HT 015

1.3K 117 29
                                    

hidden tears
015

██

'Reum kau kena yakin yang seoljin takkan terima jungkook. Ya dia dah cakap haritu.' Aku cuba menenangkan diri ku . sejujurnya aku takut aku yang akan sakit nanti.

"Jungkook kau ready kat taman jap lagi nak rehat en."

Aku ponteng kelas sebab hal ni je.bodoh kan? Aku tak ponteng sendirian, jungkook ikut sekali.

Fuhh aku rasa aku bodoh la pula buat macam ni. Haha

"Jungkook kalau kena reject jangan meroyan ya " aku gurau kat dia.

Jungkook tergelak kecil. " Seoljin reject aku, aku dengan kau la. "

Uhukkk!! Terbatuk aku dengar ayat last dia tu. Wahai crush janganla durjana sangat ,nasib baik aku tak mati terkejut.

Aku JUNGSHOOK WOII AKU ULANG SEKALI LAGI JUNGSHOOK

"Aku gurau je." Sudah ku duga dia durjana tahi .Mana pernah serious

"Wey ahreum ,bila kau nak buka benda putih kat tangan kau tu?"jungkook menunjuk tangan aku yang berbalut kemas itu

"Lagi 1 minggu aku buka la"

Dia hanya menganggukkan kepalanya tanda mengerti.

----------

Seoljin keluar dari kelas ,pantas kakinya melangkah ke kantin. Dari tadi perutnya membuat konsert bitiyies.

Setelah selesai membeli makanan, matanya meliar liar mencari kelibat ahreum.

"Mana lak ahreum ni? Tak pernah-pernah dia ponteng kelas tibe lak dia ponteng kelas harini." ujar seoljin sendirian.

Yoonji? Soyeon? Diorang tengah bertungkus lumus menyalin buku ahreum. Nasib arh ahreum tinggalkan beg dia kalau tak rasanya dua ekor tu dah meroyan teruk.

Aerin? Dia sibuk tolong seonsaeng kat pejabat.

"Nuna, nah." Seseorang menghulurkan sekeping kertas kepada seoljin.

"Apa-EH? " junior itu sudah pun menghilang. Cepat sungguh dia lari.

Seoljin membuka lipatan kertas itu perlahan.

Datang ke taman cepat.

'Sape bagi ni? '

---------

"Jungkook aku gi rehat ya semoga berjaya annyeong!" Aku meninggalkan kawasan taman dengan segera.

Tapi aku bukan ke kantin, aku bersembunyi di sebalik pokok besar berhampiran taman.Perasaan ingin tahu aku kuat sangat.

Dari jauh aku nampak seoljin yang sedang menuju ke taman.

—————

"Eo?" Seoljin terhenti apabila melihat kertas yang dilipat bentuk love. Laju saja tangannya mengambil kertas itu lalu dia buka.

Maju 10 langkah ke depan (ayoo aku dekah mcm budak2 siaa idea si ahreum ni)

"Apa ni? Perlu ke aku buat?" Dia berfikir sejenak

"Arh buat je la. "

1

2

3

Hidden Tears •J.J.K•Where stories live. Discover now