Boboiboy membuka matanya perlahan-lahan dan dapat rasakan yang kepalanya berdenyut-denyut manakala badannya pula berasa sejuk ya amat sehingga dia menggigil.
"S-sejuknya..."monolog Boboiboy sambil mengeratkan pegangannya pada selimut yang menyelubungi badannya dan perlahan-lahan menoleh ke kiri.
Boboiboy lihat Fang sedang berdiri sambil memerah sesuatu di dalam sebuah baldi yang bersaiz agak kecil.
"F-fang..."panggil Boboiboy dengan agak lemah.
Fang yang mendengar namanya dipanggil, cepat-cepat berlari menghampiri Boboiboy dan mula melutut agar dapat melihat muka Boboiboy dengan lebih dekat.
"Boboiboy,kau...Dah okay?"tanya Fang sambil memegang dahi Boboiboy yang masih lagi panas.Terdengar nada risau di dalam ayatnya.
"Tak...Tahu..."jawab Boboiboy perlahan.
"Hmm...Panas lagi...Teruk juga demam kau ni..."balas Fang dan meletakkan sehelai kain basah pada dahi Boboiboy membuatkan Boboiboy semakin kesejukan.
"Se-sejuk!!"ucap Boboiboy dan menarik selimut itu sehingga menutupi separuh bahagian mukanya.
"Tulah...Aku dah pesan jangan asyik makan ais krim...Tengok sekarang ni apa jadi kat kau..."ujar Fang manakala Boboiboy hanya memuncungkan bibirnya yang ditutupi selimut.
"Mana aku tahu...Aku ingat aku tak boleh sakit"balas Boboiboy membuatkan Fang tergelak kecil.
"Apalah kau ni...Setiap benda yang hidup memanglah boleh sakit..."jelas Fang ringkas tetapi Boboiboy langsung tidak menjawab malah memusingkan badannya ke arah bertentangan.
"Kakak kata vampire tak boleh jatuh sakit...Tapi kenapa aku sakit sekarang ni??"soal Boboiboy pada dirinya sendiri.
Tiba-tiba Boboiboy rasakan yang selimutnya ditarik perlahan-lahan sehingga sampai di bahagian kakinya menjadikan Boboiboy menggigil kesejukan.Boboiboy lihat Fang mula mengambil selimut itu dan mula melipatnya.
"N-nak balik selimut!!Se-sejuk!!"pinta Boboiboy sambil tangan cuba mencapai selimut yang sedang dilipat Fang.
Fang hanya membiarkan saja Boboiboy kesejukan lantas meletakkan selimut itu di dalam almari membuatkan Boboiboy tercengang.
"Nak...Selimut..."ucap Boboiboy dengan perlahan sambil cuba untuk bangun dari posisi baringnya.Tetapi malangnya,dia terbaring semula di atas katil kerana kepalanya masih terasa berpusing-pusing.
"Nope!Kau kena mandi dulu!Dah seharian kau tak mandi!Kau nak jadi apa?Kambing?"soal Fang sambil berjalan ke arah Boboiboy lalu membangunkannya perlahan-lahan.
"F-fang...Kepala aku berpusing-pusing..."adu Boboiboy dengan lemah.
"Sebab tulah kau kena mandi...Biar kurang sikit pening kau tu..."balas Fang sambil membangunkan Boboiboy dari katil itu.
Boboiboy hampir-hampir saja terjatuh kerana badannya tiba-tiba saja hilang keseimbangan.Mujur Fang sempat menangkapnya sebelum dia sempat terjatuh.
"Parah demam kau ni..."ucap Fang sambil memapah badan Boboiboy.
"Em"
*Di hadapan bilik mandi*
Fang terus memapah badan Boboiboy sehingga mereka sampai ke dalam bilik mandi.Fang melepaskan Boboiboy yang dipapahnya manakala Boboiboy terus berpaut pada penyangkut tuala yang berdekatan untuk mengelakkan dirinya daripada terjatuh.
