İlk öğrendiğim şey; bir musallatımın olduğuydu. Hadi geçmiş olsun demiştim kendi kendime. Nasıl öğrendiğimi biliyor musunuz? Bir rüya görmüştüm. Rüyamda 7 kişi gelmiş ve bana şu teklifi yapmışlardı; ''Biz Hristiyan dinine mensup, şu kabiledeniz. Senden istediğimiz şey, seni izlemek olacak.'' deyip, isteğinin bu olduğunu söylemişti. ''Neden?'' diye karşılık vermiştim. Kendisini tam anlamıyla görmüyordum. Her yer çok karanlıktı. Ancak sesleri çok net duyuyordum. Bana verdiği cevap şu olmuştu; ''sen çok içten ve güzel ibadet ediyorsun. Seni izlemek bizi mutlu ediyor. Senin enerjin bizi, sana getirdi.''
Ben reddetsem bile, kalacaklarını biliyordum. Çünkü cinleri az çok araştırmıştım. Kendileri; inatçı, söz sahibi olmayı seven, çocuk gibi davranmaktan hoşlanan, eğlenmekten büyük zevk alan, dalga geçmeyi seven, kimsenin emri altına girmeyi sevmeyen varlıklardı.
Bu yüzden, bir daha ki rüyamda, sağ ve sol omzuma bir mühür vurulmuştu. Vav ile elif harfinden. Rüyamda beni gören besmele çekiyordu. Aklım almıyordu. Sabah uyanır uyanmaz, omuzlarıma bakmıştım aynadan. Görünürde hiç bir şey yoktu. Çok garipti. ikinci sefer yine aynı rüyayı görüyordum. Bu defa sol omzuma bir mühür vurulmuştu. Başka bir mühürdü. Rüyamda mührümü göstermek için bir hocanın yanına gitmiştim. Bana papaz mührü vurulduğunu söylüyordu. ondan silmesini istiyordum. Ne garipse, hocanın gözleri masmaviydi. Yanında bir kadın vardı. Bana sileceğini söylüyordu, ancak silmedi. Uyandıktan sonra düşündüm. Sanırım bu konuya biraz fazla kafamı takmıştım. Tamam, rüya beni etkisi altına alabilir belki. Ama bunu düşünerek yaşamak istemiyordum. Üniversite sınavlarına az kalmıştı. Bir yandan aşk acım vardı. Bir de üstüne musallatımız da eklenmişti. Hadi hayırlısı bakalım...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MÜHÜR
Spiritualİnsan alıştığı şeyden vazgeçemiyor, hayatının bir parçası oluyor artık. Onun bana gelmediği her an, ben ona biraz daha yaklaşıyordum. İnsan korkularından besleniyormuş. Ben de artık onlardandım. Korkularım cesaretim olmuştu.... (Burada anlatıla...