26

762 31 0
                                    

De eerste bel was gegaan. Ik ging op mijn plek zitten. Naast Kate voor Robin en diego achter Isabella en Jade. Perfecte plek. Ik zat omgedraaid op mijn stoel met Robins vingers te spelen. Ik hoefde niet te vragen of hij zijn huiswerk ook niet had gemaakt. Dat wist ik omdat we de hele middag hebben gezoend en veel films hadden gekeken. Kate en Jade kwamen nog net op tijd de klas ingerend. Hun haar zag er wild uit door de wind.

"net op tijd!"

"zeg dat wel" zei Kate

"ik snapte echt helemaal niks van het huiswerk" zei Jade terwijl ze op haar stoel plofte.

"ik heb het niet eens gemaakt!" Zei ik.

Ik zat nu scheef op mijn stoel. Met een hand hield ik die van Robin af.

"ik wed dat Ies te laat komt" zei ik

Maar ik had het fout want Isabella kwam al binnen gelopen. Ze zag er erg opgelucht en tevreden uit. Rustig liep ze naar haar plek naast Jade en plofte op haar stoel.

"zozo wat is er gebeurd?" Vroeg Jade

"het is uit met Diego, eindelijk"

"echt mooi voor je meis" zei Jade

"hoe heb je het uitgemaakt?" Vroeg ik

Ik vond het zo zielig dat het uit was. Diego was gek op Isabella. Alleen Isabella niet op hem. Best treurig.. Diego zal er wel kapot van zijn.

"net bij de kluisjes"

"ach arme jongen.." Zei ik

Ik had serieus medeleiden met hem. Op dat moment kwam Diego binnen gestrompeld. Zijn ogen waren rood en hij zag er sipjes uit. Hij plofte op zijn stoel en de bel ging. Isabella negeerde hem, af en toe kan ze echt een bitch zijn. Maar wat kan zij er aan doen? Het is beter als het uit is nu is het niet zo oneerlijk tegenover Diego.. Alsnog blijft het zielig. 

"gaat het wel" vroeg ik hem zachtjes

Hij gaf geen antwoord maar knikte alleen zachtjes met zijn hoofd. Arme jongen..

"waar is Kate?" Vroeg Jade

Het was pauze en we zaten met zijn alle aan een tafel. Isabella, Jade, Robin, Menno, Ruben en ik.

"en Diego is er ook niet of is dat vanwege Isa?" Zei Menno

"I don't know" zei Robin

Ik zat op Robins schoot. Mijn eigen speciale plekje met zijn armen om me heen. Heerlijk!

"ik denk dat Kate bij Diego is" zei Isabella "die was altijd al op hem"

"echt?"

"ja, naja ze mag hem hebben!" Zei ze doodleuk

Heeft ze dan echt helemaal niks voor Diego gevoeld? Ik snap niet hoe ze het doet.

Aan het eind van de pauze zag ik Kate en Diego omhelsend in de gang staan in een hoekje. Het bleef me verbazen hoe hun de ene jongen na de ander fixen. Maar ik blijf lekker bij mijn Robin. Ik moet niet denken aan een ander..

"hoe zie jij de toekomst?" Vroeg ik Robin

We lagen in het hooi in de schuur.

"met jou, samenwonend in een huisje, we doen een opleiding ofzoiets"

"met mij?"

"ja natuurlijk met jou, ik wil serieus voor altijd bij je blijven"

"zou je later kinderen willen?"

"als ze net zo mooi en lief als jij worden wel"

Hij begon me te zoenen.

"wat als Arthur ons dan nog steeds achterna zit?"

Robin bleef stil. We zaten nu ongeveer anderhalf weekje op school en het ging goed. Arthur heeft ons nog niet gevonden. NOG niet.. Robin krijgt steeds vaker nachtmerries, slaat om zich heen en zweet. Meestal maak ik hem dan wakker, kijk ik hem aan en stel hem gerust. Robin zei niks en hield me alleen heel stevig vast. Ik kuste zijn nek.

"rustig maar schat" fluisterde ik

"ik ben zo bang je kwijt te raken.."

"je raakt me niet kwijt"

Ik streelde zijn haar en keek in zijn ogen. Ze zijn zo mooi dat ik er wel verdwaald in kan raken.

"ik hou van je" zei ik

"ik ook van jou"

Hij drukte me stevig tegen zich aan. Ik laat hem lekker niet meer los.

Ik stond in de badkamer mijn tanden te poetsen. Mijn laptop stond aan op mijn bed. Ik was bezig op wrts. Toen hoorde ik een bellete gaan. Ik werd gebeld op skype. Ik spuugde het snel uit en huppelde naar mijn computer en drukte op opnemen. Het was Julia. Haar webcam laadde dus ik zette de mijne ook aan. Toen zag ik iets verschrikkelijks... Julia had een mes op haar keel. Een oude man bekeek me door de camera. Arthur. Hij was bij Julia.

"Julia!?"

"jaja je vriendin he!"

"laat haar met rust, ze heeft hier niks mee te maken"

"dat boeit me niet"

Ik keek hem boos aan maar mijn bange blik zal hij vast wel zien..

"als jij je vriendinnetje weer terug wil zien moet je op zaterdagavond om 9 uur precies bij Jeremy's landhuis zijn, zo niet.."

Hij haalde zijn vinger langs zijn keel. Zo niet..dan vermoord hij haar...

hij en ikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu