Ik rende weg. De deur liet ik open staan uit de haast. Natasha was woedend. Ik trok wit weg..wat nu? Naar Robin? Of Jeremy? Nee..Jeremy was nog niet thuis. Robin.
Ik klopte zachtjes.
"binnen"
Ik zwaaide de deur open en deed hem achter me dicht.
"wat is er schatje? Je bent lijkbleek!"
Ik vertelde wat er gebeurd was. En hij luisterde en streelde mijn armen en mijn rug.
"rustig maar schatje"
"Robin we moeten het Jeremy vertellen"
"nee."
"waarom niet zijn verloofde gaat hartstikke vreemd!"
Ik was nu aan het schreeuwen.
"Noa het is zijn relatie, hier moet hij zelf achter komen en zelf mee handelen"
"hoe kun je dat nou zeggen?"
De tranen sprongen in mijn ogen. Hij mag me niet zien huilen, ik ren weg. Maar wanneer ik de deur uit kom valt Natasha me zowat alweer aan.
"als jij dit tegen Jeremy zegt raak jij je leuke vriendje van je kwijt, besef je dat? Jij houdt dus mooi je bek dicht kreng"
Ik gaf geen antwoord. Ik rukte me los en liep weg. Ik gooide me op mijn bed en verstopte mijn gezicht in mijn armen. Zo lag ik een tijdje. Het leek of mijn tranen nooit ophielden. Ik besloot mijn ouders te bellen. Ik dwong mezelf rustig te worden en de telefoon ging over.
"hoi mam"
"heey meisie"
"alles goed daar?"
"ja, tante Loes gaat het nog steeds slecht mee maar ik heb zo leuk geshopt"
"mooi mam, ik heb trouwens ook geshopt op de kosten van Jeremy"
"oh wat leuk, mooie kleren?"
"ja"
"oh Noa ik zag hier zo'n leuk rokje voor je.."
Ze ratelde wat door over het rokje maar ik hield niet van rokjes dus ik luisterde maar half. Nog steeds rolde een traan over mijn wang.
"en?"
"hmm?"
"zal ik hem voor je mee nemen?"
"ehh jahoor" zei ik afwezig.
"Noa is er iets?"
Zou ik het vertellen? Nee, ik wil niet dat ze zich zorgen maken.
"nee mam"
"wil je papa nog?"
"ja" ik glimlachte
"hey prinses"
"hoi pap, hoe was shoppen met mama" met een lach wachtte ik zijn antwoord af.
"een hel, je moeder is echt een rare! Ze riep dwars door de winkel wat ik van die onderbroek vond"
Ik begon te lachen.
"gelukkig kunnen die mensen geen nederlands maar iedereen gaapte me aan"
"wedde je werd zo rood als een tomaat?"
"hahaha gaat alles goed?"
"ja pap vandaag was Julia er nog"
"gezellig"
"maar ik hang weer op pap, doeii"
"dag prinses"
Ik glimlachte en drukte op het rode hoorntje. Ik heb geen zin om met Natasha en Robin te gaan eten. Ik ga anders nu wel naar de keuken en overval de vriezer. Ik sneak zachtjes naar beneden. Hopelijk kom ik Natasha niet tegen. Ik liep de keuken in, niemand, gelukkig. Ik deed de vriezer open en zocht naar ijs. Yess er lag chocolade roomijs. Ik zocht naar een reep chocola en smolt hem en goot de gesmolten chocola over het ijs. Ik liep weer naar boven. Niemand op de gang. Ik glipte mijn kamer in en keek naar een film.
Er werd op mijn deur geklopt.
"wie is het?"
"ik" zei Robin
"ga weg"
"nee"
De deur ging open en Robin liep de kamer in. Hij keek naar het ijs, toen naar mij.
"het spijt me van net.."
Ik zei niks.
