15. Jak to bylo doopravdy

1.5K 97 9
                                    

,,Takže, když Hydra nešla po nás, tak po kom?" nadhodila jsem nechápavě a obočí svraštila do naštvané grymasi.

,,Jestli mám být upřímná, tak s největší pravděpodobností, šli po té servírce," osvětlila mi to agentka Hillová, když jsem o šestnáct hodin později seděla v její 'kanceláři' a nechápavě kroutila hlavou nad událostmi, které se v Anglii přihodily, neboť pár minut na to, co jsme já i Jane opustily kavárnu, vyletěla do vzduchu, pravděbodobně i s onou prapodivnou servírkou.

Zarazila jsem se a vzpomněla si na její nezřetelnou jizvu na krku a na rameni, na tetování, které bylo vidět pod průsvitnou bílou košilí a na kroužek v nose. Mohla to být úplně obyčejná brigádnice se spoustou kamarádek s kterými po směnách chodila na párty nebo žena s milujícím manželem a novorozeným miminkem, kdy si na mateřské dovolené přivydělává jako servírka na půl úvazku, ale to ona určitě nebyla.

,,Kdo to je?" zamumlala jsem a v očích se mi mihlo zděšení. Hillová si povzdechla a posadila se do křesla přede mnou.

,,Určitě ji znáš, minulý rok jí hrozilo křeslo, ale Fury se za ní přimluvil a teď žije v Evropě pod falešnými doklady. Má v pronájmu byt v Praze a v Anglii byla teď jen na tři měsíce přechodně dokud se to v Česku nezklidní, protože ji její soused začal podezírat z prodávání drog. Měli jsme o její poloze přesná data, do včerejšího odpoledne, kdy se nám stratila."

,,Myslíte si, že je mrtvá?" nadhodila jsem.

,,Ne, určitě žije a pravděpodobně se v nejbližší době ukáže na několika velmi důkladně střežených místech, aby tak Furymu dala najevo, že žije. Předpokládáme, že co nejrychleji opustí Anglii a přemístí se do Berlína, pak se ukáže na schůzce evropského parlamentu v Bruselu a až nakonec se zase usadí v Praze. Domníváme se, že to bude někdy za dva měsíce, vzhledem k tomu, že schůze se koná 13.6. takže by v Praze mohla být už někdy v druhé polovině července," oznámila vysoká bruneta.

,,A víme, proč po ní Hydra jde?"

,,Má s ní nevyřízené účty. Už ale pracujeme na její ochraně. Kdyby za ní totiž Hydra poslala jejich nejlepšího vojáka, pravděpodobnost, že by to přežil je nulová. Musíme zajistit, že se nikdy nesetkají, protože to by ji zase dostalo na křeslo."

,,Teď to nějak nechápu, my tedy budeme posílat agenta Bartona a agentky Lewis a Romanoffovou na smrtelné výpravy proti Hydře, ale holka, která je schopna zabít nejlepšího agenta Hydry, je před Hydrou schovávána?" vyjekla jsem ironicky.

,,Když to řeknete takhle, tak to nezní úplně nejlépe, ale vzásadě ano. Chápejte, že agenti to dělají dobrovolně, ale jí se příčí i zabít pavouka."

,,Byla to světoznámá vražedkyně!"

,,Ale teď je úkolem SHIELDu ji chránit, protože ji ještě budeme potřebovat."

,,Chováte ji jako vepře na porážku," procedila jsem skrze zuby.
,,Možná," odvětila.

,,Kdo je ten voják?" zeptala jsem se po chvilkové odmlce.

,,Pojďte, něco Vám ukážu," pokynula mi a zvedla se. Napodobila jsem ji a společně jsme se přemístily k velké prosklené stěně, která byla naproti dveřím. Viděli jsme skoro celý New York nad kterým se vznášela těžká mlha. Měli jsme výhled na blízký Brooklyn a zdálky byl vidět i Stark tower, jehož majitel se momentálně nacházel v nedaleké místnosti od kanceláře Hillové a Fury mu tam mluvil do duše.

,,Za těch několik hodin, co jsi byla pryč se toho hodně stalo. Loki utekl a...zabil Phila, jehož dcera je nezvěstná, stratili jsme polohu Thora a Hulka, nevíme co má Loki v plánu dál, ale pravděpodobně přitáhne tu svou armádu emzáků a my se jen můžeme modlit, aby na to ta banda superhrdinů stačila."  vyprávěla Maria a já jen tiše poslouchala. Na smrt jsem byla zvyklá, i tak jsem chápala, jak moc to bolí. Po tváři jí stekla slza a ona ji ani nesetřela.

,,Fury ví co dělá," řekla jsem.
,,Nikdo neví, co bude dál," pronesla tiše a zahleděla se do dálky.

,,Otevři soubor Cameras ve složce SHIELD a přehraj video z 16.12.1991 a následně ze včerejšího odpoledne 3.5.2012," rozkázala umělé inteligenci.

,,Doktorka Wilson nemá k souborům týkajících se Winter Soldiera přístup," odpověděl prostě ženský hlas.
V tom se po celé základně ozval ten samý hlas oznamující: ,,Nepovolený vzlet triskáče R-34 ze vzletové plochy! Nepovolený vzlet triskáče!"

Už nikdy jsem se potom nedozvěděla, co na těch záznamech bylo.

Slush- |Avengers|Kde žijí příběhy. Začni objevovat