HT 057

915 79 6
                                    

Hidden Tears
057

🌼🌼

"Choi ahreum anak uncle choi! Kau bangun sekarang sebelum aku rempuh bilik kau bawak kau masuk bilik air mandikan kau! "

Aku mengeliat. Siapa pula yang ganggu aku tengah beradu ni?! Biadap siott!  Ni kalau aku keluar bagi pelempang diawal pagi tercabut gigi terus.

Lantak kau la siapa. Yang penting aku nak tidur balik. Baru beberapa saat aku tutup mata pintu bilik aku diketuk lagi.

Eh tak. Ni bukan ketuk dah ni gedebang gedebung bagai. Roboh pintu aku kang.

Mahu tak mahu aku paksakan diri untuk bangun buka pintu.

"WOII BANGU— SABAR BODOH AKU NAK BUKA LA NI!

Aku potong percakapan dia.

Buka je pintu muka Taehyung terpacak depan aku. Aihh panas hati kite, dia rupanya. Sehari tak buat hidup aku huru hara memang tak sah.

"apa kau nak tae?! Aku ngantuk kau bangunkan asal?! Pepagi buta macam ni mana ada mall buka. Kau nak shopping kat mana?! " aku gosok mata aku perlahan. Yela kang kalau aju gosok kuat buta nanti.

"nak masuk tengah hari dah ni ahreum oii dah jam 11 pagi. Nenek hang pepagi buta" sempat Taehyung menunjal dahi aku.

"kalau ya pun jangan la main tunjal tunjal eii" sabo ahreum sabo.

Tarik nafas. Hembus. Ulang. Fuhh

"ye la sorry. Dah siap cepat, lambat aku tolong cepatkan" aku jeling dia. Memandai dia je.

"kau yang bawak aku jalan en kau tunggu je la aku bersiap. Kalau tak dapat tunggu boleh bla." eii geram aku dekat dia ni. Cepat cepat, kau jalan je la kalau aku lambat fikir aku nak sangat ke jalan. Baik aku tidur lagi berbaloi.

Nasib kau kawan baik aku.

++

Jungkook's pov

Ting! tong!

Aku menekan loceng kediaman ahreum. Aku harap dia dah tak merajuk lagi. Rindu tho nak tengok lawak bodoh dia.

"eh bakal menantu omma! " anak yang aku cari omma dia pula keluar.

"hah kamu kenapa ke sini? " aku disoal pula

"err nak jumpa ahreum. Ahreum ada tak aunty? " aku usap tengkuk aku perlahan.

"lah ahreum tak cakap ke dia jalan dengan taehyung harini,diorang pergi beli barang untuk ke France"

Apakah? Ahreum jadi ikut tae? Dia nak tinggalkan aku ke apa ni?

Taehyung pun satu. Eh memang dia satu je pun.

Taehyung tipu aku siot. Ahreum tak keluar konon semalam. Fuh munafake engkau tae. Yeochin aku tu alaaaaa....

"haah aunty kook baru tahu ni. Ala ahreum lupa nak bagitau kook kot. Kan ahreum tu kadang pelupa sikit eheh"

Hidden Tears •J.J.K•Where stories live. Discover now