---
Beberapa hari telah berlalu sejak Boboiboy memasuki bilik 'rahsia' Fang.Sejak hari itu jugalah Boboiboy kerap kali termenung sendirian di anjung rumah sehingga kadang-kadang langsung tak dengar apabila dipanggil Fang.
"Aku tak faham..."guna Boboiboy untuk kali yang ke-60 pada hari itu.Fikirannya langsung tidak dapat dialihkan daripada memikirkan apa yang dilaluinya sekarang ini.
Flashback On••
"Kenapa kapten nak jumpa aku ya??"soal Boboiboy pada dirinya sendiri sambil tangannya mula membuka pintu bilik tempat Kapten Kaizo selalu melepak(?).Tetapi,tangan Boboiboy automatik terhenti apabila telinganya menangkap bunyi suara seperti seseorang sedang marah dari dalam bilik itu.Boboiboy yang amat mengenali suara itu mengintai sedikit untuk lihat apa yang berlaku.
"Kakak Yaya??"soal Boboiboy perlahan.
*Di dalam*
(PAMM!!)
Yaya menepuk meja Kapten Kaizo sambil memandangnya dengan pandangan yang penuh amarah.
"Kenapa kapten mesti nak kena kunci memori dia?!!Kapten tak tahu ke yang perbuatan kapten ni menyekat kebebasan dia?!!"soal Yaya dengan nada suara yang tinggi menjadikan kesabaran Kapten Kaizo hilang serta-merta dan terus bangun dari kerusinya
"Kau nak dia jadi takut dengan kita dan lari dari sini ke hah?!!!"soal Kapten Kaizo balik sambil mengacukan pedangnya yang entah sejak bila ada di tangannya pada Yaya.
"Takkanla--"
"Kau nak dia lari balik ke dunia manusia dan beritahu manusia lain tentang kewujudan kita ke?!!"sampuk Kapten Kaizo yang sudah naik angin tetapi langsung tidak menakutkan Yaya.
"Haihh...Boleh je kita cakap baik-baik dengan dia...Kenapa mesti nak gunakan kekerasan??"balas Yaya menyampah dengan sikap panas baran(?) Kapten Kaizo membuatkan Kapten Kaizo tergelak seakan-akan ingin mengejek Yaya.
"Kau sibuk bagi cadangan macam tu pada aku,kau ingat kau ni siapa huh??Kau hanyalah seorang vampire yang mempunyai IQ yang tinggi tapi boleh jadi vampire paling tak berguna tanpa buku-buku formula kau..."ucap Kapten Kaizo dengan kata-kata hinaan yang amat menyakitkan hati pada pendengaran Yaya.
Boboiboy yang mengintai dari tadi berasa amat simpati pada Yaya.Dia tak sangka,Kapten Kaizo tega mengatakan hal sebegitu pada Yaya.Walhal dia tahu yang Yaya dah banyak membantunya.
"Jadi kau,takda hak untuk arahkan aku buat sesuatu perkara..."ucap Kapten Kaizo dingin sambil tersenyum mengejek pada Yaya.Yaya hanya mampu menahan rasa sakit di hatinya apabila mendengar kata-kata Kapten Kaizo.
"Takpa-"
"Kakak"panggil Boboiboy menjadikan Yaya dan Kapten Kaizo terkejut lantas menoleh ke arah pintu di mana Boboiboy sedang berdiri.
Yaya yang melihatnya hanya berjalan ke arah Boboiboy dan menyusap kepalanya perlahan dan terus keluar dari bilik itu tanpa memandang Boboiboy.
Flashback Off••
Boboiboy berasa sedikit sedih apabila meningat semula kejadian itu.
"Tak sangka...Orang yang diperkatakan tu ialah...Aku..."gumam Boboi sedih sambil menundukkan sedikit kepalanya.
"Lagi beberapa hari je lagi duduk sini..."gumam Boboiboy lagi sambil memandang lantai anjung rumah itu dengan pandangan kosong.Tiba-tiba rasa tidak ingin balik ke Vamp.World muncul di sudut hati Boboiboy.
Tiba-tiba seseorang menyentuh bahu Boboiboy menjadikan Boboiboy terperanjat lantas menoleh ke belakang dan mendapati orang itu ialah Fang yang sedang memandangnya dengan riak wajah risau.
YOU ARE READING
ʟᴏᴠᴇ ʏᴏᴜ, ᴍʏ ᴄᴜᴛᴇ ᴠᴀᴍᴘɪʀᴇ (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ) ✓
Fanfic✦✧✧ 🄲🄾🄼🄿🄻🄴🅃🄴🄳 ✧✧✦ Warning⚠⚠⚠ Fujo fudan area!!Tak suka jangan baca!! Sinopsis⤵⤵⤵ Vampire AU!! Satu kebakaran telah terjadi di Sekolah Rendah Pulau Rintis menyebabkan keadaan menjadi amat huru-hara kerana masing² sibuk menyelamatkan diri. Bo...