HT 017

1.2K 105 20
                                    

hidden tears
017

♀♂

"Nah, makan la sampai puas" ujar seokjin sambil tangannya sibuk meletakkan cake yang aku nak tadi di atas meja.

"Thanks!"

"Asal makan banyak sangat harini? Macam orang patah hati pun ada oppa tengok."

"Ala biasala, orang bahagia kan makan banyak. Lagipun taehyung yang bayar en." ujarku lalu melihat ke arah taehyung.

Muka tak puas hati dia tu en, kalah muka aku. Tapi pesal dia comel lak ni. Keh aku gurau

"Awlololo taehyung asal muka macam tu? Meh ahreum suap." Aku tujukan sudu yang bercake itu pada taehyung.

Taehyung pandang aku tajam. Tepat dekat mata aku. Perlahan lahan dia membuka mulutnya lalu memakan cake yang aku bagi.

Mata bertemu mata. Cinta mula berputik di hati masing-masing Esehh sehh k gurau pt 2

"Pahal doh kau duk tengok aku macam tu? Fikir kau menggoda ke?" Aku tolak dahi taehyung perlahan

Terus taehyung alihkan pandangannya dari ku.

Okay macam ni baru senang aku nak makan .

"Wey." Aduh duh duh baru je aku nak buka mulut taehyung tu seru aku lagi

"Yerr waee? "

"A-ku—"

"KIM TAEHYUNG ANAK UNCLE KIM TANG UNCLE KIM BELAH MANA AKU TAK KENAL BAPAK KAU TAPI YANG KAU BAWAK AHREUM PONTENG APESAL?! KAU NAK AKU KARATE KAU KAT SINI!!"

taehyung diseru, aku pula yang terkejut.  giler ke apa memlnjerit dalam cafe. Syaiton bener anda. Nasib cake aku tak jatuh

Serentak aku dan taehyung memalingkan kepala ke arah suara yang terjerit jerit macam orang gila tu.

Park jimin.

Dia berjalan menuju ke arah aku dan taehyung.

"Kau— Aww appo!!" jimin memegang kepalanya sakit dipukul oleh aerin

Aku? Taehyung? Sah sah la ketawa. Berlagak sangat en, kan dah kena pukul dengan beg.

"Nak tunjuk kuat sangat kan tadi, rasa kau beg ahreum. Sakit? Orang tak habis cite dah bla en tunjuk hero konon" bebel aerin pada oppanya. Beg aku dia hulur pada aku

"Ish tak guna la ada saeng macam kau ni.Hah kau taehyung, pahal bawa so ahreum ponteng?" rungut jimin sambil menggosok gosok kepalanya.

"Kitorang ponteng baik-baik bukan ponteng buat benda tak baik. Kau ingat muka aku ni muka² selalu ponteng ke?"

"Banyak la kau ponteng baik-baik. Ermm muka kau tak ponteng? Ku ketawa weyh " perli jimin oppa.

Kang perang tercetus makanan aku juga jadi mangsa.

Aku malas nak dengar diorang berdebat jadi aku sambung makan. Makanan sedap jangan dibiar tak dimakan nanti disambar orang.

Hidden Tears •J.J.K•Where stories live. Discover now