CHAPTER 44

1.1K 112 34
                                    

"Kau gila!!"marah OchoBat.

"Kenapa??"soal Boboiboy tidak faham.OchoBat hanya menghela nafas.

"Semua ni takkan berlaku kalau kau dengar cakap aku tadi!!"marah OchoBat lagi.Tangannya laju saja mengetuk kepala Boboiboy untuk kali yang kedua tetapi kali ini lebih kuat daripada sebelumnya menjadikan.

"Aduhh!!Sorry!!Aku janji aku tak buat lagi!!"balas Boboiboy sambil memegang kepalanya yang sakit akibat diketuk OchoBat tadi tetapi OchoBat langsung tidak menghiraukan Boboiboy dan terus terbang memasuki kawasan semak-samun berdekatan.

"Kau nak pergi mana??"soal Boboiboy hairan.

Tak lama kemudian,OchoBat kembali dengan beberapa helai daun di dalam mulutnya.

"Daun apa tu??"soal Boboiboy lagi apabila OchoBat mendarat di hadapannya.

"Ini namanya daun Senduduk,ianya boleh menghentikan pendarahan..."jelas OchoBat ringkas dan mula memasukkan daun itu ke dalam mulutnya lalu mengunyahnya.

"K-kau makan?!!"

OchoBat mengeluarkan daun itu dari mulutnya dan menegangkan lalu  Boboiboy menjadikan Boboiboy sedikit takut.

"Duduk sini,aku nak letak daun ni kat luka kau..."ucap OchoBat ringkas.

"Apa?!!Tak naklah!!Kau dah kunyah daun tu lepastu kau nak letak kat aku pula..."balas Boboiboy sambil menjauhi OchoBat membuatkan OchoBat bengang.

"Ish!!Ini ubatlah!!Bukannya racun!!💢"marah OchoBat sehingga menampakkan aura berapi-api di belakangnya.Boboiboy yang melihatnya sudah tertelan air liur dan terus berjalan mendekati OchoBat lalu duduk di atas tanah.

OchoBat mula menempelkan daun itu pada luka di lengan Boboiboy.Terasa pedih apabila daun itu menyentuh lukanya,tetapi Boboiboy cuba untuk menahannya.

"Jangan buang daun tu,tunggu sampai darahnya berhenti..."pesan OchoBat dan terus berlalu memasuki beg BoBoiBoy menjadikan Boboiboy hairan.

"Eh?Kenapa ka-"

"Sayap aku sakit...Dah,jom balik...Kang risau pula landak kat rumah tu nanti..."sampuk OchoBat datar yang sempat menyindir Fang.Boboiboy hanya sweatdrop.

"Kenapa dia marah sangat??"soal Boboiboy pada dirinya sendiri lantas mendukung begnya.

---

*Di rumah Fang*

Boboiboy memasuki bilik Fang dan dapat lihat Fang sedang duduk bersandar sambil bermain phonenya.Boboiboy hanya tersenyum apabila melihat Fang sudah sihat(Apakah😂) dan terus menghampirinya.

"Rasanya takdalah teruk sangat aku hisap darah Fang malam tadi..."monolog Boboiboy.

"Fang,kau dah sihat?"tanya Boboiboy sambil tersenyum.Fang yang menyedari kehadiran Boboiboy mematikan phonenya dan mengalihkan pandangannya ke arah Boboiboy.

"Sikit..."jawab Fang sepatah dengan datar membuatkan Boboiboy terkejut.Dah kenapa pula dengan Fang ni?

"Fang masih belum okay kot..."monolog Boboiboy yang cuba bersangka baik dengan Fang dan melemparkan sebuah senyuman kecil pada Fang.

---

*Malam itu*

2:40 a.m.

Boboiboy mengintai di celahan pintu dan dapat melihat yang Fang sudahpun tidur.Ini menjadikan Boboiboy tersenyum lebar dan terus mengambil begnya lalu berjalan perlahan-lahan ke arah pintu hadapan.

"Haihh...Nak ajak OchoBat,dia pula ta berapa sihat.Kenalah aku buat ni seorang diri..."guna Boboiboy sedih sambil memulas tombol pintu dan berjalan keluar.Tidak lupa juga untuk mengunci mengambil kunci rumah.

ʟᴏᴠᴇ ʏᴏᴜ, ᴍʏ ᴄᴜᴛᴇ ᴠᴀᴍᴘɪʀᴇ (ғᴀɴɢʙᴏʏ ғᴀɴғɪᴄ) ✓Where stories live. Discover now