HT 052

963 83 3
                                    


Hidden Tears
052

🌼🌼

"ish kook dah la pergi balik. Buat apa hantar sampai dalam, bukan ada orang nak culik saya pun." aku menolak tubuh Jungkook yang dari aku keluar kereta sampai ke dalam rumah pegang tangan aku.

Dah la omma dengan appa tak tahu relationship kitorang. Ni belum oppa aku lagi. Confirm kecoh satu rumah dibuatnya.

"siapa yang nak hantar sampai dalam? Omma ada kat sini."

"bwo?! " terkejut punya pasal aku berhenti berjalan. Bapak siaa buat apa omma jungkook ada kat sini?

"jangan tanya kenapa."

"elehh macam tau je orang nak tanya, hah habis tu nak tanya siapa? "

Ehh bodoh kenapa aku macam ni? Gedik semacam je. Haihh

"tanya la omma aduhaiii sayang oii. Tanya kook manalah kook tau" sempat Jungkook mencuit hidung aku.

"eheh. Dah jom arhhh pat pat ayoo kook! " aku berlari anak sambil menarik tangan Jungkook.

"omma!! Ahreum dah balik!! Ehh tae pun ada? Arh annyeong aunty kim, aunty jeon." sapa aku keriangan.

"amboii apasal berpegang tangan ni? Ada something ke? " soal aunty kim membuatkan aku tersentak lalu melepaskan tangan Jungkook

Alamak! Aku tak bagitau Taehyung lagi. Mampus engkau ahreum.

"err..err" aku menyiku Jungkook

"bakal isteri" laju saja kepala aku berpaling ke arah Jungkook. Kau ingat yang lain je ke terkejut? Aku pun JUNGSHOOK gak tak sangka Jungkook bagitau terus macam tu.

"OMO Ahreumm kenapa tak bagitau omma" puan Choi buat muka terkejut ala ala makcik jung hobie aka jiran lama kitorang.

"melepas la sis nak jadikan ahreum ni menantu huhu SIS PASRAH! Jeon congrats aku turut bergembira dalam kedukaan"

Bhaii drama sungguh geng omma aku ni.

Aku beralih pula melihat Taehyung. Tajam anak matanya merenung aku.

Menyesal tho aku pandang Taehyung.

"ehh dahh cukup. Ayo kita makan makan bareng! Sedap aku masak harini hoho" pelawa omma ku

++

Huarghh kenyang perut aku. Dah lepas ni aku nak mandi pastu beradu.

"omma–

"ahreum aku nak cakap sikit dengan kau boleh? " dingin saja suara Taehyung kepadaku.

"bo-boleh"

"kat luar. Kita dua je. kook aku pinjam ahreum jap"

Melihat Jungkook menganggukkan kepalanya, aku mula mengatur langkah mengikuti Taehyung.

"Tae–

"kau tahu kan aku suka kat kau? "

Belum sempat aku nak balas taehyung bersuara lagi

"kenapa kau buat aku macam ni? "

"kenapa Jungkook ahreum? "

"kau lupa dulu kau sakit sebab siapa? "

Aku biarkan dia keluarkan semua apa yang ingin dia katakan.

"kau tak cuba untuk move macam aku cuba untuk move dari kau? "

"dan kenapa kau tak bagitau aku? Aku ni apa bagi kau? "

"kita kawan ke macam ni? Atau lebih baik putus kawan kan? "

Omma help me!

Taehyung marah aku ke ni? Huarghh apa aku nak buat. Lepas ni dia dah taknak kawan dengan aku la ni. Dah la selain tenuk tiga orang tu Taehyung je yang faham aku

"Tae mianhae aku bukan taknak bagitau tapi aku-" aku diam. Haishh bodo la air mata ni asal sekarang la kau nak keluar

Alu taknak pisah dengan Taehyung.

"Tae–jangan la ma-macam ni. Aku sayang kau jangan la marah aku macam tu. Aku takut. " suara ku mula serak.

"Yah paboya! Asal kau nangis?dah dah aku gurau je tadi. Tak sangka menjadi sampai kau macam ni. Uljima nanti kang tak pasal pasal si Jungkook ni terjang aku " Taehyung mengusap air mata aku.

"ish ni yang aku tak suka ni. Kau tau tak aku takut kau marah aku tadi. " aku pukul Taehyung kuat.

"marah tu memang marah ahreum oi tapi haih nak buat macam mana aku takleh marah dekat kau lama sangat" Taehyung mengusap kepalaku lembut

"uhuks!! uhuks!! "

Serentak aku dan Taehyung menoleh ke belakang. Jungkook dengan tangannya dimasukkan ke dalam poket sleknya.

"ehh kook! " aku tersenyum padanya lalu mula mengatur langkah ke arahnya.

"Kook kau jangan nak jealous bagai ya, aku tak buat apa apa dengan ahreum kau ni" taehyung terlebih dahulu membuka suara sebelum Jungkook.

"cakap tu cakap je la macam biasa, ni aku perhati sampai usap kepala la apa la itu la ini la " bebel Jungkook.

Mula sudah abe jeon aye bising. Sakit kepala, sakit otak sakit telinga sakit segala galanya.

"kook tenang. Aku tak jahat lagi nak rampas hak bestfriend sendiri."

"Apa apa je la"

"ehh kau boleh balas aku tu je? Heol! Ni yang buat aku panas ni, meh gaduh! " gurauan Taehyung turut dibalas oleh Jungkook

"Kuat sangat ke? Kau lupa aku pandai taekwando?"

"Taekwando kepala kau, ingat aku takut ala kook aku kenal kau dah lama la. Kelemahan kau pun aku tahu kat mana"

"korang gaduh la yerr tatatititutu" aku masuk kembali ke dalam rumah meninggalkan mereka.

"ehh reumm tunggu kook! " Jungkook mula mengejar, ditinggalkan pula Taehyung sendirian di luar.

"Wahh dua dua biadap tinggalkan aku sensorang kat luar.WOII TUNGGU AKU! "

🌼🌼

Bello Hello!

Maaf part kalini pendek jer. Sel sel otak gue ngak berfungsi selepas hmpr 3 hari lupa diri😘

Sorry part ni mmg parak banyak yer 🧟‍♀ aku tak tahu apa yg aku type senayeee🧟‍♀🤣

Thanks to queen19- sbb comment dari mu menyedarkan ku akan kesilapan ku.

Ntah apa bengong otak sis guna Noona (chapter 12) mungkin terlalu stress dengar perkataan unnie tu jadi tergerak jari aku type noona🧟‍♀





Hidden Tears •J.J.K•Where stories live. Discover now