"ik weet dat je gelijk heb maar...als je het zegt dan raak ik je kwijt..Natasha wordt het huis uit geschopt samen met mij, en dan kan ik jou niet meer zien"
Wat moest ik hier nou van vinden. Ik snapte het wel maar alsnog je laat niet twee mensen trouwen in zo'n toestand. Ik keek hem aan. Zijn ogen, zijn gezicht ik smelt hier gewoon voor..
"het is al goed"
Ik schoof een stukje op en hij kroop naast me onder de dekens. We keken de film samen verder. Een nadeel, nu moest ik mijn ijs delen. We bestelde een pizza voor alleen ons twee en bleven de hele avond op mijn kamer. Robin had zijn arm om me heen en streelde met zijn duim over mijn heup. Na een tijdje viel ik in slaap. Ik voelde dat Robin me in mijn haar een kusje gaf.
"hey wakker worden liefje"
Warme, zachte lippen kuste mijn wang. Een warme hand ging door mijn haar. Langzaam deed ik mijn ogen open. Robin lag naast me. Zijn mooie blauwe ogen keken in de mijne. Zijn donkerblonde haar zat een beetje in de war op de kant waar zijn hoofd op het kussen had gelegen. En..hij had geen shirt aan! Hij zag mijn ogen over zijn prachtige bovenlichaam glijden.
"ik had het warm dus ik had mijn shirt uit gedaan"
Hij knipoogde.
"niet erg, mijn god je bent hot.."
Ik kon het niet helpen, het floepte er gewoon uit. En bovendien, de waarheid mag gezegd worden, toch? Robin lachte en kuste me. We lagen een tijdje in bed te knuffelen. Hij is zo lekker warm! Na een tijdje ging hij douchen en ik ging me ook maar eens aankleden. Ik kleedde me gewoon om waar Robin bij was. Hij had me toch al eens in onderbroek en bh gezien. Robin trok me bijna mee onder de douche maar dat vond ik nog even te ver gaan. Ik wilde net mijn haar stijlen toen Robin achter me stond.
"laat mij het doen"
Zijn ogen glinsterde en ik gaf hem de borstel en de stijltang. Hij deed flink zijn best, en het ging ook best wel goed maar als ik het zelf had gedaan waren we veel eerder klaar. Maar het was niet erg, ik vond het wel leuk dat hij aan mijn haar zat.
"het spijt me echt van gister, je bent gewoon zo speciaal voor me.. Ik ben gewoon bang dat ik je kwijt raak"
Hij keek naar me in de spiegel en keek weer naar de grond.
"je raakt me niet kwijt"
"ik hoop het"
Hij klonk bezorgd. Robintje toch..
"maar...we zeggen het voor de bruiloft, oke?"
"oke..jij bepaald het"
Ik was opgelucht. Het ging goed komen. Ze zullen niet trouwen, die bitch van een Natasha zal niet met hem trouwen.
"was Natasha altijd zo ongevoelig?"
Robin zuchtte, ik weet het, het was niet echt aardig om te zeggen. Het was tenslotte wel zijn zus. Maar hij zou toch wel met me eens zijn dat je niet met iemamd trouwt voor het geld en dan ook nog eens vreemd gaan en zwanger worden van zo'n viezerik en.. Ik zou nog wel uren door kunnen gaan maar laat ik dat maar niet doen.
"nee.."
Hij keek sipjes.
"na dat mijn moeder stierf hadden we niet veel geld, mijn vader dronk en was gokverslaafd. En..we waren arm en.. Toen begon dit en alles, ze probeerd gewoon gelukkig te worden"
"maar met een man trouwen van wie je niet houdt daar wordt je toch nooit gelukkig van?"
Robin gaf geen antwoord. Hij wilde er vast niet over praten.
JE LEEST
hij en ik
RomanceNoa verblijft de zomervakantie bij haar rijke biologische vader: Jeremy. Daar ontmoet ze de broer van jeremy's verloofde, Robin. Ze valt meteen voor Robin letterlijk en figuurlijk. Zo onhandig is ze wel. Maar wanneer ze ontdekt dat robin... Dat moet...