De deurbel ging. Dinggg donggg galmde door het huis. Ik stond net onder de douche. Iemand anders zal wel open doen. Ik spoelde de shampoo uit mijn haar. Ik draaide me naar de douchekop en toen ging de deur open. Ik moet hem echt een keer op slot doen. Snel bedekte ik mijn edele delen met mijn handen. Wie gaat er ook naar binnen als je hoort dat er iemand doucht!? Ik keek over mijn schouder.
"zozo sexy hoor"
"julia!"
Daar stond mijn beste vriendin dan in de deuropening. Ik heb haar al zo lang ik hier ben niet meer gesproken, niet sinds ik bij Jeremy verblijf..
"je bent heel lief juul maar tyf op ik ben aan het douchen"
Ik lachte en ze lachte terug en verdween. Snel deed ik de douche uit en droogde me af. Ik wikkelde mijn haar in mijn handdoek en deed het als een soort tulband bovenop mijn hoofd, ik deed een badjas aan en liep naar de inloopkast. Julia liep braafjes achter mij aan.
"whut? Heb je een inloopkast? Woow supergaaf!"
Julia liep de kast in en bekeek mijn kleding. Ik wilde een lange groene jurk pakken toen Julia een kort broekje uit mijn kast viste.
"nee, nee, nee deze doe je aan"
Het broekje hadden we een hele tijd geleden gekocht met Julia alleen ik droeg hem niet vaak. Mijn ouders vonden hem veel te kort 'als je dat ding aan doet kan je net zo goed in je blote kont rondlopen' had mijn vader gezegd. Ergens was ik het wel met hem eens, hij was heel erg kort. Maar voor deze ene keer kan ik hem wel aandoen, Jeremy en Natasha zijn toch weg. Ik pakte een groen shirtje en trok het aan bij mijn broekje. Ik draaide me om naar Julia die goedkeurend knikte.
"hoe was spanje?" Vroeg ik
(Ze was een week naar spanje op vakantie geweest)
"superleuk, ik ben helemaal bruin geworden! Zie je?"
Ik keek naar haar getinte huid. Ze was mooi bruin geworden en haar blonde haar nog lichter. Daar zal ze wel niet blij mee zijn want ze had het al een paar keer bruin of rood geverft. 'staat me wat pittiger' had ze gezegt want met blond haar leek ze heel schattig en Julia wil meer een stoere chick zijn. Meestal droeg ze zwarte leren jasjes en broeken met scheuren maar vandaag had ze een kort broekje aan (inclusief scheuren, typisch haar) en een zwart hempje met 'bitch.' erop. Ik hield nooit van dat soort teksten op mijn kleding maar ik was ook niet bepaald stoer of zoiets, meer een lief meisje dat niet wil opvallen. 'een grijs muisje' had Julia me genoemd.
"ja je bent inderdaad mooi bruin geworden"
Ik glimlachte. Toen pakte Julia haar telefoon en begon te zoeken. Een paar seconde later hield ze haar telefoon voor mijn gezicht. Op het scherm stond een jongen met blond haar en een bruine huid door de zon. Hij had grijzige ogen en een witte lach.
"dit was mijn vakantie vriendje, hij is knap he"
Ik kijk nog een keer naar de foto. Nah Robin was veel knapper en straalde een lief persoon uit. Deze jongen leek op een player. Maar om Julia niet teleur te stellen zei ik maar dat hij het wel was.
"en? Jij nog leuke jongens aan de haak geslagen?" Zei ze enthausiast met een knipoog.
"oh mijn god je hebt een jongen ontmoet ik zie het aan je!"
Hoe kon ze dat nou weer zien? Bloosde ik? Kon ze zien dat ik vlinders in mijn buik kreeg? Hoe wist ze dat?
"hoe heet hij, is hij knap, hebben jullie gezoend, oh mijn god ik ben zo blij voor je"
"hij heet Robin en ja hij is echt mega knap en ja we hebben gezoend" zei ik rustig. Ik bloosde bij het noemen van zijn naam.
