Nooit gedacht dat ik over de dood van mijn moeder heen kon komen. Maar na een week heb ik het eindelijk geaccepteerd. Mijn vader integendeel. Hij heeft nog steeds nachtmerries. Soms komt hij dan.midden in de nacht mijn kamer binnen sluipen om te zien of alles goed met me gaat. Laatst schrok ik daar zo van dat ik met een mes begon te zwaaien. Er ligt nu altijd een mes op mijn nachtkastje. Naja nu niet meer, na die nacht moet hij in een laatje zitten. Ik heb dagen nachtmerries gehad en anders Robin wel. Maar dat wordt al minder. We hebben mijn moeder een plekje gegeven waar we haar herdenken. Haar lichaam ligt er niet maar we hebben er een foto neergezet en een kaarsje bij aan gestoken. Mijn opa en oma zijn heel aardig en begripvol. Opa verteld vaak grappige verhalen over een kleine Jeremy. Dan lachen we allemaal, zelfs papa. Sinds gister hoordde ik hem voor het eerst lachen sinds maanden. Het was zo'n fijn gevoel dat ik wel kon janken van vreugde. Dus, ik was nu een week bij mijn grootouders. Arthur? Ik maak me nog elke dag zorgen maar die heeft ons nog niet gevonden. NOG niet.
"ga je mee naar de schuur?" Vraagt Robin.
Mijn opa en oma hebben op hun boederij vooral veel groentes maar ze hebben ook 2 paarden. Witje en tinkerbel. Ze stonden in 'de schuur'. Robin en ik zitten er vaak. Tussen het hooi te zoenen of we verzorgen de paarden. Het is zo lang geleden sinds ik een paard geborsteld heb. Vroeger toen ik klein was (8 tot 12 jaar) ging ik altijd mee met een vriendin naar de manege. Ik vond het altijd heel leuk de paarden te borstelen maar ik heb er nog nooit op gereden.
Robin en ik liepen naar de schuur. We opende de deur en liepen naar binnen. De geur van paarden hing in de schuur. Aan de ene kant heerlijk maar aan de andere kant ruik ik liever naar bloementjes. We gingen het hooi in en gingen zitten. Het prikte een beetje in mijn rug maar dat maakte niet uit. Ik ging lekker dicht bij Robin zitten.
"kun je paardrijden?" Vroeg ik hem
"ja haha jij?"
"nee"
"zal ik het je leren?"
"als je dat zou willen, graag"
Ik keek hem lief aan en begon hem te zoenen. Hij haalde wat haar uit mijn gezicht.
"voor jou, doe ik alles"
"alles?"
"echt alles"
"dans de makarena!"
Ik keek hem met een big smile aan. Hij gaf me een flauw gezicht terug en begon te lachen.
"als jij mee doet"
Ik ging opstaan en zette het nummer aan met mijn mobiel. Ik strekte mijn armen en begon het dansje te dansen. Ook Robin deed mee. Het zag er supergrappig uit en ik schoot in de lach. Ik moest zo hard lachen dat ik op de grond ging liggen van het lachen. Hiervan schoot Robin ook in de lach en ging naast me zitten.
"lach je me nu uit?"
"neehoor ik lach je toe!"
"aha" zei hij uitdagend
Toen begon hij me te kietelen en ik sloeg en schopte om me heen. 'hou op' probeerde ik te zeggen maar ik lachte veel te hard. Toen hield hij op. Zijn mooie blauwe ogen keken me aan. Hij zoende me heel zachtjes en lief. Hij gaf een klein kusje op mijn buik en ging weer naast me zitten.
"Robin ik denk dat ik dat messen gooien beter wil kunnen..beter richten"
"oke schat we zullen wel wat oefenen"
Hij liep weg. En kwam terug met mijn messen en blikjes.
"beginnen we nu al?"
"ja"
JE LEEST
hij en ik
RomanceNoa verblijft de zomervakantie bij haar rijke biologische vader: Jeremy. Daar ontmoet ze de broer van jeremy's verloofde, Robin. Ze valt meteen voor Robin letterlijk en figuurlijk. Zo onhandig is ze wel. Maar wanneer ze ontdekt dat robin... Dat moet...