"Dah,buka baju kau...Aku nak mandikan kau ni..."arah Fang secara tiba-tiba membuatkan Boboiboy terkedu seketika dan dapat merasakan yang pipinya mulai memanas.Aduh...Dahlah badannya memang tengah panas sekarang ni!!
"B-buka baju dan mandikan?!!"soal Boboiboy yang sudah menolehkan kepalanya ke arah Fang.
"Yup!Kenapa?"tanya Fang sambil mendekatkan mukanya dengan muka Boboiboy menjadikan Boboiboy berasa sedikit gugup.
"T-takda!C-cuma aku m-malu-"
Kata-kata Boboiboy automatik terhenti kerana Fang tiba-tiba saja mengepungnya menggunakan kedua-dua belah tangan.
(DAP DUP DAP DUP)
Boboiboy dapat rasakan yang jantungnya mula berdegup kencang dan berasa sangat nervous sehingga dia sedikit sukar untuk bernafas dengan normal.
"A-apa kena dengan aku ni?!!"soal Boboiboy pada dirinya sendiri apabila tersedar akan berubahan dirinya yang mendadak itu.
"Malu kenapa?Apa masalahnya kalau aku...'Tengok' badan kau sikit?"soal Fang dengan penuh selamba seperti benda yang ditanyakannya itu merupakan hal yang remeh.
"M-mana boleh kau suka-suka nak tengok badan aku!Kau ni memang tak malu..."jawab Boboiboy sambil menolehkan mukanya ke tepi.
Fang hanya smirk dalam diam apabila melihat reaksi Boboiboy yang sebegitu lalu mendekatkan mukanya dengan telinga Boboiboy.
"Aku bagi kau dua pilihan...Kau nak buka baju sendiri,atau...Kau nak aku yang bukakan..."bisik Fang sambil tangan nakalnya mula mengangkat sedikit baju Boboiboy sehingga menghampiri bahagian dadanya.
Boboiboy yang sudah mati akal hanya pasrah dengan pilihan yang Fang berikan padanya.
"A-aku buka sendiri!!"ucap Boboiboy akhirnya sambil menolak sedikit badan Fang agar jaraknya dengan Fang tidak terlalu dekat.
"Okay~"balas Fang.
Boboiboy mula membuka bajunya perlahan-lahan sambil mukanya memandang dinding.Tidak sanggup rasanya nak melihat muka Fang yang tak malu itu!!
"K-kau janganlah tengok!!"ucap Boboiboy yang sedikit geram.Fang hanya tergelak kecil dan memusingkan badannya ke belakang.
Dengan penuh terpaksa, Boboiboy membuka satu-persatu pakaiannya sehingga hanya boxernya saja yang tinggal di badannya lalu meletakkan pakaiannya ke dalam bakul baju kotor yang tersedia di situ.
"Fang"panggil Boboiboy.
Fang yang mendengar namanya dipanggil segera memusingkan badannya untuk melihat Boboiboy.
🤤💘✨
Fang dapat rasakan yang jantungnya seperti baru saja dipanah apabila melihat Boboiboy yang sedang tertunduk malu dengan tubuh putih melepaknya itu.
"Huish!!Sabar Fang,sabar...Awal lagi ni...Jangan 'makan' dia dulu..."monolog Fang yang cuba menenangkan dirinya.
"Fang!!"
To Be Continued
*tiada kata²😂🔨*
YOU ARE READING
ʟᴏᴠᴇ ʏᴏᴜ, ᴍʏ ᴄᴜᴛᴇ ᴠᴀᴍᴘɪʀᴇ (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ) ✓
Fanfic✦✧✧ 🄲🄾🄼🄿🄻🄴🅃🄴🄳 ✧✧✦ Warning⚠⚠⚠ Fujo fudan area!!Tak suka jangan baca!! Sinopsis⤵⤵⤵ Vampire AU!! Satu kebakaran telah terjadi di Sekolah Rendah Pulau Rintis menyebabkan keadaan menjadi amat huru-hara kerana masing² sibuk menyelamatkan diri. Bo...