18

866 35 1
                                    

Ik werd wakker. Gedver weer een nieuwe dag. Ik keek op mijn mobiel en opende whatsapp.

"goeiemorgen" had Nick gestuurd. Ik negeerde het, ik hoef geen aandacht van hem.

"zooooo'n leuke nacht gehad met Roel!" Had Julia gestuurd.

Er stond een foto bij van een slapende Roel in Julia's bed. Tsss. Ik stapte mijn bed uit en ging ontbijten. Toen werd ik gebelt. Ik nam op.

"met Noa"

"Noa?" Klonk Robins stem.

Robin!? Waarom belt hij nou eens?

"het spijt me zo erg van de bruiloft ik kan het uitleggen"

"Robin, ik hoef je leugens niet meer" zei ik en hing op.

Mijn god..ik ben nog nooit zo gemeen geweest...

De rest van de dag was ik weer op mijn kamer. Ik kreeg honderden berichtjes van Robin. 'neem op alsjeblieft' 'Noa ik heb er zoveel spijt van..' 'je begrijpt het niet, ik deed het om je te beschermen!' na een tijdje heb ik hem geblokt. Ik heb zowat de hele dag gehuilt.. Zal ik het hem laten uitleggen?

Ik zat te wachten in de mac. Ik had afgesproken met Robin. Hij mocht het uitleggen. Oke oke ik hoop gewoon dat zijn rede zo goed is dat ik bij hem terug kan komen.. Toen kwam hij aanlopen. Hij is ook zo knap.. Hoe hij loopt, hoe hij kijkt. Ik heb het zo gemist. Hij kwam bij me zitten en alles leek weer zoals eerst. Maar dat was het niet. Ik dacht terug aan de kamer met de tafels en stoelen. Het geluid van de sleutel die omdraaide en het gevoel dat ik de deur niet open kreeg..

"dus..leg uit"

"Noa..vanaf het moment dat ik je zag viel ik al voor je..hoe je tegen me aanbotste je was zo schattig en ik wil alles doen om jou gelukkig te maken.."

"ben je lekker mee bezig dan door me op te sluiten"

Hij keek omlaag en kreeg tranen in zijn ogen. Hij had spijt...

"het spijt me zo erg... Het was mijn zus..mijn vader, Natasha moest van hem met Jeremy trouwen en..."

"en jij doet alles wat je vader zegt?"

"hij wou Jeremy vermoorden na de bruiloft..."

"wees blij dat ik het tegen hield dan"

"ben ik ook...alleen.."

"wat?"

"hij wilde ook jou vermoorden...ik sloot je op zodat je veilig zou zijn.."

Whut? Dit verhaal werd steeds vager.. Een vader dwingt zijn dochter te trouwen met een rijke man om hem vervolgens te vermoorden zodat ze het geld krijgt.. Oke dat kan nog, compleet gestoord maar het kan. Gelukkig heb ik het tegen gehouden... Maar wat heb ik ermee te maken?

"waarom zou hij dat willen?"

"jij krijgt al Jeremy's geld als hij overlijdt"

"echt?"

Dat wist ik niet..nu klopt het wel..

"en nu?"

"je moet oppassen Noa..hij wil nog steeds wraak nemen ofzoiets.."

Wat? Maar..ik kreeg het er benauwd van... Wat? Waarom wist ik dit niet?

"je had het me gewoon kunnen zeggen!?"

"ze bedreigde me.."

Ik stond op en liep weg. Vaag hoorde ik Robin roepen en vaag zag ik waar ik liep. Ik knipperde snel zodat hopelijk mijn tranen zullen verdwijnen.. Dit klonk echt als zo'n voorspelbare film ofzo. Het is vast een grap. Toen ik thuis kwam was het stil, ik hoorde mensen ademen. Ik liep de woonkamer in en daar stonden Jeremy en mijn ouders met een bezorgde blik op hun gezicht. Er liepen tranen over mijn moeders gezicht. Wat is er aan de hand?

"waar was je?"

"bij de mac? Wat is er?"

"ehhh"

Toen begon Jeremy met een lang verhaal. Deels hetzelfde als dat van Robin. Arthur de vader van Natasha en Robin had Natasha gedwongen met Jeremy te trouwen. Na de bruiloft, midden in de nacht zou Jeremy vermoord worden als ze in het hotel waren. Maar als ik de bruiloft zal stoppen zou ik vermoord worden hadden ze Robin onderdrukt zodat ik dat niet zou doen...maar dat deed ik wel.. Dus nu zit Arthur achter mij aan.

"maar Arthur is inmiddels al een oude man ofzo!?" Zei ik "waar moeten we nou bang voor zijn?"

"Noa, Arthur zit bij de maffia" zei Jeremy

"om je te beschermen ga je onderduiken" zei papa

"waar?"

"je gaat naar huisje ergens in de Ardenne"

"helemaal daar!?"

"ja en alleen wij gaan mee en Robin"

"Robin?"

"hij heeft me gewaarschuwd" zei Jeremy

hij en ikWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu