Hidden tears
056🌼🌼
Author's pov
"ehh kook bukan tadi kau cakap kau jalan dengan kawan kau ke? Tak jadi ehh? " daeun menyoal Jungkook.
Jungkook melihat pula jam pada tangan kirinya.
5:30 petang
Glup!
"yaa daeun! Aku lupa yeochin aku?!"
"k-kau dah ada yeochin rupanya" daeun cuba untuk mengawal raut wajahnya. Gembira pun ada sedih pun ada.
Jungkook hanya meng "oh" kan daeun. Dibuka pula telefonnya.
"shit! "
"wae?! "
"takde battery "
"habis tu macam mana? Dari tengah hari kot kau dengan aku"
"aku tak tahu weii, takkan aku nak call omma dia. Apa aku nak jawab"
Jungkook buntuh.
Nak Taehyung nanti Taehyung banyak soal.
"okay macam ni. Dia ada instagram tak? "
"kau nak buat apa? Aku tengah buntuh ni pun kau sempat lagi nak stalk yeochin aku? " Jungkook memandang daeun tajam.
"kau ni otak tu cuba jangan bengong sangat. Aku nak tengok muka dia la pabo! Nak suruh kau tunjukkan telefon kau mati!" daeun memarahi Jungkook pula
"buat apa kau nak tengok?! Dia lawa. Lawa dari kau"
"aku bukan nak bandingkan aku dengan dia la. Eii apasal kau bodoh sangat ni?! Aku nak tengok, kot kot la aku ada nampak tadi" daeun mengetuk kepala Jungkook menggunakan telefonnya.
"cakap la awal awal ish. Bak sini phone! "
Telefon daeun Jungkook ambil. Mencari account instagram milik ahreum.
"nah"
Daeun mengambil telefonnya. Mula mengscroll account instagram milik kesayangan kawan baiknya itu.
"lawa siott"
"aku tahu"
"eh—
"wae? Kau kenal? "
"tak. Tapi bukan ni yeoja yang duduk membelakang kau ke tadi dekat restaurant appa aku. " terang daeun.
"kau biar betul wei?! Dia pakai crop top hitam putih ke?"
"kalau tak silap aku yaa"
Ya memang dia ada nampak ahreum kat restaurant tadi. Makan pizza. Tak tahu pula tu yeoja chingu Jungkook.
"weii aku cau dulu la. Ada apa apa aku call kau nanti"
YOU ARE READING
Hidden Tears •J.J.K•
FanficApa rasa dia bila crush diambil oleh bestfriend sendiri? Kesakitan yg dirasai oleh Choi Ahreum itu dipendam hanya kerana ingin menjaga hati seseorang ++ #1st in Fanfiction-10 April 2020 Start :[1 Dec 2018] End: [5 Jan 2020] Re-edit : [17 October 202...