9.kapitola

30 3 0
                                    

Queen opět začali. Sice jsem byl vzbuzený už při první sloce,ale ležel jsem v posteli ještě tak dlouho dokud neskončili,abych si je doposlechl. Po dlouhé době jsem nesnášel sobotu. Dneska se to stane. Máma byla stále v nemocnici. Tak dlouho ji neuvidím. Ale na to teď nemyslet. Musím jít. Rozloučil jsem se se svým domovem,který tak dlouho neuvidim. Jako bych si teprve teď uvědomil,že jsem si ho měl více vážit.

Sraz byl před školou. Wergner už tam čekal. Přišel i Tom.Chyběl Sam. A samozřejmě Wergner si neodpustil popichování mě.
,,Tak co Jacku,jak se těšíš?"
Neodpovídal jsem.
,,Copak nevíš,že je slušné odpovídat na otázky? Zvlášť na otázky ode mě?"
Pořád jsem mlčel.
Najednou jsem ucítil jak mě Wergner přinutil podívat se mu do očí tím,že mi narval jeho obličej přímo před můj.
,,Okamžitě odpověz,Jacku!"
,,Co tě to zajímá!"zasyčel jsem na něj.
,,A co by ne?" nahodil ten svůj křivej úsměv.
Zaslechli jsme kroky. A to už se u rohu objevil Sam.
,,Čus,"řekl jen.
,,Nazdar Same,"zaskřehotal ten padouch.
Sam asi stihl od uplynulých dnů od večera pokeru změnit na Wergnera názor. Tvářil se na něj stejně jako já.
,,Tak jo co kdybych vám řekl trasu?"
Sam a já jsme na něj koukali jako bychom se dozvěděli,že pandy jsou přebarvení medvědi. I když tomu by se možná věřilo i snáž.
,,Jak jako trasu?"zeptal jsem se jen abych se ujistil,že to nemyslí vážně.
,,Jak jako trasu? Přece kudy půjdete ne?"
Super. Takže moje hledání zkratek bylo úplně k ničemu.
Tom se zachechtal. Nějak jsem si nepřipadal vtipně.
,,Snad jste si nemysleli,že si to zkrátíte? Mám pro vás super trasu."
Podal nám mapu České republiky. Hranice byli vyznačené červeně. Takže jsme měli jít normálně po hranicích. Ten teda udělal trasu.
,,Nemusíte se namáhat s podváděním. Mám celkem přesný odhad,jak dlouho vám to bude trvat. A kdyby něco,v Aši mám tetu a strýce,takže si pohlídají jestli jste tam prošli. A ještě v nějakých městech nebo vesnicích. Takže to vám neprojde. A blíží se zima. Takže kožichy určitě máte."
Do háje. Na změnu období jsem úplně zapomněl. Mám jenom náhradní tepláky a kalhoty,které jsou sice trochu teplé,ale ne moc. Bundu mám na sobě. A čepici nebo rukavice nemám. Budu si muset koupit. Za své ubohé úspory.
,,Tak jo. Pro nic už si nesmíte dojít. Vyrazíte hned za chvíli. Jo a co je cílem. Když se vrátíte živý,dostanete peníze. Když ne.....třeba se potkáte se mnou v nebi."
,,S tebou asi těžko jelikož ty budeš v pekle,"řekl jsem mu,ale on se jen zasmál.
,,Dotazy?"
,,Jak dlouho nám to teda bude trvat?"zeptal se Sam.
,,Proč bych ti to říkal Same? To je přece překvapení!"
,,Za tohle tě zavřou,"zasyčel jsem na něj. Doufal jsem v to. Doufal jsem,že s mu něco stane. Ať už ho nikdy neuvidim.
,,Ne. Nezavřou,"usmál se na mě.
Já měl jen kamenný výraz.
,,Ještě něco? Fajn tak se připravte."
Se Samem jsme se postavili k rohu školy. A pak jsem vzpomněl ještě na něco.
,,Když jsme v Praze tak kam máme jít jako první? Na sever,jih,východ nebo západ?"
Wergner se zamyslel.
,,K Aši," řekl nakonec.
Jsem si skoro jistej,že ani neví na jaké světové straně Aš leží.
,,Tak jo. Budu vám psát. Abych věděl na jakém místě jste. Ok takže tři......dva...............jedna................................vyražte!"

Jack Teasure a cesta o životKde žijí příběhy. Začni objevovat