Julia leek helemaal te flippen en ik kreeg honderden vragen op me afgevuurd. Had ik een foto? Waar woonde hij? Hoe lang was hij? Hoe zag zijn grote teen eruit? Geloof me ze vroeg echt alles! Ik beantwoordde ze allemaal. En daar gebeurde het dan ik begon over Robin te praten en wanneer ik dat doe..zit je uren aan me vast. Gelukkig vond Julia het niet erg, zij was een van de wijnigen die er naar kon luisteren. Mijn andere vriendinnen begonnen niet over het onderwerp en als we het er toch over hadden zeiden ze gewoon dat ik mijn klep moest houden. Maar bij Julia kon ik gewoon uren door blijven praten. Gelukkig maar want ik moet toch bij iemand mijn verhaal kwijt?
"eitje bakken?"
"oeh ja lekker"
Ik sloeg een ei stuk en deed het in een kopje en roerde het een beetje door. Julia sneed wat bosuien. Ik deed het ei in de pan, de bosuien gingen erbij en wat stukjes bacon. We wachtte even.
"dit is zo lekker, maakt mijn oma altijd voor me"
Ze haalde haar tong langs haar lippen. Toen was het ei klaar. Wat peper en zout erbij en bonne appetit. We aten het ei aan het aanrecht op. Mijn hele mond zat vol met eten, ik leek net een hamster, toen Robin de keuken in kwam. Hij komt ook echt altijd op van die momenten dat ik hele oncharmante dingen doe.
"is het lekker schatje?" Lachte hij.
"hmm hmm" zei ik met mijn mond vol.
Hij moest nog harder lachen en knuffelde me. Toen keek hij naar Julia en stak zijn hand uit.
"ik ben Robin"
"jij bent hot" antwoordde Julia.
Robin keek haar eventjes raar aan. Die Julia, kan haar gedachten nooit voor zich houden. Positief of negatief ze floepte het er zo uit.
"dat is Julia en ze kan haar gedachten niet voor zich houden" zei ik
"hahaha geeftniet" zei Robin
"oh mijn god fixer" fluisterde Julia in mijn oor toen we de trap op liepen.
"I know"
"hij is echt superknap!"
"I know"
Ze keek me aan en gaf me een licht duwtje. Eenmaal op mijn kamer zette we heel hard muziek op en zongen we deels mee. Het zou weer echt een moment voor Robin zijn om binnen te komen. Ik hing onderste boven over de rand van mijn bed, vals mee te zingen. Mijn hoofd zag waarschijnlijk paars want ik hing al een tijdje zo. Gelukkig kwam Robin niet. Julia lakte zorgvuldig nog mijn teennagels en we keken naar twilight. Toen moest Julia alweer naar huis. Ik zwaaide haar uit bij de deur. Een hand stak uit het raam van haar auto en zwaaide.
Ik draaide me om en knalde bijna tegen Robin aan. Had hij nou tranen in zijn ogen? Ik wilde het hem vragen maar hij liep snel door. Ik vraag het later wel.. Ik liep naar de deur toe waar we ook doorheen liepen om naar het theater te gaan. Ik was hier nu al bijna een week en ik was nog steeds niet in het hele huis geweest. De deur leidde naar een gang waar heel veel deuren waren. Ik trok ze een voor een open. In de eerste kamer stonden wasmachines en een droger. Waslijnen hingen door de kamer heen. De tweede deur leidde naar een kamer. Misschien de kamer van Christina? Het was wel bewoond en Christina's kleding lag op een stoel. Ik deed de deur weer dicht. De volgende deur was ook een kamer maar deze slaapkamer was niet in gebruik. Toen splitste de gang in de richtingen. Links was het theater maar rechts... Ik trok de deur open en een enorm zwembad verscheen, maar er viel me eigenlijk iets heel anders op. Natasha en Berto zaten halfnaakt of naakt, ik wilde het niet eens zien, in het zwembad te zoenen. Ik schok..hun had ik dus echt niet verwacht. Natasha en Berto draaiden zich geschokken om.
"wat doe jij nou weee hier!?" Riep Natasha boos
"maak dat je weg komt!"
JE LEEST
hij en ik
RomanceNoa verblijft de zomervakantie bij haar rijke biologische vader: Jeremy. Daar ontmoet ze de broer van jeremy's verloofde, Robin. Ze valt meteen voor Robin letterlijk en figuurlijk. Zo onhandig is ze wel. Maar wanneer ze ontdekt dat robin... Dat moet...