat we moeten gaan doen hè?' Hij trekt een wenkbrauw op. 'Een verlovingsring uitzoeken!' Hij springt op en rent naar de voordeur. 'Ik zit in de auto!' Ik rol m'n ogen.
(1,5 week later)
3e persoons POV
Harry, Louis, Luke, Michael, Niall, Liam en Zayn lopen over het strand. Behalve Michael weten ze allemaal wat er gaat gebeuren en ze hebben een set-up gemaakt.
'Hey Michael. We moeten eigenlijk iets in het zand schrijven en er dan een foto bij maken!' Zegt Luke. 'Ja! Dat gaan we doen.' Harry pakt zijn telefoon erbij. Michael kijkt hem raar aan. 'Voor de foto,' legt hij uit. Michael pakt een tak en en begint woorden in het zand te schrijven. (Muke will live forever). Ondertussen pakt Luke het doosje met de ring uit zijn zak. 'Klaar!' Hij draait zich om en ziet Luke staan. 'Babe, kom! We have to make a picture!' Zegt hij verbaasd.
'Michael, ik heb iets beters.' Michael kijkt hem verward aan. 'Muke will live forever?' Leest Luke voor. Hij knikt. 'Daar kan voor worden gezorgd!' Dan gaat hij op een knie zitten. Michaels ogen worden groot. 'Het enige wat je moet doen is het antwoord Ja geven op de volgende vraag. Do you want to marry me?' Hij opent het doosje met de ring. Even is het doodstil. Dan begint Michael te schreeuwen. 'YES YES YES I WANT' hij rent op hem af en duikt bovenop Luke waardoor ze op de grond vallen. Beiden kijken zo blij en lachen en huilen ze tegelijk. Dan schuift Luke de ring om zijn vinger. 'Luke, hij is prachtig!' Zegt hij ademloos. 'And it is all yours.' They kiss.
Harry kijkt Louis aan terwijl hij de camera vasthoud. Er staan tranen in zijn ogen. 'Zo schattig!' Zegt hij zacht. Louis knikt. Niall, Liam en Zayn staan ook allemaal te kijken met schitterende ogen.Een uur later zitten ze nog steeds op het strand. Michael lijkt zich iets te realiseren. Hij wend zich tot de rest van de jongens. 'Harry! Jij wist hiervan! Daarom vroeg je me erover!' Harry knikt. 'We wisten er allemaal van Mike,' zegt Louis. 'Je moet eens weten hoe nerveus Luke de hele tijd was!' 'Louis!' Roept hij. En hij wordt rood. 'Ik dacht dat je bruiloften haatte?' 'Niet met jou,' zegt Luke zacht.
Louis pov
Die avond.To: Luke: nu heb ik jouw hulp nodig!
From: Luke: sure. Heb je een idee?
To: Luke: ik heb het perfecte idee!I got so many feelings writing this!!!!