HT 009

1.4K 123 17
                                    

hidden tears
009

██

KRINGG!!

Aku capai jam di atas meja lepas tu aku lempar atas lantai. Habis hancur berkecai jam itu aku buat. Then aku sambung tidur

Baru je aku nak terlelap, pintu kamar aku dibuka.

"Ahreum kau tak bangun lagi?!" suara nyaring aerin menjengah ke cuping telinga aku.

Ni mesti omma benarkan dia serbu bilik aku. Cuti pun nak ganggu aku haihh.

"Wae? Aku nak tidur la rin. Cuti en dah shu shu sana" aku halau aerin dengan mata yang tertutup.

"Kepala engkau cuti. Pertandingan tu harini ahreum oi."

Mata ku tadi yang tertutup rapat terus terbuka luas. Hilang terus mengantuk aku.

"Mwo?! Hari ni?!" aku berdiri dari katil ku tuala yang bergantung di tepi almari aku capai

"Rin kau tolong makeup kan aku nanti ya lepas aku siap aku panggil kau. " aku bergegas masuk ke kamar mandi ku.

Aku mengambil masa kira kira 10 minit untuk bersihkan diri.

Baju yang ditempah khas untuk cheerleaders aku sarungkan ke tubuh ku.

Aku keluar dari kamar aku sambil mengikat rambut aku yang panjang sampai paras pinggang ni kepada ponytail tinggi

"Aerin aku dah siap." Jerit aku dari atas. Aerin berlari anak ke atas diikuti dengan oppanya jimin

Aku dan aerin masuk ke dalam kamar ku.

"Ehh oppa buat apa?" Aerin menahan oppanya di luar pintu kamar ku.

"Ala oppa nak tengok saeng oppa ni makeupkan bakal buah hati oppa ni"

"No no no ni bilik yeoja mana boleh masuk." Aerin menolak tubuh jimin kuat

"Ehh! Tak salah kan oppa masuk bilik yang bakal jadi bilik oppa juga satu hari nanti. Kan ahreum kan? "

Aku pandang jimin. Dia ni nak bergurau ke serius. Aku harap dia gurau je. Yela aku nak setia kat jungkook sorang je walaupun dia tak pernah notice yang aku ni suka dia

"Tak siap la aku kalau korang still berdebat. Rin biarkan je la oppa kau masuk." Aku keluarkan alatan makeup ku dari laci.

"See!! Ahreum sayang oppa. Kan oppa dah cakap!" Jimin jelirkan lidah pada aerin.

"Takdenya ahreum cakap dia sayang oppa. Perasan. Dah shu shu."

Aku tergelak melihat telatah dua beradik yang tak sah kalau tak gaduh. Huarghh aku rindu oppa aku. Dah la tak pernah balik .

♀♂

Small Hit Highschool

Aku, aerin dan jimin berlari anak ke tempat berkumpulnya pelajar sekolah aku dengan aerin.

Serius aku terkejut siak dengan sekolah ni.Nama small hit TAK DISANGKA SEKOLAH NI KECIK JUGA

Memang kena betul dua dua.Sekolah aku 4 Kali ganda lagi besar dari small hit ni.

Dari jauh aku nampak yoonji terkinja kinja macam monyet bila nampak kitorang.

Hah! Aku tahu la aku dengan aerin cantik.

Aku alihkan pandangan aku ke arah hoseok seonsaeng. Wushhhh dia bercekak pinggang lepas tu renungan mata dia buat lutut aku lemah.

"Saem...saem kacak la harini." Aku harap dia tak membebel.Bingit! Sakit telinga aku dengar siak.

Hidden Tears •J.J.K•Where stories live. Discover now