CHAPTER 28

1.2K 127 33
                                    

"Takut??"soal Fang hairan dengan Boboiboy yang masih menggigil-gigil.

"A-aku takut kalau orang tahu aku yang bunuh Tasya!!"jawab Boboiboy di dalam hatinya.Gila ke nak jawab depan-depan?!

Fang yang berasa kesian dengan Boboiboy tiba-tiba saja mengangkat badan Boboiboy dan diletakkan di atas pehanya lalu memeluk Boboiboy.

"Dah...Jangan takut...Aku ada kat sini..."bisik Fang yang masih memeluk Boboiboy.

Boboiboy mula berasa malu apabila diperlakukan sebegitu oleh Fang sehingga pipinya memerah.

"Fang...Jangan...Malulah..."balas Boboiboy sambil menolak sedikit badan Fang tetapi Fang masih tidak mahu melepaskan pelukannya dari Boboiboy.

"Laa...Malu~?Sebelum-sebelum ni tak malu pun~?"soal Fang yang semakin mengeratkan pelukannya.Sengaja ingin menyakat Boboiboy.

(DAP DUP DAP DUP)

Entah kenapa,jantung Boboiboy berdegup kencang apabila Fang memeluknya begitu.

"A-aku--"

Fang memotong percakapan Boboiboy dengan menggigit telinga Boboiboy dan tangannya mula dimasukkan ke dalam baju Boboiboy.Boboiboy yang menyedari perbuatan  Fang terus menolak Fang sehingga pelukannya terlepas.

"A-apa kau ni?!"soal Boboiboy yang mula berasa takut dengan Fang.

"Aku nak...Makan kau~"jawab Fang dengan nada suara menakutkan sambil mendekati Boboiboy.Boboiboy yang sudah terlalu takut tidak sengaja mengeluarkan kukunya dan...

(ZAPP!!)

Mencakar tangan Fang seperti seekor kucing sehingga tangan Fang terkoyak sedikit.Boboibky yang menyedarinya mula panik.

"A...La...Mak..."ucap Boboiboy takut-takut apabila melihat Fang memegang tangannya yang mula berdarah.

*Di suatu tempat*

Yaya sedang memegang sebuah tabung uji yang mempunyai satu cecair berbahaya.Dia membuat satu kajian tentang satu cecair pembunuh yang boleh menjadikan pemburuan menjadi mudah.

"Erm...Lepas tu,kena campurk-"

Tiba-tiba pintu lab ditolak secara kasar dan terlihatlah seorang vampire yang tidak lain tidak bukan ialah Ying.

"Yaya!!Yaya!!Aku ada jumpa something ni!!!'jerit Ying dengan kuat sehingga tabung uji yang dipegang Yaya jatuh ke lantai dan pecah.Cecair berbahaya yang dikaji terpercik di mana-mana.

"Apakah?!!"Yaya mula panik apabila cecair itu mula mengalir di atas meja kajiannya.Tanpa banyak cakap,dia mencapai sebotol serbuk berwarna biru cerah dan menabur serbuk itu di atas cecair berbahaya tadi.Tidak sampai 5 saat,cecair tadi telah membeku menjadi ais membuatkan Yaya menghembuskan nafas lega.

"Nasib baik..."gumam Yaya lega dan menoleh ke arah Ying.Wajahnya serta-merta menjadi seperti seekor singa.

"Kau dah kenapa main masuk je dalam lab?!!Kan aku cakap,aku tengah buat kajian!!"marah Yaya yang sudah berapi-api matanya membuatkan Ying menghentikan lariannya.

"Haiya...Janganlah marah-marah...Bukannya aku sengaja pun..."balas Ying yang masih tenang sambil berjalan mendekati Yaya.

Yaya hanya rolleyes.

"Lantaklah...Ha,Kau dapat cari tak bunga tu?"tanya Yaya dan menyilang kedua-dua tangannya di dada.

"Bunga toksik tu aku tak dapat,tapi aku ada dapat benda yang lebih menarik!!"jawab Ying selamba.Yaya hanya mampu tersenyum paksa mendengar jawapan Ying.Sebenarnya,dia sedang cuba bersabar dengan perangai annoying Ying.

ʟᴏᴠᴇ ʏᴏᴜ, ᴍʏ ᴄᴜᴛᴇ ᴠᴀᴍᴘɪʀᴇ (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ) ✓Where stories live. Discover now